Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طبق تصمیمات جدید ستاد مقابله با کرونا، مشاغل گروه دو از هفته آینده اجازه فعالیت خواهند داشت. همینطور خروج از زنجان در تعطیلات عید فطر ممنوع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زنجان ، پرویز قزلباش در نشست خبری روز پنجشنبه که به شکل ویدئو کنفرانس با اصحاب رسانه برگزار شد، با بیان اینکه ارائه هیچ یک از خدمات در بیمارستان متوقف نشده است، اظهار داشت: واکسیناسیون طبق روال خود در حال انجام است و برای قطع زنجیره بیماری حداقل باید 60 درصد جمعیت استان در دو دُز و افرادی که یک بار مبتلا شده‌اند در یک دُز واکسن یادآور دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: با توجه به تعداد واکسنی که در اختیار داریم، اگر با سرعت کنونی پیش رویم زمان زیادی برای ایمنی و قطع زنجیره نیاز خواهد بود. برای افزایش سرعت واکسیناسیون باید به ازای هر سه مرکز تزریق، یک مرکز تجمعی داشته باشیم تا بتوانیم‌ در روز 2 هزار واکسن تزریق کنیم؛ اما ایجاد این ‌شرایط، امکانات و فضای بیشتری نیاز دارد که از توان دانشگاه خارج است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه همکاری همه جانبه برای شکست بیماری و واکسیناسیون وسیع لازم است، تصریح کرد: سیستم بهداشت و درمان چند کار را به صورت همزمان انجام می‌دهند. تامین نیروی فنی و متخصص توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و لازمه تسریع روند واکسیناسیون همکاری و تامین نیروی تدارکاتی و پشتیبانی امکانات به وسیله سایر ادارات است.

روند کاهشی کرونا در استان زنجان شروع شده استآخرین وضعیت ذخایر خونی در زنجان/ کدام گروه بیشترین متقاضی را دارد؟واکسن کرونا موجب تقویت گردشگری کیش می‌شود

وی با اشاره به تغیر رنگ شهرستان‌ها گفت: با توجه به روندی که در پیش داریم، در هفته آینده قطعا شاهد تغیر رنگ شهرستان‌ها خواهیم بود و متناسب با رنگی که هر شهرستان خواهد داشت محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

قزلباش با بیان ‌اینکه غذای بیماران، زیر نظر کارشناس تغذیه تهیه می‌شود خاطرنشان کرد: تنظیم و ترکیب غذا از نظر ارزش غذایی توسط کارشناس تغذیه انجام می‌شود و هیچ تفاوتی بین غذای بیماران کرونایی و سایر بیماران وجود ندارد. 

وی در پایان گفت: طبق تصمیمات جدیدی که توسط کمیته ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شد، محدودیت در شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان ادامه دارد اما مشاغل گروه یک و دو از هفته آینده اجازه فعالیت خواهند داشت. و همچنین کلیه سفر‌ها در سراسر کشور و در تمام رنگ‌بندی‌ها از ساعت 14 روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت ماه لغایت ظهر شنبه 25 اریبهشت ماه ممنوع خواهد بود.

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد