Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز جهانی قدس محمل تجمیع توان حامیان فلسطین است و این ظرفیت را دارد تا با تنویر افکار عمومی ، بیدار کردن وجدان‌های خفته و تربیت نسلی جدید ضمن بی اثر کردن مکر جهان استعمار، آزادی فلسطین را رقم بزند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین­الملل خبرگزاری تسنیم، تعیین جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، پتانسیلی را ایجاد کرده که به دلیل اهمیت قدس برای مسلمان و اشغال کنونی آن می‌تواند محمل مهمترین تغییرات آینده در جهان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت‌های روز جهانی قدس به اندازه‌ای متعالی و قابل توجه‌اند که جریان‌های صهیونیستی از آن تحت عنوان «بمب ساعتی» که روزی رژیم صهیونیستی را به زوال خواهد رساند یاد می‌کنند.

تجمیع توان حامیان قدس و فلسطین در یک روز

حمایت از فلسطین و قدس منحصر در روز جهانی قدس نیست و مسئله حمایت از قدس و ملت مظلوم فلسطین مسئله‌ای است که از زمان اشغال فلسطین توسط تمام آزادگان جهان و مسلمانان دنبال شده است. اما آنچه روز جهانی قدس به این حمایت اضافه می‌کند تجمیع تمام توان حامیان فلسطین در یک روز است. همه کسانی که حامی قدس و فلسطین هستند در روز جهانی قدس به میدان می آیند و یکصدا حمایت از قدس و فلسطین را صدا می زنند. این صدای واحد مجموعه‌ای از بصیرت افزایی و آگاهی رسانی را به جهانیان ارائه می‌کند که تمامی حامیان فلسطین و قدس در طول یک سال به آن پرداخته‌اند. صدایی که بلندی آن گوش رسانه‌های غربی را کر کرده، آنها را در انعکاس حضور پرشور روز جهانی قدس خاموش می‌کنند تا مبادا این سیل خروشان آنها را در خود غرق کند.

بیدار کردن وجدان‌های خفته

صدایی که در روز جهانی قدس در تمام جهان حمایت از قدس را فریاد می‌زند افکار خفته و وجدان‌های خاموش در سراسر جهان بیدار می‌کند. وجدان‌هایی که با سیاست‌های جهان استعمار در پیچ و خم مشکلات اقتصادی یا زرق و برق ظاهری جهان غرب مشغول روزمرگی شده‌اند با صدایی که در روز قدس بلند می‌شود در کمترین اندازه خود اندک زمانی از دلمشغولی‌های فریبنده رها شده به چرایی این فریاد فکر می‌کنند. تجربه سال‌های گذشته روز جهانی قدس نشان داده هر سال با راهپیمایی روز جهانی قدس اقشار جدیدی پس از رهایی از غفلت‌های تولید شده توسط غرب به جمع حامیان فلسطین و قدس می پیوندند. این یکی از هراس‌های جدی صهیونیست‌ها و جهان استعمار است. چرا که این وجدان‌های خفته منحصر به نقطه‌ای خاص نیستند و در همه جهان در حال بیداری و فعال شدن هستند.

تربیت نسل‌های جدید

روز جهانی قدس روز تربیت نسل‌های جدید حامی قدس و فلسطین است. حضور یکپارچه ملت‌ها و آزادگان جهان در روز جهانی قدس این فرصت را به نسل‌های جدید می‌دهد که مسئله فلسطین و قدس را یک بار از نو بررسی کرده ، خود را در این میدان محک بزنند. در کشورهای اسلامی این نسل نو در کنار نسل‌های گذشته حمایت از ارکان اسلامیت را تجربه می‌کنند و در کشورهای دیگر این فرصت به نسل‌های نو داده می‌شود تا برای نخستین بار روی مسئله قدس بیاندیشند. علاوه بر اینکه آنها در کنار اندیشیدن به مسئله قدس فرصت تجربه حضور میدانی را نیز خواهند داشت و این تجربه، همان عامل تربیت نسل‌های جدید حامی قدس و فلسطین است. نسل هایی که با نواندیشی، ابتکارات جدیدی را برای حمایت از مظلومان جهان به ویژه قدس و فلسطین به ارمغان خواهند آورد.

فاش کردن چهره کریه صهیونیسم برای جهانیان

صهیونیست‌ها با چنبره زدن بر اقتصاد جهان و سیطره بر رسانه‌های جمعی با فریب افکار عمومی تلاش کرده‌اند از خود چهره‌ای مترقی و مظلوم نشان دهند. در مقابل همواره چهره‌ای که از جهان اسلام و مخالفان خود نشان داده‌اند چهره‌ای خشونت طلب بوده است. روز جهانی قدس فرصتی هر ساله است تا جنایات و زوایای پنهان رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌ها برای جهانیان سال به سال روشن‌تر شود. به ویژه با گسترش رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی در عصر ارتباطات، این مسئله خود را بیشتر نشان داده و با گذشت زمان هر روز چهره صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی منفورتر از قبل می‌شود. روز جهانی قدس یکی از ظرفیت‌هایی است که حامیان قدس و فلسطین در راستای روشنگری افکار عمومی نسبت به جنایت‌های صهیونیسم جهانی از آن بهره می‌گیرد و نقش بسیار پر رنگی در نشان دادن چهره کریه صهیونیست‌ها برای جهانیان دارد.

از بین بردن بایکوت رسانه‌ای غرب علیه قدس و فلسطین

مهمترین ویژگی روز جهانی قدس این است که این واقعه با به میدان آوردن جمعیت‌های میلیونی بایکوت رسانه‌ای غرب را -که سال‌ها علیه مسئله فلسطین اعمال می‌شد- می‌شکند و علاوه بر آنکه افکار عمومی جهانی را با مسئله فلسطین آشنا می‌کند، رسانه‌های غرب را مجبور می‌کند به این واقعه بزرگ بپردازند. در حقیقت حضور در میدان راهپیمایی روز قدس تمام تمهیدات فریبکارانه غرب برای بسته نگاه داشتن افکار عمومی در جهان را از بین می‌برد.

تبین افکار عمومی غرب و ایجاد مطالبه همگانی از حاکمیت‌های همراه با صهیونیست‌ها

افکار عمومی غرب همواره با سیطره رسانه‌ای و سیاست‌های دنیازده استعمارگران نسبت به مسائلی که در فلسطین گذشته است ناآگاه مانده‌اند. این ناآگاهی از خدعه حاکمیت‌های استعماری غرب علیه افکار عمومی کشورهایشان ناشی شده است. اتفاقی که در روز جهانی قدس حادث می‌شود موجب روشنگری افکار عمومی کشورهای غربی شده، به مرور به مطالبه عمومی از حاکمیت‌های غربی در حمایت از فلسطین تبدیل شده است. طی دهه‌های نخستین قرن 21 سازمان‌های مردم نهاد بسیاری در کشورهای غربی شکل گرفته‌اند که به طور خودجوش به حمایت از ملت فلسطین پرداخته‌اند. برخی از این سازمان‌های مردم نهاد در وقایع مهمی چون جنگ غزه نقش پر رنگی در کمک به فلسطین و مطلع ساختن افکار عمومی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی داشته‌اند. این سازمان‌ها با آگاه شدن افکار عمومی در غرب شکل گرفته‌اند که یک بال تنویر افکار عمومی در این زمینه راهپیمای روز جهانی قدس بوده است.

در حقیقت روشنگری روز قدس در حال ایجاد حرکت مردمی درون کشورهای غربی علیه حاکمیت‌هایی است که حامیان اصلی صهیونیسم و رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

بیانیۀ فراکسیون مهدویت مجلس به مناسبت روز قدس/ آزادی قدس مقدمۀ تمدن‌سازی اسلامی استجهاد اسلامی: ملت فلسطین در قدس توان خود برای مقابله با اشغالگران را ثابت کرده استموضوع «فلسطین» معادلات جامعه غرب را دگرگون کرده استبه طور کلی باید گفت روز جهانی قدس با تجمیع حامیان، توانمندی‌های موجود در حامیان فلسطین، تنویر افکار عمومی، فاش کردن چهره فریبکار صهیونیسم برای جهانیان، بیدار کردن وجدان‌های خفته و افزودن آنها به حامیان فلسطین و قدس و تربیت نسل‌های نو حامی قدس و فلسطین محمل آزادی قدس و فلسطین را فراهم کرده است و به همین دلیل است که صهیونیست‌ها از آن به عنوان «بمب ساعتی» که باید متوقف شود یاد می‌کنند. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیت المقدس فلسطین روز قدس بیت المقدس فلسطین روز قدس حامی قدس و فلسطین روز جهانی قدس رژیم صهیونیستی وجدان های خفته حامیان فلسطین تربیت نسل برای جهانیان فلسطین و قدس نسل های جدید افکار عمومی صهیونیست ها روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از برگزاری روز ملی خلیج‌ فارس با نگاه وعده صادق و نمایش اقتدار ایران اسلامی در بوشهر خبر داد و گفت: در این آیین شبکه‌های مختلف تلویزیونی کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی حضور دارند. - اخبار استانها -

اسماعیل سجادی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین ساحل و مرز دریایی در خلیج‌فارس جایگاه مهم و ممتاز در این عرصه دارد.

وی از تدوین ویژه برنامه در روز ملی خلیج‌فارس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای انعکاس برنامه روز ملی خلیج‌فارس علاوه بر شبکه‌های ملی و خبرگزاری‌ها از 19 شبکه خارجی دعوت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به دعوت از شبکه‌ها و کانال‌های خارجی برای حضور در روز ملی خلیج‌فارس در بوشهر بیان کرد: شبکه‌های مختلف تلویزیونی، ترکیه، اسپانیا، آلمان، روسیه، ایتالیا، لبنان، چین، عراق، آمریکا، انگلیس، امارات متحده عربی، قطر و دیگر کشورها برای انعکاس روز ملی خلیج‌فارس به بوشهر دعوت شده‌اند.

سجادی‌منش با اشاره به دعوت از شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری‌ها، نویسندگان، کارگردان‌ها، تهیه‌کنندگان و دیگر هنرمندان برای روز ملی خلیج‌فارس در بوشهر اضافه کرد: این مجموعه با هدف مشاهده و انعکاس تاریخ مقاومت مردم استان بوشهر در حاشیه خلیج‌فارس در ادوار مختلف تاریخی دعوت شده‌اند.

وی بازدید از کنسولگری انگلیس، عمارت امیریه، ساختمان‌های تاریخی در بافت بوشهر، قبر ژنرال انگلیسی، گورستان متجاوزان انگلیسی و موزه خلیج‌ فارس را از جمله برنامه‌های یاد شده دانست و بیان کرد: اقتدار تاریخ مقاومت استان بوشهر در این برنامه نشان داده می‌شود و تا به اطلاع مردم جهان رسانده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تاریخ مقاومت استان بوشهر را پیش از اسلام در منطقه سیراف نام برد و اضافه کرد: استان بوشهر با داشتن قرن‌ها تاریخ مقاومت از جایگاه بالایی در مبارزه با استعمار و استکبارستیزی دارد.

سجادی‌منش با اشاره به اینکه این استان در تاریخ مقاومت خود دارای سرداران بزرگی است گفت: رئیس علی دلواری، نادر مهدوی و دیگر رزمندگان در مبارزه با استعمار و استکبار حماسه ثبت کردند که تاریخ مبارزات این سرداران روایت می‌شود.

وی از برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه وعده صادق و نمایش اقتدار ایران اسلامی در بوشهر خبر داد و گفت: با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه روز ملی خلیج‌ فارس برگزار می‌شود و در این راستا رزمایش اقتدار در نوار ساحلی بوشهر به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه 40 چهره، تاریخ مقاومت استان بوشهر در خلیج‌فارس روایت می‌کنند، اضافه کرد: رزمایش بسیج مردمی با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با استقرار دعوت‌شدگان در شناور شهید باقری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • تظاهرات حامیان غزه در دانشگاه سوربن پاریس
  • تجمع دانشجویان مراغه در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟