Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز قدس جلوه‌ای از همراهی مردم جهان با فلسطین است، در چنین روزی ملت‌های دنیا به ویژه مردم ایران اسلامی با راهپیمایی‌های گسترده خود ،هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار صهیونیستی را برملا کرده و نشان داده اند که  مساله فلسطین و رهایی قدس هنوز در وجدان انسان‌های آزاد زنده است.

روز جهانی قدس امسال برای دومین سال متوالی در میانه پیک چهارم شیوع ویروس کرونا از راه رسید و اگرچه بنا بر ضرورت  و حفظ سلامت مردم ،راهپیمایی در این مناسبت جهانی در بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران برگزار نشد، اما این اقدام هیچ خللی در عزم و اراده ملت های آزادیخواه جهان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان های آنان ایجاد نکرده بلکه نفرت و انزجار از اقدامات جنایتکارانه این رژیم غاصب را بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز قدس امسال بنا بر تصمیم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با محدودیت هایی در برگزاری روبرو شد ، در روز قدس امسال هیچ برنامه ای برای راهپیمایی یا رژه خودرویی انجام نشد اما با وجود اعمال محدودیت ها در برگزاری راهپیمایی ،مسائل مرتبط با فلسطین با حساسیت‌های بیشتری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پیگیری شد.

وجه تمایز روز قدس امسال  خیانت تعدادی از سران خود فروخته کشورهای عربی در برقراری ارتباط آشکار رسمی با رژیم جعلی صهیونیستی ،ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته ای ، نقش داشتن در ترور شهید قدس و مقاومت سردار «حاج قاسم سلیمانی »و همچنین اقدامات خرابکارانه آنان در سایت هسته‌ای نطنز است.

مردم قهرمان ایران در روز قدس امسال نیز حمایت از فلسطین و خشم و انزجار از اسراییل غاصب را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشتند ، همچنین  با ایجاد هشتگ هایی چون #القدس اقرب، #قدس شریف_نزدیکیم به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی  و همچنین شعار واحد «آزادی قدس نزدیک است»  و # quds_is_closer فریاد نفرت خود را از ظلم و استکبار صهیونیست ها و ایادی آنان بلندتر و رساتر از همیشه به گوش جهانیان رساندند.

بسیاری از چهره های سیاسی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مراجع تقلید ، نمایندگان ولی فقیه و امامان جمعه،  شخصیت های کشوری و لشگری ، مسئولان نظامی و انتظامی و استانداران در پیامی هایی جداگانه یا مشترک ،ضمن اعلام برائت از جنایات صهیونیست های غاصب ،روز قدس را جلوه گاه دفاع از حقوق ملت مسلمان و مظلوم فلسطین دانستند.

آنها در این پیام ها با تاکید بر وحدت و یکدلی مردم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و تحقق آرمان آزادی قدس، آوره اند: ابتکار تاریخی و هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان«روز جهانی قدس، بازتاب خشم فروخورده ملت مظلوم و ستم‌دیده‌ای است که بیش از ۷۰ سال در چنگال اشغالگران گرفتار شده‌اند.

برخی سازمان ها و نهادها ، شوراهای هماهنگی تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه  نیز با صدور بیانیه های مختلف روز قدس امسال را فرصتی نوین برای لبیک‌گویی به درخواست هزاران برادر و خواهر مسلمان فلسطینی در زندانهای مخوف اسرائیل عنوان کردند.

برگزاری دومین کنگره بین المللی قدس شریف در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ماهواره ای  با حضور بیش از ۳۰ شخصیت علمی و فرهنگی از کشورهای مختلف به سه زبان فارسی ، عربی و انگلیسی با محوریت قم در روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت  همراه با سخنرانی تنی چند از اندیشمندان ،چهره های سیاسی و استادان دانشگاهی داخلی و خارجی ،  نشست هایی تخصصی با حضور نمایندگان حزب الله لبنان، جنبش اسلامی فلسطین و جنبش حماس در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برنامه هایی بود که به مناسبت روز قدس امسال برگزار شد .

اهتزازپرچم فلسطین در برخی شهرها ، به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی ، اعلام  فراخوان " عهد همدلی " در حمایت از مردم فلسطین در فارس و ارسال ویدیو و دست نوشته با موضوع قدس به زبان عربی یا فارسی در فضای مجازی ، برگزاری مسابقه نقاشی « سرزمین زیتون »  ، برگزاری ۲۰ برنامه با عنوان «شمارش معکوس» با شعار «صبح نزدیک است، محکم‌تر قدم بردار»، مسابقات پیامکی و میزگردهای مجازی ، برگزاری عصر شعر مجازی و شب شعر و رونمایی از کتاب هایی با محوریت قدس ، اجرای طرح ویژه ماذنه مقاومت برای پخش سرودهای مرتبط با قدس و فلسطین از بلندگوهای مساجد، بقاع متبرکه و همچنین راه‌اندازی گروه‌های سرود سیار از برنامه های تدارک دیده شده توسط سازمان ها و نهادهای مختلف در روز قدس است .

به گزارش ایرنا ، امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ ،آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مساله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و جهان در برابر صهیونیست ها و استکبار جهانی آغاز شود.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، اقدامی هوشمندانه از طرف امام راحل بود تا در این راستا ملت‌های مسلمانان اجازه ندهند اشغال سرزمین‌های فلسطینی و قدس و همچنین تشکیل دولت غیرقانونی و نژادپرست اسراییل رسمیت یابد و قبله‌گاه نخست مسلمانان جهان به دست فراموشی سپرده شود.
این اقدام با حمایت بسیاری از روشنفکران  و آزادیخواهان جهان همراه شد و پس از صدور پیام امام راحل همه ساله ملت های مسلمان جهان در روز جمعه آخر ماه مبارک طی راهپیمایی و اجتماعات گسترده انزجار خود از رژیم صهیونیستی و قدرت امت اسلام را به نمایش می گذارند که موجب امید بخشی به گروه های مقاومت‌ و مدافعان آرمان فلسطین شده است.

برچسب‌ها شبکه اجتماعی مجازی قدس دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف رهبر معظم انقلاب پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه اجتماعی مجازی قدس دومین کنگره بین المللی قدس شریف شبکه اجتماعی مجازی قدس دومین کنگره بین المللی قدس شریف رهبر معظم انقلاب اخبار کنکور روز قدس امسال روز جهانی قدس مظلوم فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی ،قرآن پژوه و فعال رسانه در یادداشتی چنین آورده است: 


بسم الله الرحمن الرحیم 
تجمع گسترده تانک‌ها و ادوات نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی رفح، حاکی از حمله قریب الوقوع این رژیم سفاک و خونخوار به مردم مظلوم غزه است. 

بیش از ۷ ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به پهنة کوچک غزه می‌گذرد و حدود چهل هزار نفر از کودکان و زنان و مردم بی پناه غزه در مظلومانه‌ترین صحنه‌ها به شهادت رسیدند و حدود هشتاد هزار نفر هم زخمی و مجروح و نقص عضو شده اند و بخش اعظم غزه هم با بمباران‌های وسیع به اندازه حجم چندین بمب اتمی طوری تخریب شده است که بر اذعان کارشناسان سازمان ملل بیش از ۱۴ سال آوار برداری آنها بطول می‌انجامد. 

در این مدت تنها نقطه‌ای که تقریباً مصون مانده و بیش از ۵/۱ میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده شهر مرزی رفح است و در محاصرة غذایی و دارویی هم هستند و بسیاری از قحطی آب و مواد غذایی خبر می‌دهند که اگر این وضعیت همچنان ادامه یابد با فاجعه بزرگ انسانی در این شهر روبرو هستیم و لیکن رژیم صهیونیستی ظاهراً تعجیل در نسل کشی مردم باقیمانده غزه دارد و با تجهیزات سنگین نظامی در حال آماده سازی برای حمله ور شدن به رفح با این تراکم جمعیت عظیم است که حتی کوچه‌ها و خیابانهایش هم محل چادر آوارگان است و هرگونه حمله‌ای هزاران نفر را به کشتن می‌دهد. 

متأسفانه در چنین شرایطی کشور‌های عربی و همسایگان اسرائیل نه تنها کمکی به ملت مظلوم غزه نمی‌کنند حتی بی شرمانه در رهگیری موشک‌ها و پهباد‌های ایرانی به سوی اسرائیل با آمریکا و انگلیس و فرانسه سعی در ساقط کردن آنها داشتند گرچه عملیات غرور آفرین دلاور مردان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دل‌های ملت‌های مسلمان و مخصوصاً مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه را شاد کرد و درس بزرگی را به صهیونیست‌ها و حامیانش داد. 
عدم اجرای مصوبه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس در غزه بیش از پیش بی اعتباری این نهاد بین المللی را ثابت کرد و نشان داد که آمریکا و اسرائیل تابع شورای امنیت هم نیستند و تنها اهرمی که برای متوقف کردن جنگ غزه باقی می‌ماند، همین اعتراضات و مخالفت‌های میلیونی و گسترده مردمی در سرتاسر دنیا و مخصوصاً کشور‌های غربی است. 

خوشبختانه خیزش عجیبی تمامی دانشگاه‌های آمریکا و بعضی کشور‌های اروپایی را در بر گرفته و هزاران دانشجوی دختر و پسر به همراه استادانشان به تحصن‌ها و تجمع‌هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه پرداخته و علیرغم خشونت شدید پلیس و ضرب و شتم دانشجویان و دستگیری آنها همچنان برخواسته خود که توقف نسل کشی مردم غزه و فلسطین است تأکید دارند و لیکن مسئولان آمریکایی و بعضی دول اروپایی که سرسپردة صهیونیست‌های وحشی هستند، دانشجویان را به یهودی ستیزی متهم می‌کنند‍! معلوم نیست چند هزار نفر دیگر از مردم غزه کشته شوند تا شاید مسئولان آمریکایی به نسل کشی مردم فلسطین اعتراف کنند! ‍ 

عجیب است که مسئولان آمریکایی حاضرند در دفاع از صهیونیست‌ها دانشجویان نخبه شان را هم بکشند چرا که در بام این دانشگاه‌ها تیربار و تک تیرانداز مستقر کرده اند یعنی در حقیقت این صهیونیست‌ها هستند که مسئولان آمریکایی را در چنگ خود دارند و مسئولان آمریکا حاضرند حتی ملت خود را هم فدای اسرائیل کنند‍! 

در چنین شرایطی وظیفه کشور‌ها و ملت‌های اسلامی بسیار سنگین است و دولت و ملت ایران هم همیشه در دفاع از ملت مظلوم فلسطین آمادگی خود را عملاً ابزار کرده است و عملیات «وعدة صادق» نیز جلوه‌ای از همین حمایت بود. 

در این وضعیت، حرکت مسئولان داخل کشور باید هماهنگ با سیاست خارجی کشور بوده و توجه اصلی به سوی جنایات رژیم صهیونیستی، معطوف باشد و از سوژه آفرینی در داخل پرهیز شود چرا که دشمنان با ابزار‌های تبلیغاتی شان مترصدند تا با کمترین رخداد‌ها و سوء عملکرد‌ها اذهان جهانیان را به سوی جمهوری اسلامی ایران بچرخانند. 

مرتضی نجفی قدسی

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین