Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@09:29:56 GMT

عفو ۴۶ زندانی ایرانی در عمان به مناسبت عید فطر

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۳۱۴۲

عفو ۴۶ زندانی ایرانی در عمان به مناسبت عید فطر

 باشگاه خبرنگاران: علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰ ایرانی در این کشور، در زندان یا بازداشت موقت به سر می‌برند، از عفو ۴۶ نفر از این تعداد به مناسبت عید سعید فطر از سوی سلطان این کشور خبر داد.

علی نجفی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در سال گذشته نیز ۶۶ نفر از زندانیان ایرانی، مشمول عفو واقع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ایرانی خاطر نشان کرد که جرم بیشتر زندانیان ایرانی، قاچاق مواد مخدر و ورود غیرقانونی می‌باشد که این جرائم در عمان، مجازات سنگین از قبیل حبس طولانی مدت و اخراج از کشور دارد.

سفیر کشورمان ضمن تشکر از رأفت و مرحمت سلطان عمان، اظهار کرد: اخیرا از مسئولان ذیربط این کشور درخواست کردیم که در صورت امکان، زندانیانی که شاکی خصوصی ندارند، آزاد شوند و امیدواریم شاهد این اتفاق باشیم.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری وضعیت ایرانیان مقیم در عمان، بصورت جدی در دستور کار سفارت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و در این راستا در ماه‌های آغازین مسئولیتم در سفارت جمهوری اسلامی ایران، از زندان مرکزی عمان موسوم به زندان «سمائل» بازدید و با زندانیان ایرانی دیدار و گفتگو نمودم و از نزدیک در جریان وضعیت آن‌ها قرار گرفتم.

نجفی ضمن تاکید بر ضرورت تمهید چارچوب‌های حقوقی لازم جهت ارائه تسهیلات کنسولی به اتباع دو کشور، اشاره کرد که متاسفانه تاکنون اسناد پایه کنسولی از قبیل موافقتنامه‌های معاضدت قضایی، استرداد مجرمین و انتقال محکومین میان دوکشور به امضا نرسیده است و هم اکنون نهایی کردن و امضای این اسناد، بصورت جدی در دستور کار پیگیری سفارت قرار دارد.

سفیر ایران در عمان، ضرورت تشدید ساز و کار‌های پیشگیرانه از سوی ارگان‌های ذیربط مرزی کشورمان برای جلوگیری از ارتکاب جرائم فوق الذکر توسط معدودی از افراد خاطی را مورد تاکید قرار داد و هشدار داد که ارتکاب این جرائم، مجازات سنگین و سختی را در عمان در پی خواهد داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: عمان عید فطر عفو زندانی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی

در جریان برگزاری چهل‌ونهمین نمایشگاه تخصصی اختراعات جهان در ۱۷ تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۴ ۲۹ فروردین تا ۲ اردیبهشت سال جاری در ژنو - سوئیس، حمزه نجفی‌مهر مخترع جوان ایرانی موفق به کسب مدال برنز شد.

به گزارش ایسنا، اختراع حمزه نجفی‌مهر، یک عینک و پلتفرم هوشمند واقعیت مجازی است که ابزار‌ها و راهکار‌هایی نوین برای توسعه برند شخصی را ارائه می‌دهد. این پلتفرمِ منحصر به فرد قادر است با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی، به تحلیل داده‌ها و شناخت شرایط پرداخته و تجربه‌ای بی‌نظیر جهت بهبود عملکرد افراد در زندگی کاری و حرفه ای، اجتماعی و حتی عاطفی را برای هر کاربر ایجاد کند.

با استفاده از این پلتفرم هوشمند، افراد قادرند به طور مستقیم با هوش مصنوعی در تلفن همراه خود در تعامل باشند و تجربه‌ای بی‌نظیر از داشتن یک مربی و راهنما را در شرایط مختلف و در محیط مجازی، داشته باشند.

این عینک و پلتفرم امکاناتی مانند امکان حضور در سخنرانی بصورت واقعیت مجازی، امکان حضور در جلسات گروهی و کلاس‌ها بصورت واقعیت مجازی، امکان شخصی‌سازی تمرین‌ها در حوزه توسعه فردی، امکان تعامل با هوش مصنوعی در حوزه‌های مرتبط با شخص و یا کسب و کار آن و ... را برای کاربر میسر می‌کند.

لازم به ذکر است، پیش از این حمزه نجفی مهر مقام دوم و مدال نقره جهانی از نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات سئول ۲۰۲۳ را دریافت کرده بود.

دیگر خبرها

  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو ۲۰۲۴ را کسب کرد
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • سفارت ایران در پاریس فرد مهاجم را بخشید | این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی بود
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده