Web Analytics Made Easy - Statcounter

​به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، روز گذشته برنامه پیام‌رسان سیگنال تلاش کرد برخی آگهی‌های اینستاگرام را به گونه‌ای برای کاربرانش نمایش دهد که آنها درک کنند این شبکه اجتماعی متعلق به فیس‌بوک تا چه حد اطلاعات خصوصی آنها را سرقت می‌کند.

در کنار این پیام‌های تبلیغاتی عباراتی درج شده بود دال بر اینکه " شما این پیام تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید، زیرا معلم / فارغ‌التحصیل رشته تاریخ / خواننده و … هستید، مجرد یا متأهل یا مطلقه هستید، در برلین، لندن یا مسکو زندگی می‌کنید، تازه بچه دار شده‌اید / نقل مکان کرده‌اید / حامله هستید / به بوکس علاقه دارید / به تازگی دوچرخه خریده‌اید و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

در واقع سیگنال از این طریق به کاربران خود هشدار می‌داد که اینستاگرام تا چه حد از جزئیات زندگی آنها اطلاع دارد و بر همین اساس پیام‌های تبلیغاتی مرتبط با علایق و سلیقه هر فرد را نمایش می‌دهد.

سیگنال این تبلیغات را با استفاده از خدمات نمایش آگهی در اینستاگرام برای کاربران خود نمایش داده بود و البته فیس‌بوک بلافاصله بعد از کسب اطلاع از این اقدام سیگنال دسترسی کارکنان آن به پلتفرم ارسال تبلیغات در اینستاگرام را مسدود کرد. سیگنال در واکنش اعلام کرد هدف از این کار نمایش حجم بالای اطلاعات شخصی جمع‌آوری شده توسط فیس‌بوک از هر کاربر است و البته این اطلاعات توسط این شرکت به فروش می‌رسد. شفافیت در مورد نحوه استفاده تبلیغات از داده‌های مردم کاری است که توسط فیس‌بوک ممنوع شده است.

فیس‌بوک در واکنش به این رویداد، اقدام سیگنال را شیرین کاری توصیف کرد و افزود این شرکت هرگز به دنبال نمایش واقعی تبلیغات یادشده نبود و علیرغم اقدام مذکور حساب کاربری آنها تعطیل نشده است. در ادامه فیس‌بوک هدف سیگنال از این کار را کسب شهرت و محبوبیت دانسته است.

در مقابل سیگنال در حساب توئیتری خود فیس‌بوک را به دروغگویی متهم کرده و افزوده که برای اجرای آگهی‌های مدنظر خود تلاش کرده ولی این آگهی‌ها به سرعت رد شده‌اند و فیس‌بوک حساب تبلیغاتی سیگنال را نیز از کار انداخته است. این شرکت حتی تصویری از حساب مسدود شده خود منتشر کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیس بوک اینستاگرام حریم شخصی علم فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری ستاره چلسی: 6 ماه با درد بازی کردم

به گزارش "ورزش سه"، انزو فرناندز آرژانتینی یکی از بازیکنان مورد انتقاد چلسی در فصل جاری بوده است. او در زمستان گذشته با قراردادی به ارزش 121 میلیون یورو از بنفیکا به چلسی منتقل شد.

فرناندز، با این حال، تاکنون نتوانسته ارزش خود را به طرفداران چلسی اثبات کند. او عملکرد بدی نداشته اما این چنین بحثی بین طرفداران وجود دارد که چلسی بدون او بهتر عمل می‌کند، یا حداقل تا زمانی که از او در کنار مویسس کایسدو به صورت همزمان در ترکیب استفاده نشود.

اکنون به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که موجب شده فرناندز نتواند مانند جام جهانی قطر در چلسی بدرخشد، به مصدومیت او مربوط شود. این بازیکن 23 ساله سرانجام پس از شکست 5-0 چلسی توسط آرسنال، تحت عمل جراحی کشاله ران قرار گرفت و باشگاه اعلام کرد که او ادامه فصل را از دست خواهد داد.

این هافبک آرژانتینی اکنون فاش کرده که این مصدومیت شش ماه او را آزار می‌داد. فرناندز در اینستاگرام خود نوشت:"می‌خواستم به شما اطلاع دهم که عملم موفقیت آمیز بود، خدا را شکر همه چیز خوب پیش رفت. از آنجایی که تقریباً 6 ماه بود که درد داشتم، نیاز داشتم این جراحی را انجام دهم. با این عمل توانستم از درمان مداوم خود با تزریق و دارو جلوگیری کنم.

چند هفته پیش درد شروع به شدیدتر شدن کرد و داروها اثری نداشتند. از زمانی که تمرین کردم و با مصدومیت بازی کردم بدتر شد، اما نمی‌خواستم در بازی‌ها شرکت نکنم. هر بار که مجبور شدم با پیراهن چلسی بازی کنم، مثل پیراهن تیم ملی، سعی کردم با وجود همه این‌ها بهترین عملکردم را ارائه دهم اما دیگر طاقت نداشتم.

از پیام‌ها و ابراز محبت همیشگی‌ شما متشکرم. با احترام به همه، به شما قول می‌دهم که قوی‌تر از همیشه برمی‌گردم."

دیگر خبرها

  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • واکنش جباری به خبر شکایت باشگاه پرسپولیس: مگر به مسائل شخصی درویش ورود کردم؟
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • (ویدئو) افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب
  • افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب
  • واکنش مورایس به ازدواجش در ایران و روی آوردن به اسلام
  • افشاگری ستاره چلسی: 6 ماه با درد بازی کردم
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • افشاگری خیابانی روی آنتن: چینی‌ها جا زدند!