Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@18:23:11 GMT

بیانیه جنبش حماس به مناسبت روز جهانی قدس

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۵۱۰۷

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، بر ضرورت هوشیاری در برابر دسیسه‌های دشمنان و به خصوص رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس، نکاتی را یادآوری و بر ضرورت آنها تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: نسبت به مکر و دسیسه‌های دشمن هشدار می‌دهیم، نبرد با این رژیم در محله شیخ جراح، باب العامود و محوطه‌های مسجد الاقصی همچنان ادامه دارد، پس‌ ای قهرمانان میدان نبرد را خالی نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبش حماس افزود: عموم ملت فلسطین در هر مکانی به ویژه کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به حضور گسترده در محوطه‌های مسجد الاقصی در شب قدر و اعتکاف در آن تا صبح روز عید دعوت می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: از مقاومت قهرمان فلسطین در نوار غزه دعوت می‌کنیم در ایام باقی مانده از ماه مبارک رمضان اعلام بسیج عمومی کند تا به دشمن غاصب بفهماند که مقاومت با تمامی قدرت و امکاناتی که دارد همچون دژی محکم برای دفاع از قدس شریف و مسجد الاقصی ایستاده است.

بیشتر بخوانید: عکس| گرامی‌داشت روز جهانی قدس در کشور‌های مختلف فیلم| شهادت ۲ جوان فلسطینی با شلیک گلوله نظامیان صهیونیست

حماس در پایان بیانیه خود تاکید کرد: از تمامی فلسطینیان در خارج و امت اسلامی و عربی می‌خواهیم برای دفاع از قدس به پا خیزند و در مقابله با تجاوزات اشغالگران علیه مسجد الاقصی سهمی داشته باشند و تمامی توان خود را برای بازگشت قهرمانانه به قدس و مسجد الاقصی بکار گیرند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: روز قدس فلسطین مسجدالاقصی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روز قدس روز قدس فلسطین مسجدالاقصی مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند

شورای سراسری علمای شیعه هرات در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در مسجد امام زمان(عج) با صدور بیانیه‌ای از طالبان خواست هرچه زودتر عوامل این جنایات را شناسایی نموده و آنها را به اشد مجازات برساند.

در این بیانیه آمده است: «بار دیگر عوامل جنایت پیشه و مزدور اجانب با اقدام تروریستی در مسجد امام زمان(عج) واقع در شهرک اندیشه شهرستان گذره ولایت هرات عده‌ای از نمازگزاران مظلوم و بی دفاع کشورمان را شهید و مجروح ساختند».

بیانیه می‌افزاید: «این اقدام وحشیانه که قلوب هموطنان عزیز و تمامی آزادگان جهان را جریحه دار کرده است، نشانگر نهایت ددمنشی و پست فطرتی عاملان و آمران پشت پرده این جنایت است که از سر استیصال و عجز، چشم دیدن افغانستانی باثبات، آرام و در حال پیشرفت را ندارند و دست به این قبیل جنایات می‌زنند».

شب گذشته هنگام نماز مغرب و عشا افراد مسلح ناشناس به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج ) حمله کردند که در نتیجه آن 7 نفر شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

«نثاراحمد الیاس» سخنگوی والی هرات نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله گفت: تلاش‌های نیروهای امارت اسلامی جهت دستگیری عاملین این حمله جریان دارد و هرچه زودتر آنها را پیدا و به دست خواهند سپرد.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» هرات گفت: این عمل تروریستی خلاف تمام موازین دینی و بشری است.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت سابق افغانستان نیز در پیامی ضمن محکومیت این حمله اظهار داشت: «در حالیکه حمله بزدلانه بر هموطنان بی‌دفاع ما را مخالف موازین اسلامی و انسانی می‌دانم، از بارگاه ایزد متعال برای شهدای این حادثه بهشت برین و برای مجروحین شفای عاجل استدعا دارم».

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان نیز در شبکه ایکس نوشت: «تحقیقات و پاسخ‌گویی برای عاملان و اقدامات حفاظتی برای جامعه‌ شیعه افغانستان به فوریت مورد نیاز است».

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی