Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان آمریکایی به سوالات رایج درباره عوارض جانبی واکسن کرونا پاسخ دادند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران به نقل از اکسپرس نوشت:  شیوع ویروس کرونا در جهان مرگبارترین همه گیری یک قرن اخیر را برای انسان‌ها رقم زده است. با این حال، خبر مسرت بخش این است که واکسن کووید ۱۹ هم اینک از سوی غول‌های داروسازی جهان تولید شده و کشور‌های زیادی فرآیند واکسیناسیون عمومی را آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، تاکنون هیچ واکسنی در جهان کشف نشده است که عوارض جانبی نداشته باشد. یکی از رایج‌ترین عوارض جانبی واکسن کرونا، ایجاد سردرد و بی حالی در افراد است. سوال رایجی که افراد پس از مشاهده عوارض جانبی واکسن کرونا می‌پرسند این است که آیا می‌توان در این مواقع از آسپرین یا مسکن‌ها استفاده کرد؟

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا در پاسخ می‌گوید استفاده از آسپرین و مسکن‌های رایج پس از دریافت واکسن کرونا اشکالی ندارد. با این حال، مصرف آسپرین تنها در صورتی باید انجام شود که فرد به دلیل سایر بیماری‌ها مشکلی با مصرف آن نداشته باشد.

همچنین توصیه می‌شود افراد پیش از دریافت دوز نخست واکسن کرونا از آسپرین استفاده نکنند، اما استفاده از آن پس از دریافت واکسن بلامانع است. برخی افراد ممکن است عوارض جانبی پس از دریافت واکسن بروز دهند که این موضوع طبیعی و نشان دهنده آن است که بدن در حال ایجاد مقاومت در برابر ویروس قرار دارد. آسپرین و مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن برای تسکین درد ناشی از عوارض واکسن کرونا توصیه می‌شود.

همچنین ممکن است برخی عوارض جانبی واکسن باعث اختلال در انجام امور روزمره افراد شود. با این حال، این موضوع جای نگرانی ندارد و این امر به صورت خود به خود پس از مدتی رفع می‌شود. به طور عمومی عوارض جانبی واکسن کرونا بسیار ملایم است و بیش از یک هفته باقی نمی‌ماند.

مرکز سلامت همگانی انگلیس می‌گوید امکان دارد افراد پس از یک تا دو روز از دریافت واکسن کرونا دچار تب شوند. اگر شاهد تب بالا برای بیش از دو روز هستید، این امر نشان می‌دهد پیش از دریافت واکسن کرونا به این ویروس آلوده بوده اید. در این مواقع، فرد باید در خانه خود را قرنطینه کرده و تست کرونا دهد.

همچنین توصیه می‌شود در صورتی که سردردتان برای بیش از ۴ روز پس از دریافت واکسن ادامه داشت حتماً به پزشک مراجعه کنید.

علی رغم تمامی مسائل ذکر شده باید این نکته را در نظر داشت که واکسیناسیون عمومی در برابر کرونا موثرترین و بی خطرترین راهکار برای مقابله با این ویروس است.

تحقیقات متعدد نشان داده است دریافت دو دوز از واکسن کووید ۱۹ به میزان بیش از ۹۰ درصد فرد را در برابر ابتلا به این ویروس مقاوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: ایران به چند دوز واکسن نیاز دارد؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: واکسن کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا عوارض جانبی واکسن کرونا دریافت واکسن کرونا پس از دریافت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!

شرکت داروسازی آسترازنکا اعتراف کرد واکسن کووید19 که با نام «کووید شیلد» عرضه شده بود، ممکن است به عوارض جانبی نادری از جمله لخته شدن خون و تعدادپلاکت های کم منجر شود.

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در ۱۵۰ کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن ۶۰ تا ۸۰ درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود ۵۰ قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار ۱۰۰ میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در ۲۰۲۳ میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: محققان: نگران لخته خون ناشی از تزریق واکسن آسترازنکا نباشید واکسن آسترازنکا از چرخه تزریق خارج شد بزرگ‌ترین سازنده واکسن، تولید واکسن آسترازنکا را متوقف کرد

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود