Web Analytics Made Easy - Statcounter

رابرت گیتس، وزیر دفاع پیشین آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز به جنجال‌ها پیرامون اینکه آیا جو بایدن در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما که معاون او بود، مخالف عملیات گرفتن اسامه بن لادن بوده است یا خیر، پاسخ داد.

مجری فاکس نیوز با اشاره به بخشی از کتاب یکی از کماندوهای ویژه آمریکایی گفت: در نهایت تمام مشاوران ارشد رئیس‌جمهوری وقت آمریکا (باراک اوباما) به جز بایدن از این اقدام فوری حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجری سپس صحت این صحبت‌ها را از گیتس سوال کرد و این وزیر دفاع پیشین آنها را تایید کرد.

گیتس که از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ وزیر دفاع جورج بوش بود و بعدا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما هم به کارش ادامه داد، اذعان کرد که پیش از انجام حمله علیه بن لادن چنین بحثی بوده است. در حالیکه او هیچ شکی درباره توانایی کماندوها در انجام این ماموریت نداشت، استفاده از یک پهپاد را ترجیح می‌داد. با این حال چند روز پیش از حمله گیتس متقاعد شد که این عملیات بهترین گزینه است.

او گفت: با مشاور امنیت ملی تماس گرفته و گفتم که از این عملیات حمایت می‌کنم اما جو بایدن که آن موقع معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بود، هنوز متقاعد نشده بود.

رابرت گیتس پیشتر در کتابی گفته بود که احساس می‌کند "بایدن تقریبا در هر تصمیم خارجی و مساله امنیت ملی مهمی طی چهار دهه گذشته اشتباه کرده است."

گیتس درباره تصمیم دولت کنونی بایدن برای خارج کردن تمام نیروهای آمریکایی از افغانستان استدلال کرد که این برای ادامه جریان کمک اقتصادی و نظامی به دولت این کشور حیاتی بود.

در ابتدای ماه مه، آمریکا فاز نهایی خروج از افغانستان را آغاز کرد، جایی که نیروهای آمریکایی برای ۲۰ سال مستقر بودند. ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی باید تا سپتامبر ۲۰۲۱ از افغانستان خارج شوند.

در خصوص مجادلات مربوط به رویکرد جو بایدن در قبال عملیات کماندوهای آمریکایی علیه بن لادن هم، رئیس‌جمهوری آمریکا اوایل امسال ادعاهایی مبنی بر اینکه با عملیات سال ۲۰۱۱ مخالف بوده، رد کرد. گزارش‌ها حاکی از آن داشت که بایدن مایل بود تا اطلاعات بیشتری درباره مخفیگاه بن لادن پیش از آغاز حمله جمع‌آوری شود. اوباما هم در کتاب خاطراتش گفته بود که بایدن به او توصیه کرد که پیش از صدور فرمان این عملیات صبر کند.

23311

کد خبر 1512094

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اسامه بن لادن ایالات متحده آمریکا وزیر دفاع بن لادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از سابقه فکر کردنش به خودکشی و رفتنش به سراغ روانپزشک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد