Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در لندن قرار گرفت آمده است: از زمانی که امام راحل رحمت الله علیه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند، مناسبات جدیدی در رابطه میان مسلمانان مظلوم فلسطین با ظالمان صهیونیست شکل گرفت.

در فضای جدیدی که از چهار دهه پیش و با ابتکار امام خمینی (ره) شکل گرفت نه تنها موجی جدید در برابر اشغال سرزمین مقدس بیت‌­المقدس و ظلم سیستماتیک بر مسلمانان فلسطینی پدید آمد، بلکه مشروعیت غاصبانی به چالش کشیده شد که با سوء استفاده از انفعال و تشتت ایجاد شده در میان سیاستمداران عرب و با اتکا به قاعده باطل "الحق لمن غلب" توانسته بودند موقعیت خود را در غرب آسیا تثبیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن روز رژیم غاصب اسرائیل که با بهره‌­گیری از برتری نظامی خود چندین ملت مسلمان و عرب را تحقیر کرده بود، با خیزشی در پهنه جهان اسلام مواجه شد که مشروعیت وجودیش را زیر سوال برد و مانعی بزرگ فراروی پیشروی های نظامی و سیاسی­اش ایجاد کرد.

روز قدس روز دفاع از حقوق انسانی و قانونی یک ملت متمدن در برابر رژیمی است که نه بر اساس حقوق بین‌الملل شکل گرفته است و نه منطبق بر مصالح مردم منطقه، بلکه حتی مصالح ملت یهود را هم فدای منافع نامشروع خود کرده و منشا تنش و تعارض دامنه­‌دار در منطقه شده است.

پیام امام راحل در اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، پیام صلح و همزیستی میان تمام اعضای ملت متمدن و ریشه دار فلسطین و معطوف به ضرورت تاریخی اصلاح روند غاصبانه‌ای است که صلح  و صمیمیت میان مسلمانان، مسیحیان و یهودیان این منطقه را از بین برده است.

بی‌­گمان صلح ماندگار، عدالت پایدار و اخوت میان مردم این منطقه در گرو اصلاح این روند معیوب است که آن هم با وحدت و خودآگاهی همه مسلمانان و حق­طلبان قابل تحقق خواهد بود.

برچسب‌ها اسرائیل سوئد امام خمینی روز جهانی قدس پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل سوئد امام خمینی اسرائیل سوئد امام خمینی روز جهانی قدس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک رسانه آمریکایی عصر امروز (پنج‌شنبه) از تعلیق مبادلات تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی در نتیجه تداوم جنایات تل‌آویو در غزه خبر داد.

بیشتر بخوانید: واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی

بلومبرگ در این باره گزارش داد: ترکیه تجارت با اسرائیل را به حال تعلیق درآورده است.

در همین راستا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اردوغان با بستن بنادر به روی واردات و صادرات اسرائیل، توافقات را زیر پا می‌گذارد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: مذاکره فوری برای یافتن جایگزینی برای تجارت با ترکیه را با همه طرف‌ها در کابینه انجام دادم.

همزمان با اغاز تجاوزات به نوار غزه اختلافات میان ترکیه و رژیم صهیونیستی که پیشتر روابط خود را عادی‌سازی کرده بودند، بالا گرفت و جنگ لفظی میان مقامات ۲ طرف شکل گرفت.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229295 برچسب‌ها ترکیه

دیگر خبرها

  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد
  • پیام احساسی بوفون پس از صعود پارما به سری آ: با تمام وجودم، زنده باد پارما
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • فیلم/ سنگ‌ِتمام هواداران سلتیک انگلیس برای فلسطین
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!