Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود جایگاه استان کرمانشاه از نظر نرخ بیکاری از رتبه نخست به رتبه سوم کشور برسد. - اخبار استانها -

حسن عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرمانشاه ، اظهار داشت: براساس برنامه سه ساله اشتغال برای سال 98 کاهش سه درصدی پیش‌بینی شده بود که 3/1 درصد محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: برای سال 99 کاهش 2/5 درصدی پیش‌بینی شده بود و مستلزم این بود که 47 هزار و 308 فرصت شغلی ناخالص ایجاد شود که 126 درصد محقق شد.

عزیزی گفت: چنانچه از 126 درصد تحقق اشتغال ریزش رخ نمی‌داد 2/5 درصد کاهش نرخ بیکاری محقق می‌شد اما به دلیل شرایط کرونا که تأثیر آن روی استان کرمانشاه به مراتب بیشتر بود، مانع از تحقق 2/5 درصد شد.

عدم موفقیت دولت‌ها در رفع معضل فقر، آسیب اجتماعی و بیکاری14 هزار کارگر فصلی و ساختمانی در هرمزگان بدون بیمه بیکاری/دولت حمایت از کارگران را جدی نمی‌گیردنرخ بیکاری در آران و بیدگل 5.4 درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: بخش عمده‌ای از اشتغال استان در حوزه خدمات است که بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شد و از طرف دیگر بخشی از اشتغال استان غیررسمی است.

وی عنوان کرد: در پیک اول بیماری که اوایل سال گذشته بود از 14 رسته شغلی که بیشترین آسیب را متحمل شده بودند حدود 27 هزار فرصت شغلی به شدت آسیب دیدند.

عزیزی گفت: سال 98 در سامانه بیمه بیکاری 185 نفر ثبت‌نام کرده بودند اما در اوایل 99 حدود 14 هزار نفر ثبت‌نام کردند که برخی کد بیمه تأمین اجتماعی نداشتند و در نهایت 8600 نفر حداقل قانون کار را از صندوق بیمه بیکاری دریافت کردند.

وی افزود: همه این مشکلات سبب شد کاهش 2/5 درصدی نرخ بیکاری محقق نشود اما برخلاف برخی استان‌ها روند کاهش نرخ بیکاری همچنان ادامه دارد.

عزیزی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری برای جوانان دانش آموخته استان بیشتر از میانگین کشوری بود گفت: هنوز نرخ بیکاری سال 99 اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود از رتبه نخست بیکاری کشور به رتبه سوم در طول سال برسیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود کاهش 0/8 درصدی نرخ بیکاری هنوز با حجم انبوهی از جوانان بیکار مواجه هستیم افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در کرمانشاه افزایش یافته و عده‌ای از فارغ‌التحصیلان وارد حوزه عرضه نیروی کار شده‌اند.

انتهای پیام/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران بیکاری و اشتغال بحران بیکاری و اشتغال استان کرمانشاه نرخ بیکاری پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود