Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: طبق مصوبات شورای عالی آب، هرگونه بارگزاری جدید لوله‌های انتقال آب در سد زاینده رود ممنوع است و مسئولان چهار محال و بختیاری با استناد به مجوز غیر قانونی که وزارت نیرو برایشان صادر کرده بود درصدد آغاز این پروژه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعتراضات مردم، خوشبختانه دادگستری کل استان اصفهان با حکم قضایی جلوی کار را گرفت و آن را متوقف کرد.

او با اشاره به شکایت مسئولان چهار محال و بختیاری از دادگستری کل استان اصفهان به دیوان عدالت اداری گفت: مردم و کشاورزان نگران نباشند چرا که با ادله و مستندات محکمی که وجود دارد شکایت آن‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

مجمع نمایندگان استان اصفهان تذکرات کتبی و شفاهی لازم را به وزیر نیرو داده و ریاست مجلس هم قول پیگیری داده است ، ولی در صورت عدم اقدام به موقع برای لغو مجوز مذکور، طرح سئوال و استیضاح وزیر را انجام می‌دهیم.

عضو کمیته آب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پاسخ به شائبه‌های مطرح شده از جانب نمایندگان  استان چهارمحال و بختیاری عرض می‌کنم که مردم استان اصفهان سده‌ها پیش از طومار شیخ بهایی حقابه مشخصی از زاینده‌رود داشتند و طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوانین مدنی و اصول فقهی، کسانی که از قبل دارای حقآبه بودند بر دیگران اولویت داشته و دارند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عضو کمیته آب مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۰ سال شکل‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان طول کشید، اما مشهود است چقدر در گفتمان و اندیشه‌های امام راحل (ره) تحقق شورا مهم بوده است که ایشان در روزهای نخست تشکیل نظام چنین دستوری را دادند.

وی افزود: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یادآور شد: حرف‌هایی که ما کمتر می‌توانیم با صراحت آن را به مدیران کشور بگوییم، اعضای شورای اسلامی شهر آن را صریح مطرح می‌کنند که این شیوه به ما در پیگیری بسیار کمک کرده است.

زینلیان گفت: امیدوارم با پیگیری مؤثرتر از گذشته شورا، به اصلاح امور مردم و اعتلا و ارتقای شهر اصفهان به‌ویژه بعضی معضلات دیرینه و چند ساله همچون مسئله آب کمک کنیم.

کد خبر 748658

دیگر خبرها

  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است