Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس العلمای جامعه اسلامی صربستان در بلگراد در ضیافت افطار در آستانه گرامیداشت روز قدس در سفارت کشورمان بر لزوم وحدت و همبستگی مسلمانان برای حمایت از فلسطین و فلسطینیان در رسیدن به اهداف بر حق خود تاکید کرد.

«سعید نسوفوویچ» در ملاقات با «رشید حسن پور» مساله فلسطین را مساله  مهم برای تمامی مسلمانان دانست و گفت: دفاع از حقوق فلسطینیان مستلزم درک حقیقت مسائل است و همبستگی مسلمانان در این راه اهمیت بسیار دارد و گرامیداشت روز قدس که یک فراخوان جهانی به ابتکار امام خمینی (ره) است می تواند در این رهگذر بسیار نقش آفرین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به وضعیت مسلمانان در صربستان و تعداد مساجد در این کشور اشاره کرد و گفت که در کنار تنها مسجد بزرگ "بایرکلی" در بلگراد پایتخت صربستان که سال آینده 500 سال از قدمت آن می گذرد، اماکنی برای عبادات و انجام مناسک مسلمانان نیز وجود دارند.

رئیس العلمای صربستان همچنین در این جمع از همبستگی و نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران با جامعه اسلامی و مسلمانان صربستان تقدیر کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن تبیین اهمیت و جایگاه روز قدس که تحت رهبری و هدایت جمهوری اسلامی ایران به یک پویش و رسالت فزاینده مدنی جهانی تبدیل شده است، افزود: حمایت از فلسطینی ها در تحقق آرمان هایشان و همچنین آگاه کردن افکار عمومی جهان با مسایل و مشکلاتی که فلسطینی ها در نتیجه ظلم ها و جنایات مسلم رژیم صهیونیستی رو به رو هستند نه تنها از طرف مسلمانان بلکه همه افراد آزاد اندیش گامی بسیار مهم و ارزشمند برای رفع معضلات فلسطین و مردم آن خواهد بود.

در این ملاقات لزوم حفظ راهبری جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام در دفاع از حقوق و منزلت مسلمانان بویژه مردم مسلمان فلسطین مورد تاکید قرار گرفت.

در جریان این ضیافت که  مفتی صربستان و دوتن از مسئولین جامعه اسلامی این کشور و اعضای سفارت کشورمان حضور داشتند نماز جماعت اقامه گردید و برای حل مسائل و مشکلات مسلمانان به ویژه مصیبت های فلسطینی ها دعا کردند.

براساس آخرین سرشماری های غیر رسمی، بیش از ۳۰۰ هزار مسلمان در صربستان زندگی می کنند که حدود ۱۰۰ هزار نفر آنان در بلگراد و حومه این شهر سکونت دارند.

نزدیک به ۶۰۰ سال اسلام وارد منطقه بالکان شد و این مساله نشان از آن دارد که سنت و معنویت اسلامی در همه عرصه‌های اجتماعی و فردی زندگی مسلمانان منطقه بالکان ریشه‌ عمیقی دارد.ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران جامعه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه

«حسن محمود» وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در  دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان ، به گفتگو و تبادل نظر  در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تاکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد