Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:19:11 GMT

پیشنهاد تعطیلی ادارات گلستان در روزهای پنج شنبه بررسی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۰۴۵۱

پیشنهاد تعطیلی ادارات گلستان در روزهای پنج شنبه بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، میر محمد غراوی عصر پنج شنبه در دیدار با مدیران استان اظهارکرد: با توجه به شرایط حساس پیش رو، پیشنهادهای تعطیلی پنجشنبه ها برای ادارات گلستان و شروع ساعات کاری از ساعت ۶:۳۰ مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه بررسی ها به استاندار انعکاس داده خواهد شد تا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غراوی با بیان اینکه در سال ۹۹ دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی برای گذر از پیک مصرف داشتند گفت: امسال هم همه باید با برنامه ریزی دقیق پای کار باشند.

معاون عمرانی استاندار گلستان از ابلاغ سهمیه هزار و ۲۲۴ مگاواتی مصرف برق به گلستان خبر داد.

وی مصرف برق مورد نیاز استان گلستان را هزار و ۴۳۰ مگاوات در سال جدید اعلام کرد و افزود با توجه به ابلاغ سهمیه مصرف ابلاغی، استان ما ۲۰۰ مگاوات کسری برق خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان هم در ادامه گفت: با توجه به کاهش شدید منابع آبی و ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق آبی و به تبع آن کمبود انرژی برق در تابستان سال جاری، اگر مصرف بی رویه باشد و مشترکان در مدیریت مصرف همراهی و همکاری لازم را نداشته باشند، ناچارا خاموشی خواهیم داشت.

علی اکبر نصیری افزود: کاهش مصرف ۵۰ درصدی ادارات به استان‌ها ابلاغ شده و طی روزهای آتی توسط استانداری و فرمانداری‌ها به ادارات کل و ادارات شهرستانی اعلام و اجرای آن مورد بازرسی دوره‌ای قرار می‌گیرد.

نصیری اضافه کرد: خاموشی یک در میان روشنایی معابر و بلوارها و کاهش ۵۰ درصدی روشنایی پارک‌ها، که از سال گذشته در سطح استان اجرایی شد در سالجاری هم ادامه دارد.

وی افزود: خاموش کردن کولرهای گازی ادارات و بانک‌ها و خاموش کردن لامپ‌های اضافی در ادارات از راههای موثر برای کاهش مصرف برق است و از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم ضمن نظارت کافی، در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

نصیری اظهار امیدواری کرد با همکاری مشترکین صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی و صرفه جویی در مصرف برق، تابستان امسال با حداقل خاموشی سپری شود.

کد خبر 5205901

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان استانداری گلستان ویروس کرونا شب قدر کرمانشاه عکس استانها ماه رمضان ۱۴۰۰ آمار کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شب احیا شیوع کرونا اردبیل روز قدس شب های قدر سیلاب مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم

 

بین الملل تابناک: پس از مذاکرات فشرده و سخت، جنبش مقاومت حماس اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس ارائه شده از سوی مصر و قطر را پذیرفته است. با این تصمیم حماس، اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است و در صورت موافقت این رژیم، توافق وارد فاز اجرایی خواهد شد.

میلر: آمریکا در حال «بررسی» پاسخ حماس به توافق آتش بس است ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۲۱:۵۷

 متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است و «تا زمانی که بررسی کامل انجام نشده، این پاسخ را قضاوت نخواهد کرد.»

به گزارش "سی ان ان" میلر به خبرنگاران گفت: من پاسخ حماس را تایید می کنم. ما اکنون در حال بررسی این پاسخ و گفت و گو با شرکای خود در منطقه هستیم.

میلر از پاسخ به این سوال که آیا حماس با پیشنهاد مورد تایید آمریکا موافقت کرده است یا نسخه دیگری از این پیشنهاد را پذیرفته، خودداری کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ویلیام برنز، رییس سیا در منطقه است و او در حال کار بر روی این موضوع است. در ساعات آینده در مورد این پاسخ با شرکای خود بحث خواهیم کرد.

رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه در مورد آخرین روند مذاکرات ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۲۱:۵۳

وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسماعیل هنیه رییس سیاسی دفتر حماس در مورد آخرین روند مذاکرات ایجاد آتش بس در غزه رایزنی و گفت وگو کردند.

حسین امیر عبداللهیان در این ارتباط در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«امشب آقای اسماعیل هنیه طی تماس تلفنی با اینجانب، ضمن قدردانی از مواضع قوی مقام معظم رهبری، رییس جمهور محترم و مردم ایران در حمایت از فلسطین و غزه، به تبیین آخرین تحولات پرداخت و اظهار داشت:
«ما پاسخ حماس را به طرح پیشنهادی مصر و قطر برای توقف حملات رژیم اسراییل، تبادل اسرا، رفع محاصره انسانی و … ارسال کردیم. اکنون توپ در زمین مقابل است. ما در نیات خود صادق هستیم.»

اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۲۱:۵۳

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که این کشور از اینکه جنبش حماس توافق آتش‌بس را پذیرفته رضایت دارد و از رژیم صهیونیستی نیز انتظار دارد که این توافق را بپذیرد.

 اردوغان روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: ما از پذیرش توافق آتش‌بس توسط حماس خشنود هستیم. اسرائیل نیز باید گام مشابهی را بردارد.

جنبش حماس عصر امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر تلفنی گفت‌وگو کرد.

هنیه در این تماس تلفنی از موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

وی افزود: منتظریم ببینیم میانجی‌گران در پاسخ به جوابیه رهبران حماس چه کار خواهند کرد، هیات حماس نیز به زودی برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که خانواده‌های اسرای صهیونیست خیابان ایالون در تل‌آویو را مسدود کرده و خواستار بازگرداندن اسرا شدند.

خانواده «سینگوکر» اسیر صهیونیست در این خصوص گفت: حماس با تبادل اسرا موافقت کرد و اکنون وقت بازگرداندن اسراست و در غیر این  صورت همه جا را به آتش می‌کشیم.

پیشتر شبکه «القاهرة الإخباریة» به نقل از یک منبع عالی‌رتبه مصر گزارش داد که هیأت حماس فردا (سه‌شنبه) با هدف تکمیل مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه، به قاهره بازمی‌گردد.

هیأت حماس یکشنبه شب (دیشب) پس از پایان مذاکرات در قاهره به منظور مشورت با رهبران این جنبش در قطر، عازم دوحه شد.

دیگر خبرها

  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز
  • چند حادثه و تصادف در تعطیلی روز پانزده اردیبهشت آذربایجان‌غربی
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود