Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:47:31 GMT

ممنوعیت سفر در تعطیلات عید فطر در همه رنگ بندی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۰۱۳۰

ممنوعیت سفر در تعطیلات عید فطر در همه رنگ بندی‌ها

به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی عصر پنج شنبه در گفت و گویی  با اعلام این مطلب افزود: امروز ۲ تصمیم مهم در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا  با حضور رئیس جمهوری و وزرای علوم و آموزش و پرورش به منظور مدیریت و مقابله دقیق‌تر و ویژه در کنترل پیک چهارم گرفته شد که در تصمیم نخست مقرر شد تمامی سفرها در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها از ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع باشد و تمام راههای ارتباطی ورودی و خروجی این استان ها مسدود و تردد ممنوع خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در تصمیم دوم نیز مقرر شد اصناف گروه مشاغل ۱ و ۲ با محدودیت‌های سختگیرانه تری از روز شنبه در شهرهای قرمز و نارنجی فعالیت کنند. اما سخت گیری‌ها در ارتباط با رعایت پروتکل افزایش پیدا می‌کند و اگر کسب کاری پروتکل‌ها را رعایت نکند و باعث بشود که نقض پروتکل صورت بگیرد و مسجل بشود حدود سه هفته در شهرهای قرمز و ۲ هفته در شهرهای نارنجی تعطیل خواهد شد.

رییسی اضافه کرد: در ارتباط با بحث آزمون پایه های نهم و دوازدهم، کنکور سراسری و آزمون های کارشناسی ارشد نیز تصمیم گیری نهایی موکل به روز شنبه در ستاد ملی مقابله کرونا شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت برای سفرهای ریلی و هوایی نیز اعمال خواهد شد، توضیح داد: خیر این ممنوعیت‌ها فقط برای خودروهای شخصی است که از سفر و تردد آنها در سراسر کشور در همه رنگ بندی ها جلوگیری خواهد شد و با اعمال جرائم سنگین رانندگان متخلف اعمال خواهد شد.

برچسب‌ها کرونا عید سعید فطر ستاد ملی علیرضا رئیسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا عید سعید فطر ستاد ملی کرونا عید سعید فطر ستاد ملی علیرضا رئیسی اخبار کنکور خواهد شد ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • ایام دهه کرامت اعلام شد
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت