Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:31:55 GMT

یورش مرگبار پلیس در پایتخت برزیل/ ۲۵ تن کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۲۸۷۲

یورش مرگبار پلیس در پایتخت برزیل/ ۲۵ تن کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، صدها نیروی پلیس مسلح شامگاه پنج شنبه برای دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر به یکی از بزرگترین محله‌های فقیرنشین ریودوژانیرو یورش بردند.

در این یورش مسلحانه دست کم ۲۵ تن از جمله چند مأمور پلیس جان خود را از دست دادند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تبهکاران در تلاش برای فرار از دست پلیس بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو مسافر در یک قطار شهری نیز به طور تصادفی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و یک مأمور پلیس نیز کشته شد.

تصاویر و فیلمهای ویدئویی که ساکنان این محله در اختیار خبرگزاری الجزیره گذاشتند، انفجار نارنجکها و همچنین محل اصابت گلوله بر روی درب خانه‌ها، لباس‌های خون آلود و جاری شدن خون در راه پله خانه‌های فقیرنشین را نشان می‌دهد.

برغم تمجید رسانه‌های برزیلی از این عملیات پلیس علیه باندهای قاچاقچیان مواد مخدر، فعالان حقوق بشر و متخصصان امنیت عمومی می‌گویند که این یورش مسلحانه با انگیزه‌های دیگری صورت گرفته است.

هنوز پلیس برزیل هویت کشته شدگان را تعیین نکرده است.

کد خبر 5206052

منبع: مهر

کلیدواژه: برزیل ریودوژانیرو قاچاق مواد مخدر ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین ایران افغانستان روسیه عربستان سعودی آنتونی بلینکن سوریه ترکیه لبنان انگلیس برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، آژانس حفاظت مدنی در ریو گرانده دو سول دوشنبه گفت که حدود دوسوم از ۵۰۰ شهر این ایالت تحت تاثیر طوفان قرار گرفته و حدود ۱۳۰ هزار نفر وادار به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

طوفان و سیل در این ایالت جاده‌ها و پل‌های چندین شهر را تخریب کرده و باعث بروز رانش زمین و تخریب برخی سدها شده است.

شرایط آب و هوایی در روز دوشنبه بهتر شد اما انتظار می‌رود که در روزهای آینده بار دیگر بارش باران و وزش طوفان شدت پیدا کند.

اداره هواشناسی ریو گرانده دو سول اعلام کرد: در کوتاه مدت و میان مدت اوضاع آب و هوایی بهتر نخواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که برخی مناطق همچنان شاهد شرایط وخیم آب و هوایی باشند.

ادواردو لیته فرماندار ریو گرانده دو سول گفت که گروه‌های امدادرسانی به مناطق بیشتری دسترسی پیدا کرده‌اند و احتمال می‌رود که شمار کشته‌ها افزایش پیدا کند. مقام‌های این ایالت گفتند که هنوز ۱۱۱ نفر مفقود هستند.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلو رئیس جمهوری برزیل و برخی از اعضای کابینه‌اش روز یکشنبه از مناطق سیل‌زده بازدید کردند. وی همچنین روز دوشنبه جلسه‌ای برای بررسی شرایط بازسازی مناطق آسیب‌دیده برگزار کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل
  • تصاویری ترسناک از سیل مرگبار برزیل (فیلم)
  • ببینید | تصاویری ترسناک از سیل مرگبار برزیل
  • فیلم| افزایش شمار کشته‌های سیل در برزیل به ۷۵ نفر
  • فیلم| یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت
  • سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+ فیلم