Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تجزیه و تحلیل جدید موسسه سنجش بهداشت دانشگاه واشنگتن (IHME) تخمین زده است که بیماری همه گیر کووید-۱۹ نزدیک به ۶.۹ میلیون مورد مرگ در سراسر جهان ایجاد کرده است که بیش از دو برابر آمار رسمی ثبت شده است.

این گزارش نشان می‌دهد آمار درست و دقیق مرگ و میر گزارش نمی‌شود، زیرا بیشتر کشور‌ها فقط مواردی را که در بیمارستان‌ها رخ می‌دهد، ثبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

IHME یک سازمان تحقیقاتی بهداشتی مستقل است که سنجش قابل مقایسه‌ای از مشکلات بهداشتی جهان را ارائه می‌دهد و در گذشته به تایید کاخ سفید رسیده و گزارش‌هایش توسط مقامات بهداشتی عمومی به طور مداوم از نزدیک رصد می‌شود.

بر اساس گزارش IHME، میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ رابطه بسیار نزدیکی به میزان انجام آزمایش در یک کشور دارد.

IHME آمار کلی فوتی‌های کرونایی ثبت شده را با تعداد واقعی مرگ‌های ناشی از همه گیری تخمین زده است. در آمریکا تجزیه و تحلیل برآورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ بیش از ۹۰۵ هزار نفر است این در حالی است که ارقام رسمی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های این کشور روز چهارشنبه میزان جانباختگان کرونایی را ۵۷۵، ۴۹۱ تن گزارش کرده است.

بر اساس گزارش این مرکز این آمار تنها شامل مرگ ناشی از ویروس است نه مرگ ناشی از اختلال همه گیری در سیستم‌های بهداشتی و اجتماعی.

به گفته رئیس IHME بسیاری از کشور‌ها تلاش استثنایی را برای اندازه گیری تلفات همه‌گیری اختصاص داده‌اند، اما تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد ردیابی دقیق یک بیماری عفونی جدید و به سرعت در حال گسترش دشوار است.

بیشتر بخوانید 

تعداد فوتی‌های کرونا تا ۲ هفته دیگر به ۳۰۰ نفر خواهد رسید/هرفردی سرفه کرد کرونا دارد


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شیرکوند بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برابر با دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق، گشت مشترک بازرسان اتاق اصناف، سازمان غذا و دارو، اماکن و اداره صمت در شهرستان ورامین برگزار شد.

سرپرست اتاق اصناف ورامین افزود: طی این بازرسی‌ها، ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق از سه واحد توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط و هر سه واحد صنفی با دستور مقام محترم قضائی پلمب شد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر توزیع کالاهای سلامت محور اظهار کرد: گشت مشترک به منظور کنترل و پایش لوازم آرایشی و بهداشتی، حفظ سلامت مصرف کننده، جلوگیری از عرضه محصولات غیر مجاز، و همچنین پیشگیری از قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت مستمر در شهرستان ورامین ادامه خواهد داشت.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی لازم به کسبه بازار، خاصه صنوف توزیع کننده لوازم آرایشی و بهداشتی مبنی بر داشتن برچسب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، چنانچه کالای بدون برچسب مشاهده شود بازرسان اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی پس از کشف تخلف، موارد را تشکیل پرونده و برابر مقررات و قانون در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.

کد خبر 6088721

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • ببینید | آمار شوکه‌کننده از میزان قطع نخاع شدن مردم به دلیل ناایمنی خودورها
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • یورو رکورد زد