Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -

مطابق با آمار مربوط به سال 98 مرکز آمار ایران، 81 هزار و 624 معاینه جسمانی نزاع بر روی زنان مدعی همسرآزاری انجام شده است که نسبت این معاینات به تعداد کل معاینات نزاع پزشکی قانونی با افزایش 5 واحدی نسبت به سال 97 به 14 درصد در سال 98 رسیده است.
مطابق با آمار منتشره مرکز آمار ایران، نسبت معاینات زنان در سال 98 به کل معاینات پزشکی قانونی 32.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد بوده است.

همچنین 79 هزار و 484 معاینه جسمانی نزاع بر روی زنان مدعی همسرآزاری در سال 97 انجام شده است که این آمار با رشد دو درصدی به 81 هزار و 624 معاینه در سال 98 رسیده است. 

در این بین، نسبت معاینات زنان ناشی از همسرآزاری در سال 97 به کل معاینات نزاع پزشکی قانونی 13.5 درصد بوده که با افزایش در سال 98 به 14 درصد رسیده است.

نسبت دانشجویان دختر به پسر
به گزارش ایسنا، در بخش دیگر گزارش مرکز آمار درباره نسبت دانشجویان دختر به پسر آمده است که در سال تحصیلی 99_98 نسبت کل دانشجویان دختر به پسر 94.2 درصد بوده است.
نسبت همین آمار در مقطع کاردانی 54.5 درصد، کارشناسی 108 درصد، کارشناسی ارشد 88.1 درصد، دکتری عمومی 106.2 درصد و دکتری تخصصی 83.8 درصد بوده است. 

سهم شاغلان زن از کل شاغلان در سال گذشته 17.8 درصد بوده است
سهم شاغلان زن از کل شاغلان در سال 98 نیز 17.8 درصد بوده است که در این بین سهم اشتغال زنان از بخش کشاورزی 20 درصد، صنعت 15 درصد و خدمات 18 درصد بوده است.

در سال 97 نیز سهم زنان شاغل کل کشور از گروه‌های قانونگذاران، مقامات عالی رتبه و مدیران 20.5 درصد، معادل با 155 هزار و 414 نفر بوده است. این آمار در نقاط شهری 21.2 درصد و در نقاط روستایی 12 درصد بوده است.

منبع: ایسنا/ مینا عبادی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: درصد بوده پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام در این دو سال تکمیل و بسیاری را آغاز کردیم هم رشد تولید داشتیم و هم صادرات و هم رشد اقتصادی بی نظیری در سال های اخیر را تجربه کردیم که به دلیل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد که نیمی از ۶.۱ مربوط به بخش نفت و گاز است.

به گفته وزیر نفت امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: هر شرکت و هلدینگ که بخواهد میتواند برای سرمایه گذاران اقدام کند بیش از ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۲۵ میلیون دلار را آغاز می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به اتمام می‌رسد

اوجی ادامه داد :۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

ادامه دارد....

کد خبر 6092754 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟