Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:40:13 GMT

صاحب نظران عراقی: صهیونیسم اسراییل رو به زوال است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۱۷۴۹

صاحب نظران عراقی: صهیونیسم اسراییل رو به زوال است

به گزارش ایرنا در این هم اندیشی که تجمع فرهنگی «قلم» عراق با هدف بررسی ابعاد مختلف نامگذاری روز جهانی قدس توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) پنجشنبه شب آن را برگزار کرد، صاحب نظران عراقی تاکید کردند که تمامی شواهد، قرائن و تحولات منطقه گویای رو به زوال بودن رژیم صهیونیستی اسراییل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته برگزارکننده و میزبان این هم اندیشی ۷۰ تن از شخصیت ها و صاحب نظران و اصحاب قلم به علاوه نخبگان و اساتید دانشگاه های عراق در این مراسم شرکت کردند.

شخصیت جهادی عراق: پیروزی انقلاب ایران مهمترین تحول در قضیه فلسطین است
«محمد محی» سخنگوی کتائب حزب الله و از چهره های جهادی این کشور در ابتدای این هم اندیشی تاکید کرد که مهمترین تحول در قضیه فلسطین طی ۴۰ سال اخیر پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بوده است.
وی ادامه داد که امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نقش تعیین کننده در زنده ماندن قضیه فلسطین در طول این  ۴۰ سال داشته است.
به گفته وی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث شد که رویکرد مبارزه در قضیه فلسطین از تشکل های چپگرا و قومیت گرای عرب به سمت گروه های اسلامگرا تغییر کند.
وی افزود که امروز بارزترین گروههای مبارزه و مقاوم در فلسطین، گروه های اسلامگرای فلسطینی هستند.


نماینده سابق پارلمان عراق: روز قدس نمادی برای پیروزی ملت های مظلوم است
نماینده سابق پارلمان عراق نیز گفت که روز قدس اینک در جهان به نماد و نوری هدایتگر برای پیروزی همه ملت های مظلوم تبدیل شده است.
خانم «امیره الموسوی» با بیان اینکه آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین خلف برای امام راحل در زنده نگه داشتن قضیه فلسطین بوده افزود که روز قدس به مناسبت مهمی در جهان اسلام شده و الگو و نمادی برای همه ملت های مظلوم و در محاصره تبدیل شده است.
وی پیش بینی کرد که روز قدس مبنای شکل گیری یک حزب بزرگ جهانی علیه استکبار شود.

سخنگوی عصائب اهل الحق: تمرکز روی فلسطین بیشتر شود
سخنگوی عصائب اهل الحق و از دیگر چهره های جهادی عراق تاکید کرد که نباید یادآوری قضیه فلسطین فقط به روز جهانی قدس محدود شود بلکه با ایجاد مناسبت های متعدد، تمرکز بیشتری روی موضوع فلسطین صورت گیرد.
«محمد الربیعی» افزود که نسل جدید نیازمند اطلاع از جنایت هایی است که رژیم صهیونیستی درگذشته مرتکب شده و همچنان در حال ارتکاب است.
وی با بیان خاطره شخصی درباره فلسطین گفت: به یاد می آورم وقتی ۱۱ سال سن داشتم، «انور سادات» رییس جمهور وقت مصر در نوامبر  ۱۹۷۷ از اسراییل بازدید کرد و در آن مواقع تصور می شد که قضیه فلسطین دیگر تمام شده است.
به گفته وی، عنایت الهی چنین رقم خورد که بعد از چند ماه از این حادثه، انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) پیروز شود و قضیه فلسطین از رحم انقلاب اسلامی ایران، زایش تازه ای بگیرد.
وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ محور مقاومت در طول ۴۰ سال گذشته گفت که محور مقاومت اینک کل جهان اسلام از یمن تا عراق، سوریه، لبنان و فلسطین را فراگرفته است.
الربیعی افزود که در هنگام تشییع پیکرهای فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در تهران حضور داشتم و فرصت دیدار با «اسماعیل هنیه» نخست وزیر سابق و عضو برجسته دفتر سیاسی حماس داشتیم و ایشان گفتند که اگر ژنرال سلیمانی نبود امروز نه غزه ای وجود داشت، نه رام الله و نه قدس و فلسطین باقی مانده بود.
به گفته وی، قضیه فلسطین به تمرکز بیشتر نیاز دارد و باید حداقل سه تا چهار مناسبت در سال علاوه بر روز جهانی قدس ایجاد شود تا نسل جدید بیشتر با این قضیه انس بگیرد و آن را بشناسد.
به گفته وی، باید نسل جدید از جنایت های اسراییل و ابعاد خطر آن در منطقه اطلاع پیدا کند.

کارشناس سیاسی عراق: اهتمام به قضیه فلسطین برکت آور است
کارشناس سیاسی عراق نیز با اشاره به اهمیت اهتمام به قضیه فلسطین توسط کشورهای اسلامی تاکید کرد که تجربه نشان داده هر کشور و ملتی که به موضوع فلسطین اهتمام داده، برکات بیشتری نصیبش شده است.
«ماجد الشویلی» به یکی از اسرار جهانی شدن دولت حضرت امام عصر (عج) در زمان ظهورش اشاره کرد و گفت: یکی از ایستگاه های مهم در اعلام جهانی دولت حضرت امام عصر (عج) در سطح بین المللی، قدس شریف است.
به گفته وی، بر اساس اعتقادات ما با وجود اینکه حضرت امام عصر (عج) در مکه و سپس کوفه، دولت جهانی خود را اعلام می کند اما مهمترین ایستگاه که موجب اطلاع جهانیان از دولت امام عصر (عج) می شود، قدس شریف است. 

گردهمایی فرهنگی قلم در حمایت از روز جهانی قدس - بغداد - عراق 


وی فلسطین را یکی از مناطق جغرافیایی مهم جهان دانست که بر هفت مسیر بین المللی و معابر انتقال انرژی مسلط است.
الشویلی با اشاره به روند تحولات در سال های اخیر از جمله شهادت فرماندهان بزرگی مانند شهیدان قاسم سلیمانی، جواد مغنیه و ابومهدی المهندس و قدرتمند شدن محور مقاومت گفت: تمامی شواهد گویای آن است که امکان تحقق آزادی فلسطین وجود دارد و رژیم صهیونیستی در آستانه زوال قرار گرفته است.

رییس مرکز پژوهش الوان: ابتکار عمل در اختیار مقاومت است
رییس مرکز «الوان» برای گفت وگو و اندیشه های سیاسی در عراق نیز با اشاره به اثرات نامگذاری روز جهانی قدس بر قدرتمند تر شدن محور مقاومت گفت: محور مقاومت امروز در منطقه ابتکار عمل را به دست گرفته است.
«حیدر البرزانچی» افزود که محور مقاومت بعد از شهادت فرماندهان شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نه تنها ضعیف نشده بلکه قویتر گشته و ابتکار عمل را به دست گرفته است.
به گفته وی، امروز برای زیباسازی چهره رژیم صهیونیستی تلاش هایی در سطح شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها جریان دارد که باید با قدرت با آن برخورد (نرم) شود.
وی ادامه داد که برخی جریان های مشکوک با ارائه قرائت های تاریخی از تعاملات پیامبر اسلام (ص) با یهود مدینه می کوشند اینگونه القاء کنند که امکان تعامل با رژیم صهیونیستی فعلی نیز امروز وجود دارد.
این کارشناس عراقی افزود که رژیم صهیونیستی غاصب و کاذب است که خاک مسلمانان را غصب کرده و هرگز امکان توافق با این دشمن اشغالگر که تنها وظیفه اش در منطقه فتنه انگیزی و تجزیه کشورهای منطقه است، وجود ندارد.

هم اندیشی روز جهانی قدس با حضور ۷۰ صاحب نظر عراقی 
رییس مرکز «العراق» برای پژوهش های راهبردی به عنوان میزبان این هم اندیشی در حاشیه برگزاری آن به خبرنگار ایرنا گفت که بین ۶۰ تا ۷۰ نفر از صاحب نظران، قلم بدستان و کارشناسان برجسته عراق و نخبگان و اساتید دانشگاه در این هم اندیشی شرکت کردند.
«محمد صادق الهاشمی» به خبرنگار ایرنا افزود که صاحب نظران در سخنرانی ها و اظهار نظرهایی که داشتند به نقش انقلاب اسلامی ایران در زنده نگاهداشتن قضیه فلسطین اشاره کردند.
وی ادامه داد که صاحب نظران عراقی همچنین به برکات و اثرات انقلاب اسلامی ایران در آگاهی بخشی و به پاخاستن ملت های مسلمان خصوصا قضیه محوری جهان اسلام یعنی فلسطین تاکید کردند.
الهاشمی گفت که کارشناسان عراقی همچنین به ابعاد انسانی روز جهانی قدس اشاره و تاکید کردند که راه آزادی قدس در آزادی انسان مسلمان از سلطه استکبار جهانی به رهبری آمریکا است.
وی تاکید کرد که حاضران در این هم اندیشی اتفاق نظر داشتند که با وحدت ملت های مسلمان، امکان محاصره و نابودی رژیم صهیونیستی وجود دارد و شواهد نشان می دهد که ملت های مسلمان حرکت به این سمت را آغاز کرده اند.

برچسب‌ها عصائب اهل الحق لبنان مکه ایالات متحده آمریکا امام خمینی عراق قاسم سلیمانی سوریه اسرائیل مسجدالاقصی انور سادات مصر ابومهدی المهندس اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس فلسطین بیت المقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عصائب اهل الحق لبنان مکه عصائب اهل الحق لبنان مکه ایالات متحده آمریکا امام خمینی عراق قاسم سلیمانی سوریه اسرائیل مسجدالاقصی انور سادات مصر ابومهدی المهندس اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس فلسطین بیت المقدس اخبار کنکور انقلاب اسلامی ایران ابومهدی المهندس رژیم صهیونیستی هم اندیشی روز جهانی قدس قاسم سلیمانی قضیه فلسطین محور مقاومت امام خمینی صاحب نظران حضرت امام امام عصر روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل