Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@19:07:57 GMT

چگونه با «معنادرمانی» زندگی بهتری داشته باشیم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۵۰۲۶

چگونه با «معنادرمانی» زندگی بهتری داشته باشیم؟

اعظم موحدی، روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در توضیح معنا‌درمانی یا لوگوتراپی گفت: معنا‌درمانی واژه ای یونانی به معنای اراده پروردگار و متمرکز بر معنا است. زندگی هر فردی معنای خاص خود را دارد. معنای زندگی فرمولی یکسان ندارد و سرنوشت هیچ فردی با فرد دیگر یکی نیست. موقعیت ها تکرار نمی شوند و ارزش های معنوی هر فرد معنای هر فرد را نمایان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با بکارگیری معنادرمانی در زندگی شخصی گفت: به صورت روزمره اتفاقاتی خاص برای هر فرد رخ می دهد که می تواند بدون معنا باشد. فرد در این حالت منزوی، منفعل و افسرده می شود. اگر وی قادر باشد دلیلی و معنایی برای مشکلات و رنج های خود پیدا کند؛ دیگر افسرده نمی شود و لطمه نمی بیند.

روانشناس کشورمان تاکید کرد: در حال حاضر با وجود شرایط کرونایی بسیاری از افراد با مشکلات زیادی روبرو هستند و یا عزیزان خود را از دست داده اند. این مرگ و بیماری برای هر فرد متفاوت است. باید با هر فردی باید بر اساس دنیای وجودی وی برخورد کنیم. او می تواند با این فشارها مقابله به مثل کرده و یا تسلیم شود. اگر تصمیم بگیرد با مشکلات مواجه شده و آنها را حل کند در اینجا است که زندگی وی معنا پیدا می کند و مشاور می تواند در این راه به او کمک کند.

موحدی تصریح کرد: افرادی که معنا را در زندگی پیدا نمی کنند دچار بیماری های روحی و روانی می شوند. فشار عصبی دارند و افسرده می شوند. ناراحتی انسان ها در مراحلی از زندگی طبیعی است اما در برخی افراد ناراحتی تا پایان عمر ادامه دارد. اگرچه افرادی هم هستند که با پذیرش غم و رنج به زندگی ادامه می‌دهند.

روانشناس در توضیح راهکارهایی برای مقابله با درد و مشکلات گفت: تغییر نگرش از منفی تا مثبت، توجه به جنبه های درد و رنج، فاصله از علامت های درد و رنج، تلقین در جهت تغییر وضعیت به سمت مثبت روانی و افزایش مقابله جویی با غم و درد از راهکارهایی است که می توان به وسیله آنها به افراد رنج دیده کمک کرد. روبرو شدن با درد و رنج و کنترل شرایط در جهت مختل نشدن زندگی بسیار مهم است .با کمک مشاور می توان به فرد عزادار و رنج دیده کمک کرد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت درد درمانی بیماری روان شناس معنا درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد ابراهیم پارسانژاد رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند، در مرحله اول درمان‌های سطحی مربوط به زوجین برای آنها تجویز می‌شود و در صورت لزوم درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته سطح ۳ می‌رود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش طبیعی برای تقویت باروری در مردان

وی افزود: بعد از ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج‌های نابارور می‌توانند در فرایند درمان قرار بگیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه‌دار می‌شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می‌کنند و از روش‌های کمک‌باروری (IVF) استفاده می‌کنند، صاحب بچه می‌شوند.

وی تاکید کرد: تا سال‌ها پیش اگر زوجی مراجعه می‌کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت، به او گفته می شد قابل درمان نیست، اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می‌شود، اما این به معنای موفقیت در همه این عمل‌ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229025 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • اعتراف کارلتو: بایرن نمایش بهتری داشت
  • ظهور شاه‌کلید قفل‌های دیجیتال/ رایانه‌های کوانتومی رمزگذاری را بی‌معنا می‌کنند
  • ادین ترزیچ: برای موفقیت مقابل پاری سن ژرمن، باید نمایشی بهتر نسبت به رویارویی قبلی‌مان داشته باشیم
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • معنای ضرب‌المثل با گرگ دمبه می‌خوره با چوپون گریه می‌کنه چیست؟ + فیلم
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • باخت برایم بی‌معنا است/هندبال گیتی‌پسند در آسیا حرف خواهد زد