Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:09:32 GMT

بیانیه جی ۷ دخالت در امور داخلی چین است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۴۴۴۳

بیانیه جی ۷ دخالت در امور داخلی چین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در یک کنفرانس خبری بیانیه نشست جی هفت در لندن را به شدت محکوم کرد و گفت: بیانیه آنها دخالت در حق حاکمیت چین بوده و با روند جاری توسعه و همکاری مسالمت آمیز مغایرت دارد.

وانگ در ادامه موضع کشورش در قبال ادعاهای ارضی پکن در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی را تکرار کرد و گفت این ادعاها مبنای قانونی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین با حمایت وزیران امور خارجه جی هفت از حضور معنی دار تایوان در جلسات سازمان جهانی بهداشت و مجمع جهانی بهداشت مخالفت کرد.

وانگ گفت: حضور تایوان در سازمان های بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت باید بر پایه اصل «چین واحد» انجام گیرد.

تایوان از بیانیه جی هفت استقبال و بر اهمیت صلح و ثبات در دو سوی تنگه تایوان تاکید کرده است.

وزیران امور خارجه کشورهای جی هفت در بیانیه نهایی خود از حضور روز افزون چین در دریاهای چین شرقی و چین جنوبی انتقاد کردند.

کد خبر 5206203

منبع: مهر

کلیدواژه: چین جی هفت ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین ایران افغانستان روسیه عربستان سعودی آنتونی بلینکن ترکیه سوریه لبنان روز قدس انگلیس جی هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس

به گزارش «تتابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، اداره پلیس پاریس در بیانیه‌ای در این باره، اعلام کرد: در جریان تظاهرات اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) روز جهانی کارگر در پاریس، ۴۵ نفر از تظاهرات کنندگان بازداشت و ۱۲ نفر از نیروهای پلیس ضد شورش فرانسه مجروح شدند.

بر اساس بیانیه اداره پلیس پاریس، ۱۸ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کرده بودند اما اتحادیه کارگری چپگرای سی‌جی‌تی این تعداد را ۵۰ هزار نفر اعلام کرده است.

به گفته پلیس فرانسه، امسال در مجموع حدود ۱۲۱ هزار نفر در تظاهرات روز جهانی کارگر در سراسر فرانسه شرکت کردند اما اتحادیه کارگری چپگرای سی‌جی‌تی آنها را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.

به نوشته رویترز، پلیس ضد شورش فرانسه برای متفرق کردن تعدادی از تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور و باتوم استفاده کرده است.

معترضان عمدتاً از هزینه بالای زندگی و اصلاح مزایای بیکاری عصبانی بودند اگرچه برخی نیز پرچم فلسطین را برای نشان دادن همبستگی خود با مردم غزه به اهتزاز درآوردند.

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است