Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@23:15:24 GMT

کاخ سفید تصویب قانون انتخاباتی جدید در فلوریدا را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۱۰۰۸

کاخ سفید تصویب قانون انتخاباتی جدید در فلوریدا را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید پنجشنبه شب در بیانیه‌ای، تصویب قانون جدید انتخاباتی در ایالت فلوریدا را محکوم کرد و آن را بر پایه دروغ توصیف کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «کارین جین پیر» معاون سخنگوی کاخ سفید گفت: «انتخابات ۲۰۲۰ یکی از ایمن‌ترین انتخابات‌های تاریخ آمریکا بود. در حال حاضر هیچ دلیل مشروعی وجود ندارد که قوانین به‌منظور دشوارتر ساختن رأی دادن و بر اساس یک دروغ دچار تغییر شوند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام کاخ سفید افزود: «اکنون تنها دلیل برای تغییر قوانین این است که از کسانی که رأی می‌دهند خوشتان نیاید. فلوریدا در حال حرکت در مسیری اشتباه است. باید تلاش کنیم از این مسئله اطمینان یابیم که [فرایند] رأی‌گیری ایمن و قانع‌کننده است».

جین پیر در ادامه از لایحه «برای مردم» که حق رأی برای طیف گسترده‌ای از مردم آمریکا را فراهم می‌کند حمایت کرد. این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده و در انتظار رأی‌گیری در مجلس سنای به شدت متفرق این کشور است.

«رونالد دی‌سانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا، امروز (پنجشنبه) لایحه‌ای انتخاباتی را امضا و آن را به قانونی ایالتی تبدیل کرد.

این قانون، محدود شدن دسترسی به برگه‌های رأی غیرحضوری، افزایش اختیارات ناظران حزبی پای صندوق‌های رأی و ممانعت از پذیرایی و مشاوره به افراد حاضر در صف‌های رأی را شامل می‌شود.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که دی‌سانتیس را به‌عنوان زوج انتخاباتی احتمالی خود در رقابت سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است، پس از شکست در انتخابات سال گذشته، ادعای «تقلب بزرگ» و «دزدیده شدن انتخابات» توسط حزب دموکرات را مطرح کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاخ سفید تصویب قانون آمریکا انتخابات فرماندار فلوریدا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مناظره انتخاباتی دو کاندیدای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل این مناظره از دوشنبه ۱۷ اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از شبکه سبلان در ساعات ۱۱ صبح و ۲۲ شب و از رادیو اردبیل در ساعات ۱۵ و ۲۳ پخش خواهد شد.
تبلیغات انتخاباتی دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه پارس اباد، بیله سوار و اصلاندوز از روز پنج شنبه آغاز شده و تا ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • کاخ سفید: اوکراین آماده حمله روسیه در تابستان است
  • پخش مناظره انتخاباتی دو کاندیدای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای اردبیل
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند