Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد این اتحادیه به دنبال جمع آوری امضا برای تصویب مصوبه اخراج نیروهای ترکیه‌ای از شمال عراق است.

 صالح فقی، عضو اتحادیه میهنی کردستان امروز جمعه اعلام کرد تحرکاتی صورت می‌گیرد تا مصوبه‌ای در پارلمان برای اخراج نیروهای ترکیه‌ای از شمال عراق نظیر مصوبه اخراج نیروهای امریکایی تصویب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت وگویی با "بغداد الیوم" گفت: اتحادیه میهنی کردستان پیشتر خواسته بود مصوبه‌ای برای اخراج نیروهای ترکیه از مرزهای اقلیم کردستان تصویب شود اما با توافقنامه‌ای بین دولت عراق در نظام سابق و دولت ترکیه مواجه شد که به ترکیه اجازه می‌دهد عناصر حزب کارگران کردستان ( پ ک ک) را در درون خاک عراق تعقیب کند.

فقی توضیح داد اتحادیه میهنی کردستان اکنون در حال جمع آوری امضا درون پارلمان است تا به موجب آن مصوبه ای نظیر مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیروهای ترکیه ای از اقلیم کردستان تصویب کند.

در همین رابطه «عمر سورچی»، عضو شورای محلی شهر العمادیه در استان دهوک اقلیم کردستان اعلام کرده است که ساکنان بیش از ۱۳ روستا در العمادیه در پی بمباران پی در پی میان حزب کارگران کردستان و نیروهای ترکیه منازلشان را ترک و مهاجرت کردند.

نیروهای ترکیه بیش از یک هفته است که در عملیاتی جدید در دهوک به بمباران مواضع پ ک ک می پردازند.ایسنا

 



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه میهنی کردستان اخراج نیروهای ترکیه برای اخراج مصوبه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی