Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@08:51:12 GMT

تجربه ارزشمند یک شکست برای مدعی سنگین وزن کشتی

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۲۱۱۰

تجربه ارزشمند یک شکست برای مدعی سنگین وزن کشتی

به گزارش خبرنگار مهر، امین طاهری یکی از آزادکاران سنگین وزن اردوی تیم ملی است که به عقیده بسیاری از کارشناسان کشتی، می‌تواند به زودی جانشین بزرگان این وزن باشد. وی بعد از درخشش در رقابتهای انتخابی تیم ملی که سال گذشته برگزار شد، سیر صعودی و پیشرفت قابل توجهی داشت و همواره خود را یکی از مدعیان کسب دوبنده تیم ملی برای حضور در المپیک می‌دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند او رقبای توانمندی برای تصاحب دوبنده تیم ملی پیش رو دارد و باید همچنان برای تحقق اهداف المپیکی خود مسیر نسبتاً سختی را پشت سر بگذارد.

البته طاهری چندی پیش در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور یافت، اما با یک غافلگیری در دیدار نیمه نهایی برابر حریفی از قرقیزستان ضربه فنی شد تا در نهایت به دیدار رده بندی برود و به مدال برنز آسیا بسنده کند. هر چند طاهری متحمل شکست غیرقابل پیش بینی و عجیبی شد، اما به گفته خودش، این شکست در آوردگاه آسیایی، تجربه تلخ اما ارزشمندی برای رویدادهای مهمتر آتی است.

امین طاهری در این خصوص اظهار داشت: به هیچ عنوان قصد توجیه آن اشتباه و غافلگیری را ندارم، اما من در شرایطی به رقابت‌های قهرمانی آسیا رفتم که تا چند روز قبل، نام من در لیست مسافران قزاقستان نبود. من به تازگی از تورنمنت بین المللی جام دانکلوف به ایران بازگشته بودم و خیلی غیرمنتظره دیدم که دوباره در لیست اعزام به آسیایی قرار گرفتم. البته دلیل این موضوع هم مثبت شدن تست کرونای امیرحسین زارع ملی پوش سنگین وزن بود که به همین دلیل از سفر به قزاقستان بازماند.

این مدعی سنگین وزن معتقد است وضعیت بدنی ایده‌آلی برای حضور در مسابقات آسیایی را نداشته، چراکه خستگی حضور در جام دانکلوف و سپس پرواز طولانی باعث افت آمادگی او شده بود، اما به هر حال انگیزه بالایی برای کسب مدال طلا در قهرمانی آسیا داشت که در اثر یک غافلگیری آن را از دست داد.

طاهری در خصوص دلایل این شکست عجیب برابر حریف قرقیز هم گفت: از ابتدای کشتی با ذهنیت پیروزی قاطع و کسب نتیجه ۱۰ بر صفر به میدان رفتم. همین موضوع کمی بر روند روحی روانی من تأثیر گذاشت و متأسفانه آن اشتباه را مرتکب شدم که امیدوارم این اشتباهات بزرگ را در هیچ مبارزه دیگری تکرار نکنم. به نظر من کسی که مدعی مدال و عناوین جهانی و المپیک است، به هیچ عنوان نباید مرتکب چنین اشتباهاتی، حتی اشتباهات کوچک شود.

وی در پایان وقوع این اشتباه و شکست را در میدان خوبی قلمداد کرد و گفت: باید از این اتفاق درس بگیرم و البته معتقدم این شکست در جایی مثل قهرمانی آسیا گریبانگیر من شد که حالا می‌توانم نقاط ضعفم را برای میادین مهم و بزرگ آتی برطرف کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، هر چند کشتی آزاد ایران توانست هر ۶ سهمیه بازی‌های المپیک را کسب کند، اما دغدغه‌های کادر فنی با مشخص شدن تکلیف سهمیه‌های المپیک هنوز تمام نشده و غلامرضا محمدی و همکارانش در نظر دارند برخی گزینه‌های ترکیب تیم اعزامی به المپیک را در جام زیلکوفسکی لهستان محک بزنند. به همین دلیل برخی از آزادکاران منتخب کادر فنی از جمله امین طاهری در وزن ۱۲۵ کیلوگرم اواسط خرداد ماه راهی جام زیلکوفسکی لهستان خواهند شد تا در آخرین میدان تدارکاتی قبل از المپیک به مصاف رقبای خود بروند.

کد خبر 5204611 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: امین طاهری کشتی کشتی آزاد تیم ملی کشتی آزاد تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس لیگ قهرمانان فوتبال آسیا کاراته لیگ برتر فوتبال ایران کسب سهمیه المپیک کشتی فرنگی شمشیر بازی الهلال عربستان فدراسیون فوتبال قایقرانی فراز کمالوند باشگاه پرسپولیس قهرمانی آسیا سنگین وزن تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد

رئیس هیئت کشتی استان فارس گفت که محمدعلی گرایی از ابتدا برنامه‌ای برای حضور در وزن ۸۲ کیلو نداشته و به فکر حضور در المپیک بوده است. - اخبار ورزشی -

ساسان خوبیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه گفته شده محمدعلی گرایی باوجود شانسی که کادرفنی تیم ملی به او برای عضویت در وزن 82 کیلوگرم تیم ملی داده، قصد حضور در این وزن را ندارد؛ اظهار داشت: علی کشتی‌گیر 77 کیلوست، طبق صحبتی که با حسن رنگرز و فدراسیون داشتیم قرار شد به اردو برود. اصلا هم بحث 82 کیلوگرم مطرح نیست چون المپیک در پیش بوده و 77 کیلو وزن المپیکی است.

وی درباره اینکه فدراسیون پیش از این اعلام کرده بود هر کسی در گزینشی آسیایی سهمیه المپیک بگیرد، خودش ملی‌پوش المپیک خواهد شد و حالا امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو ملی‌پوش شده است، گفت: اگر قرار است حضور در المپیک براساس سهمیه باشد که رضا گرایی هم خودش سهمیه المپیک را گرفته و چرا برای او مسابقه انتخابی گذاشته شده؟ پس او هم انتخاب است، خصوصا اینکه هم طلای المپیک قبلی را دارد و هم در این سه سال از مسابقات جهانی با مدال برگشته، ما روی بحث انتخابی محمدرضا گرایی بحثی نداریم، همیشه از قانون هم تمکین می‌کنیم. برای او انتخابی گذاشته‌اند، او هم کشتی می‌گیرد، بحث این است که در 77 کیلو هم باید انتخابی گذاشته می‌شد.

رئیس هیئت کشتی استان فارس ادامه داد: کشتی؛ والیبال و بسکتبال و فوتبال نیست که مربی تشخیص دهد این بازیکن از او بهتر است، بهتر بودن در کشتی و ورزش‌های انفرادی، در مبارزه مشخص می‌شود. از طرفی هم علی گرایی بهترین 77 کیلوگرم ایران است و المپیک هم جای باتجربه‌هاست. در استان فارس دو تا از بهترین‌های 77 کیلو را داریم، گرایی و مختاری که در تورنمنت وهبی‌امره کاویانی‌نژاد را برده و کاویانی‌نژاد هم عبدی را حذف کرده بود ولی در چرخه‌ای که اعلام شد، هیچ‌کدام از آنها شانسی ندارند.

خوبیاری یادآور شد: مختاری صرفا به اردو دعوت شده و راهی برای او درخصوص المپیک باز نیست. تعلیقش را برداشتند چون اتحادیه جهانی او را محروم نکرد. وقتی فرنگی‌کار 44 ساله آمریکایی می‌تواند در مسابقات انتخابی کشورش شرکت کند، یا رستم آساکولوف با 39 سال سن سهمیه المپیک می‌گیرد و لوپز 42 ساله برای تصاحب پنجمین طلای المپیکش به پاریس می‌آید، چرا باید در 77 کیلو جلوی محمدعلی گرایی را بگیریم و انتخابی در این وزن گذاشته نشود؟ المپیک میدانی نیست که حق حضور در آن را از کسی بگیریم.

وی درباره اینکه آیا محمدرضا گرایی هم از اینکه برایش با سعید اسماعیلی مبارزه انتخابی در نظر گرفته شده، ناراحت است؟، گفت: مخالفتی که هست در رابطه با چگونگی اجرای قانون است، وقتی به علی گرایی می‌گویید برو به امید خدا و شانسی برای المپیک به او نمی‌دهید، از آن سو به رضا گرایی می‌گویید انتخابی بده، این خوب نیست، چون شرایط این دو وزن با هم مساوی است. هم محمدعلی گرایی محروم بوده و هم سعید اسماعیلی، اما به اسماعیلی فرصت حضور در مسابقات داده شد و حالا هم به انتخابی با رضا گرایی رسیده، اما محرومیت محمدعلی گرایی که تمام شد به او دیگر فرصتی داده نشد و تصمیم گرفتند که فقط در 82 کیلو می‌تواند شانس خود را امتحان کند. ما گفتیم محرومیتش که تمام شد او را به یک تورنمنت بفرستید و وضعیتش را ببینید، گفتند دو سال نتیجه نگرفته، اما آیا او در این سال‌ها بدون انتخابی ملی‌پوش شده؟ بهترین نفر 77 کیلوگرم ایران بوده که به عضویت تیم ملی درآمده است.

پیشکسوت کشتی فارس تاکید کرد: حتما موضوع را از طریق فدراسیون پیگیری می‌کنیم. هر روز دو سه ساعت باید در شیراز جواب تلفن مسئول و غیرمسئول را بدهم که چه اتفاقی افتاده، ما استانی هستیم که سبقه کشتی فرنگی داریم. ناراحتی دیگر ما هم از این است که استان فارس با وجود داشتن 9 کشتی‌گیر در همین اردو، یک مربی در کادرفنی ندارد. در تیم ملی جوانان هم همینطور است. ما عضو ثابت کادرفنی تیم ملی نداریم. بعد همه این موارد را که پازل‌‌وار کنار هم می‌چینیم به این می‌رسیم که چرا کادرفنی تیم ملی فقط از دو استان تشکیل شده؟ مربی‌ای از استان فارس کاندیدای حضور در المپیک نیست و چرا اصلا نباید ما یک مربی در کادرفنی داشته باشیم؟

خوبیاری گفت: خلاصه کلام ما اینکه وقتی برای رضا گرایی با طلای المپیک و 3 نشان طلا، نقره و برنز جهانی مسابقه انتخابی برگزار می‌شود، باید برای بقیه هم انتخابی بگذاریم که حق حضور در المپیک را به راحتی از دست ندهند. المپیک جای باتجربه‌هاست. امیدوارم تصمیمی گرفته شود که حقی از کسی ضایع نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • محمدی: حضور اکبر فلاح در کمیته فنی خیلی ارزشمند است
  • شکست پانزدهم، کشتی صنعت نفت غرق شد
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • تقدیر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس
  • دست دادن بروکس با دیوید تیلور پس از برتری مقابل او در انتخابی کشتی المپیک 2024 / فیلم
  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد