Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:01:14 GMT

نقش احزاب و جریان‌های سیاسی قزوین در تحقق مشارکت حداکثری

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۲۱۹۶

نقش احزاب و جریان‌های سیاسی قزوین در تحقق مشارکت حداکثری

به گزارش ایرنا،  انتخابات، تجلی مردم‌سالاری در کشور است و حضور پر شور مردم در انتخابات پیش رو، آن هم در شرایط اقتصادی و سیاسی فعلی که دشمنان جمهوری اسلامی آشکارا شمشیر عداوت خود را از رو کشیده اند، اعتماد عمومی و انسجام ملی را در کشور به نمایش می گذارد.

در این میان، احزاب و جریان‌های سیاسی شناسنامه دار که در بطن و متن جامعه ظهور و بروز پیدا کرده اند می توانند برای تحقق مشارکت حداکثری با عزمی جدی به ایفای نقش بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور یا مشارکت حداکثری در انتخابات به عنوان جلوه مشروعیت مردمی نظام جمهوری اسلامی همواره در سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و در ادامه رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است و باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل ها برای تحقق آن بهره برد.

به اعتقاد کارشناسان و فعالان سیاسی، مشارکت حداکثری در انتخابات با حضور و نقش آفرینی احزاب سیاسی و تنگ نگرفتن دایره انتخاب مردم از یک سو و جذب حداکثری از سوی دیگر، محقق می شود.

خبرنگار ایرنا برای بررسی و واکاوی نظرات و دیدگاه های احزاب و جریان های سیاسی استان در این زمینه میزگرد آنلاینی را با حضور چند تن از فعالان سیاسی و مسوولان احزاب استان تشکیل داده و با آنها در این زمینه گفت و گو کرده است.

محمدحسین شفیعی‌ها دبیر ائتلاف بزرگ پیروان ولایت قزوین و دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان معتقد است ایران قوی در سایه مشارکت بالای مردم در انتخابات و امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شکل خواهد گرفت و موجب نا امیدی دشمنان برای طمع ورزی به کشور خواهد شد.

ایرنا. مولفه‌های تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو چیست؟

از جمله شاخص های مشارکت بالای مردم در انتخابات طبعا اعتماد و اعتقاد مردم به کارگزاران نظام است که نباید اجرای برخی سیاست‌های غلط و ناکارآمد به آن آسیب بزند.

در سال های اخیر با توجه به شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه دشمنان وضعیت اقتصادی مردم به شدت آسیب دیده است و مردم خود را از جهت وضعیت معیشتی به شدت آسیب دیده می بینند.

 با توجه به این شرایط،  طبیعی است که همانگونه که هر فردی با امید زنده است، جوامع نیز اینچنین هستند و به رغم همه گرفتاری ها می توانند با امید و جبران خطای گذشته و دقت در انتخابات آینده برای آینده ای بهتر تلاش کنند.

ایرنا. آیا تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات، ضامن امنیت کشور و موجب شکست توطئه های دشمنان است؟

شکی نیست کشوری که از سرمایه اجتماعی برخوردار است و مردم نسبت به سرنوشت کشور خود حساس باشند، این حساسیت موجب افزایش امنیت در حوزه های مختلف و مواظبت در مقابل دشمن در برخورد با کشور می شود.

بارها در طول دهه های گذشته این مساله را تجربه کرده ایم و به جرأت می‌توان گفت که دوام جمهوری اسلامی در طول بیش از چهار دهه با حجم انبوهی از توطئه های مختلف دشمن، ناشی از همین حضور و دلدادگی مردم به نظام و ایران بوده است.

ایرنا. احزاب و جریان های سیاسی برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات چگونه می توانند نقش آفرینی کنند؟

اگر احزاب، دل در گرو تعالی کشور داشته باشند و از سهم خواهی های نابه جا به دور باشند به واسطه وظایف ذاتی که برای آنها متصور است می توانند در ایجاد این مشارکت سهم ایفا کنند و با تبیین و روشنگری، مردم را تشویق به حضور در پای صندوق های رای نمایند.

 احزاب با تحلیل درست شرایط و بیان صحیح از اوضاع و احوال جامعه و راه های برون رفت از بن بست ها و اصلاح امور، زمینه حضور هر چه بیشتر آحاد مردم را فراهم می کنند.

ایرنا. تشکیل خانه احزاب، چند سالی است که در استان مطرح شده اما اجرایی نشده است، راه اندازی آن را در افزایش مشارکت انتخاباتی موثر ارزیابی می‌کنید؟

 امروزه بعید است تشکیل خانه احزاب، مساله تعیین کننده ای در خصوص افزایش مشارکت انتخاباتی باشد چراکه داستان خانه احزاب قدمت طولانی دارد و همیشه یکی از ویترین های پز دولتها بوده و هیچگاه هم به طور جدی بدان پرداخته نشده و در استان ها هم به طریق اولی چنین بوده است.

ایرنا. برای رسانه‌ها به خصوص فضای مجازی چه جایگاهی در تحقق مشارکت حداکثری قایل هستید؟

 فضای مجازی در حال حاضر نقش تعیین کننده در  زندگی مردم دارد و در تهییج و تشویق مردم برای امر انتخابات موثر خواهد بود.

ایرنا. زنان و جوانان در ۲ انتخابات مهم پیش رو چه جایگاهی دارند؟

این دو قشر به دلیل جایگاه ویژه و نقشی که در تحولات جامعه می توانند داشته باشند در  امر انتخابات نیز به طور محسوسی تاثیر گذارند و در جهت افزایش یا کاهش حضور می توانند نقش ایفا کنند.

البته جوانان به دلیل اینکه در مسیر اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب هستیم و حضور جوانان اعم از مردان و زنان در عرصه‌های مدیریتی امری اجتناب ناپذیر شده است بنابراین هر چقدر فعال تر در انتخابات ظهور کنند تحقق این مهم راحت تر و سهل تر اتفاق خواهد افتاد.

ایرنا. توصیه شما به مردم برای انتخاب نامزدهای خود در انتخاب‌های پیش رو چیست؟

انتخاب هیجانی و احساسی از جمله آسیب های انتخاباتی ما بوده که خسارت های زیادی به کشور وارد کرده است که جبران این خسارت ها، دقت عمل مردم در انتخابات پیش رو را می طلبد.

 مشورت های مردم در انتخابات باید با کسانی باشد که صلاحیت آن را داشته باشند چون چشم به چهره های بی درد و سلبریتی جماعت دوختن و به توصیه های از روی شکم سیری آنها عمل کردن آسیب زا خواهد بود.

 باید با توجه کافی به عملکرد و رزومه کاری و سوابق کاندیداها و برنامه‌های ارائه شده از سوی آنان و تشخیص ادعاهای منطقی و عقلانی از ادعاهای فضایی و غیرواقعی و دهان پرکن، خود را به گزینه واقعی تر نزدیک کنند.

همچنین می توانند با کمک گرفتن از مشورت آدم های معتبر و کارشناس،  انتخاب خود را انجام دهند.

ایرنا. آیا احزاب فقط نقش انتخاباتی و سیاسی دارند و یا در سایر مقاطع غیر از انتخابات نیز می‌توانند نقش آفرینی کنند؟

حتما اگر احزاب جایگاه واقعی خود را داشته باشند می توانند در عرصه‌های مختلف که یکی از آنها انتخابات است مشارکت کنند اما متأسفانه باید گفت فضای حزب گریزی در کشور ما جدی است و نان برخی در ضدیت با تحزب چرب می شود بنابراین تا جایی که برایشان ممکن باشد حاضر به پذیرش نقش احزاب در اداره امور کشور نیستند.

ایرنا. مشارکت کمتر در انتخابات چه آفات و آسیب‌هایی در پی دارد و آیا مردم را از تعیین سرنوشت خود محروم می‌کند؟

آنچنانکه اشاره شد، فقدان مشارکت یا مشارکت ضعیف در انتخابات ولو اینکه از جهت قانونی مشکلی ندارد و موجب معطلی کشور نخواهد شد ولی هر چقدر این مشارکت بالاتر و گسترده تر باشد هم انتخاب گزینه ریاست جمهوری به صحت نزدیکتر خواهد بود و هم فرد منتخب خود را برگزیده اکثریت مطلق مردم می‌داند و اعتماد به نفس بیشتری می یابد و در سامان دادن به وضع کشور و اجرای برنامه های خود امیدوارتر می شود.

مشارکت حداکثری از جهت خارجی هم باعث احترام بیشتر کشورها و مراعات آنها نسبت به ایران عزیز خواهد بود؛ به عبارت دیگر، ایران قوی در سایه مشارکت بالای مردم در امور اجتماعی، سیاسی و نیز اقتصادی و تولیدی شکل خواهد گرفت و باعث نا امیدی دشمنان نسبت به طمع ورزی به کشور خواهد شد.

سید جمال خضری دبیر حزب اراده ملت ایران در استان و فعال سیاسی اصلاح طلب قزوین معتقد است مشارکت حداکثری مردم در انتخابات با تبیین اهمین این موضوع برای مردم افزایش می یابد و به عبارت دیگر اولین مولفه برای تحقق مشارکت حداکثری، معنادار بودن انتخابات برای آحاد جامعه است.  

ایرنا. انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری در کشور طبق چه معیارهایی رقم می خورد؟

یکی از مؤلفه ها و در عین حال مهمترین مؤلفه برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات معنادار بودن انتخابات برای مردم است. بدین معنی که نتیجه انتخابات باید برای مردم معنادار باشد و مردم به این درجه از اطمینان برسند که سرنوشت خود را با دست خود رقم می زنند.

 مردم باید بدانند که شرکت یا شرکت نکردن در انتخابات نتیجه همسانی برای آنها ندارد و مشارکت حداقلی در انتخابات پیش رو آسیب های زیادی را در بخش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

 البته برخی دنبال مشارکت پائین جامعه در انتخابات بوده و منافع جناحی خود را در این می بینند ولی توجه به این نکته ندارند که در بلند مدت به جمهوریت نظام و در نهایت اصل نظام ضربه وارد می کنند.

مؤلفه دیگری که می تواند باعث بالا رفتن مشارکت مردم در انتخابات شود آزادی انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان است یعنی باید زمینه حضور حداکثری داوطلبان در انتخابات فراهم کنیم.

ایرنا. آیا به نظر شما تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات، ضامن امنیت کشور و شکست توطئه های دشمنان می شود؟

 بله قطعاً همینطور است، نظام جمهوری اسلامی با اراده مردم روی کار آمده و بیش از هر نظام دیگری به مردم و پشتیبانی مردم نیازمند است.

 این مهم را باید کارگزاران نظام بیشتر مد نظر قرار دهند چون آنها هستند که زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم می کنند، ما همواره شاهد آن بوده ایم که در هر برهه ای از زمان که مردم پشت نظام بوده اند دندان دشمنان داخلی و خارجی کندتر شده است.

ما باید فراموش نکنیم مردم با دست خالی این نظام را روی کار آورده اند و هم با دست خالی توان حفظ آن را دارند البته به شرطی که بین خود و حاکمیت احساس جدایی و بی اعتمادی نکنند.

این را باید بدانیم که نظام ما و هر نظام دیگری اگر مورد حمایت همه جانبه مردم باشد هیچ دشمن خارجی و داخلی را یارای مقاومت در مقابل آن نیست.
 هیچ نظامی هم بدون پشتوانه مردمی توان ادامه حیات را ندارد و لو اینکه از پیشرفته ترین قوا و تسلیحات نظامی برخوردار باشد.

ایرنا. نظر شما در مورد راه اندازی خانه احزاب استان و تاثیر آن در مشارکت انتخاباتی چیست؟

راه اندازی خانه احزاب از سال های گذشته در استان مطرح بود ولی متأسفانه دستخوش رویکردهای سیاسی و بی تدبیری مسئولان واقع شد.

 به رغم اعلام آمادگی حزب اراده ملت مبنی بر در اختیار گذاشتن مکان مناسب برای استقرار خانه احزاب طی دو مرحله متأسفانه بنا به دلایل نا معلومی این مهم اتفاق نیافتاد و احزاب از داشتن یک ملجاء مناسب برای تبادل اطلاعات و همفکری های سیاسی محروم ماندند.

 طبیعی است که این امر در فعالیت  احزاب و در نتیجه مشارکت گسترده مردم در انتخابات نقش به سزایی دارد.

ایرنا. احزاب و جریان های سیاسی برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات چگونه می توانند نقش آفرینی کنند؟

متأسفانه برخی جریانات به رغم نص صریح قانون اساسی به وجود احزاب سیاسی اعتقادی نداشته و حتی در برخی مواقع شعارهای انحرافی نیز سر می دهند ولی در هر حال ما همواره حکمرانی حزبی را مد نظر داشته و به آن پافشاری می نمائیم چون فقط در صورت حزبی شدن انتخابات می توان به برنامه محوری و پاسخگو بودن منتخبان امیدوار بود.

در غیر این صورت شاهد رشد قارچی برخی اشخاص و برهم ریختن شالوده نظام و ترک مسئولیت بدون پاسخگویی خواهیم بود.

ما باید احزاب را به عنوان یک اصل در نظام سیاسی و از لوازم دموکراسی ببینیم و به آن اعتقاد راسخ داشته و در این راستا عمل نمائیم.

ایرنا. برای رسانه ها به ویژه فضای مجازی چه جایگاهی در انتخابات پیش رو و افزایش مشارکت حداکثری قایل هستید؟

نقش رسانه ها به خصوص فضای مجازی همواره در افزایش مشارکت مردم به خصوص در شرایط فعلی کشور که به خاطر حاکم بودن شرایط شیوع ویروس خطرناک کرونا محدودیت‌های جلسات حضوری وجود دارد، بسیار سازنده و مؤثر است و می تواند در تحقق مشارکت حداکثری هم نقش آفرین باشد.

ایرنا. با توجه به نقش زنان در جامعه و جایگاه جوانان در بیانیه دوم گام انقلاب چه جایگاهی برای آنها در انتخابات پیش رو قائل می شوید؟

این دو قشر در جامعه و انتخابات از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند به همین دلیل در اغلب احزاب برای آنها جایگاه و سازمان ویژه ای تعریف شده است.

با توجه به همین جایگاه و اهمیت از این دو گروه درخواست داریم خواسته خود را پای صندوق های رأی طرح کرده و از قهر با صندوق ها که تنها روزنه باقیمانده به سوی دموکراسی می باشد بپرهیزند.

البته بحث جوانان که در واقع ذخیره انسانی این مملکت به شمار می روند از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و باید زمینه مشارکت بالای جوانان فراهم شود تا آنها هم با حضور در پای صندوقهای رأی خواسته خود را دنبال کنند.

ایرنا. مشارکت پایین در انتخابات چه آفت هایی به دنبال دارد؟

مشارکت ضعیف در انتخابات باعث متزلزل شدن پایه های دموکراسی در کشور می شود و دندان طمع دشمنان را به کشور و نظام تیزتر می کند.

با توجه به این مهم، از تمامی مردم و شهرندان درخواست می کنیم در ۲۶ خردادماه پای صندوق های رای حضور یافته و با شور و نشاط انتخاباتی برای تعیین سرنوشت کشور اقدام کنند.

مهران قاسمی فعال اصلاح طلب و دبیر حزب ندای ایرانیان در استان قزوین معتقد است مشارکت حداکثری در انتخابات، امنیت داخلی کشور را ارتقا می بخشد و در مقابله با تهدیدات خارجی نقطه قوتی محسوب می شود.

 ایرنا. به نظر شما کدام مولفه‌ها مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو را رقم می زنند؟

 اعتماد سیاسی مردم به رویکردهای بانیان انتخابات و احساس اثر بخشی سیاسی و تاثیر مشارکت آنان در تصمیم سازی ها در راستای تحقق نتایج مطلوب، مهمترین مولفه شکل گیری انتخابات پرشور خواهد بود.

ایرنا. به گفته بسیاری از کارشناسان، حضور پرشور در انتخابات و مشارکت حداکثری، ضامن امنیت کشور و موجب شکست توطئه های دشمنان است، نظر شما چیست؟

نظام های انتخاباتی و صندوق رای از لوازم بنیادی نظام های سیاسی مردم سالار هستند.

 مشارکت مردم در انتخابات می تواند امنیت داخلی کشور را ارتقا بخشیده و مشروعیت نظام سیاسی را تثبیت کند و در مقابله با تهدیدات خارجی که امنیت داخلی را به خطر می اندازد نقطه قوتی محسوب شود.

ایرنا. شما چه جایگاه و کارکردی برای خانه احزاب در استان قزوین قایل هستید؟

 توانمندسازی و ایجاد رقابت سالم در عرصه های سیاسی به ویژه انتخابات و بسترسازی تضارب آرا و ایجاد زمینه گفت و گو و رونق مشارکت اجتماعی از کارکردهای اساسی خانه احزاب است که متاسفانه در قزوین تاکنون از آن محروم مانده ایم.

ایرنا. کارکرد رسانه ها به ویژه فضای مجازی در عرصه انتخابات چیست؟

اهمیت رسانه های جمعی در زمان انتخابات به اندازه ای است که برخی منتقدان از سیاست رسانه‌ای شده در عصر ارتباطات سخن می گویند و آن را عاملی در تضعیف فرایند تصمیم گیری دموکراتیک به شمار می آورند.

شواهد و داده های تجربی مربوط به کشورهای برخوردار از شبکه اینترنت حاکی از آن است که اینترنت پس از تلویزیون، مهمترین منبع اطلاعات و آگاهی سیاسی و اجتماعی در کشورها از جمله جوامع دموکراتیک بوده است و در آینده انتظار می رود این رسانه در این کارکرد خود از تلویزیون پیشی بگیرد.

همچنین دادهای تجربی نشان می دهند کارکرد اینترنت در حوزه درگیرسازی یا مشارکت مدنی و سیاسی قابل توجه بوده است بنابراین به نظر می رسد سالم سازی و البته محتواسازی عالمانه بتواند فضای مجازی را یکی از ابزارهای قدرتمند تحقق مشارکت حداکثری نماید.

ایرنا. به نظر شما زنان و جوانان به عنوان دو قشر مهم تاثیرگذار در جامعه در انتخابات پیش رو چه نقشی می توانند ایفا کنند؟

در همه‌ دوره های انتخابات،  حضور زنان و جوانان چشم‌گیر بوده است، اما به تناسب شرکت گسترده آنها در انتخابات، دارای جایگاه در نزد منتخبان خود نبوده اند که این می تواند پاشنه آشیل انتخابات های بعدی و مشارکت آنها باشد.

هر چند که جوانان و  زنان می‌توانند رای و سهم‌گیری خویش را در انتخابات به طرق گوناگون در آینده به صورت آگاهانه اعمال کنند عملا موتور انتخابات در دست جوانان و زنان است و اگر دچار بهره برداری های خاص و جهت گیرانه قرار نگیرد می تواند متضمن دموکراسی مشارکتی پایدار باشد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی استان قزوین انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی استان قزوین انتخابات ریاست جمهوری اخبار کنکور تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات برای تحقق مشارکت حداکثری احزاب و جریان های سیاسی انتخابات پیش رو مشارکت انتخاباتی مردم در انتخابات جمهوری اسلامی افزایش مشارکت توانند نقش مشارکت بالای داشته باشند رسانه ها چه جایگاهی نقش آفرینی فضای مجازی خانه احزاب چه جایگاه برای آنها صندوق ها نظر شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: نامگذاری امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، در هیچ یک از ایام نباید فراموش شود و مسئولان باید روش‌های مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید را تبیین کرده و زمینه تشویق و تهییج مردم برای مشارکت در این امر مهم را فراهم کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی محلی برای سیاست گذاری در راستای تحقق شعار سال است و مدیران اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم را بررسی کردند تا به صورت مصوبه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به عملیات «وعده صادق» هم گفت: این عملیات در نوع خود بی نظیر بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیمنه رژیم صهیونیستی، خیالی باطل است.

وی افزود:باید اقدامات تمهید شده برای بهبود وضعیت سلامت در کشور و ارتقای شاخص‌های سلامتی اقشار مختلف در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز نگرانی از کم تحرکی بخش قابل توجهی از جامعه افزود: رقم ۷۹ درصدی ذکر شده در این خصوص در کشور قابل قبول نیست و باید برای تحرک بیشتر اقشار مختلف تلاش زیادتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ مباحث فرهنگی مربوط به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  بررسی «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» مصوبه هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ ۱۳‏/۴‏/۱۴۰۲ جهت اجرایی سازی آن در استان t تشریح سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان، و بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات