Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-08@04:27:46 GMT

امدادرسانی به 227 نفر در پی وقوع حادثه سیلاب

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۵۱۱۷

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، دکتر سیدمجتبی احمدی مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی افزود :  محورهای درگیر این حادثه ، روستای آبقد(مرکز استان مشهد)روستای احمدآباد آستانه(رشتخوار) روستاهای صنوبر(تربت‌حیدریه) ،حاجی‌بیگی(تربت‌حیدریه) ، دامسک (تربت‌حیدریه) ده‌پایین (تربت‌حیدریه) قندشتن(تربت‌حیدریه) ،صومعه(تربت‌حیدریه) ،ساق و مناطق شهری (بازار گمرک، بانک رفاه، خرداد 27 شهرستان تربت‌حیدریه)  روستای ایرج‌آباد و اسحاق‌آباد(کاشمر) روستاهای آب باریک احمدآباد، منطقه عشایری کلاته‌تنورمال (بجستان) روستاهای آهوبم (منطقه عشایری ایل‌طاهری) ، روستای کلاته فولاد(بردسکن) روستاهای نوقاب، به‌آباد، خوش‌منزل، خیبری قوچ و بیلان ، چاه زنگویی و مناطق شهری بیدخت و گناباد (گناباد) روستاهای رازقند ،سلیمانیه(سبزوار)روستای منصوریه از بخش بوژگان شهرستان تربت جام – امدادرسانی به سرنشینان خودرو گرفتار در سیلاب بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 احمدی ادامه داد :در پی این حادثه جمعیت آسیب‌دیدگان 317 نفر (74 خانوار)، مصدوم: 3 نفر،درمان سرپایی: 1 نفر، انتقال مصدوم به مراکز درمانی: 2 نفر، امدادرسانی‌شده: 277 نفر بوده است.

وی در ادامه افزود : تعداد 6 قلم (چادر : 1 دستگاه ،پتو: 13 تخته، موکت: 9 تخته، نایلون: 128 کیلوگرم، والور: 2 شعله، فانوس: 1 شعله، نفت: 5 لیتر و کبریت: 20 قوطی )بوده که همراه 4 قلم تغذیه اضطراری(انواع کنسرو 20 قوطی، نان خشک 5 بسته، چای500 گرمی 2 بسته، قندوشکر 2 کیلوگرم،حبوبات 5 کیلوگرم) در میان آسیب دیدگان توزیع گردید.

احمدی تشریح کرد :که 26 تیم عملیاتی شامل 111 نفر  (پرسنل 20 نفر، نجاتگر 90 نفر، امدادگر1 نفر) با 22 خودرو عملیاتی شامل (آمبولانس 5دستگاه، خودروی نجات 4 دستگاه، کمک‌دار سبک 12 دستگاه ، 1دستگاه خودرو کمکی از فرمانداری سبزوار) به محل های حادثه اعزام گردیده اند که تجهیزات استفاده شده 22 مورد بوده است (ست کوهستان 1 عدد، موتورپمپ و لجن‌کش 24 دستگاه) گفتنی است این بارندگی ها همچنان ادامه دارد که با پایدار شدن شرایط جوی گزارش نهایی متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: امداد رسانی حادثه سیلاب تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : با وجود بارش‌های خوبی که از اواسط هفته گذشته آغاز و تا روز گذشته تداوم داشت ولی مشکلات ناشی از این بارش‌ها در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر بود.

وی اضافه کرد: در ۶ مورد آبگرفتگی که در مناطق شهری کرمانشاه، منطقه سرفیروزآباد، عشایر دالاهو، منطقه ازگله ثلاث باباجانی و روستای قلاجی اسلام آبادغرب روی داده بود این جمعیت به ۱۲۲ نفر متاثر از این آبگرفتگی‌ها در قالب ۲۶ خانوار کمک رسانی‌های لازم از جمله تخلیه آب از واحد‌های مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه امدادگران این جمعیت از همان ساعات اولیه حضور پررنگی را در مناطق حادثه دیده داشتند یادآور شد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودرو امدادی و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به خانوار‌های حادثه دیده نیز خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

محمدی با بیان اینکه این خدمات تا بهبود شرایط خانوار‌ها ادامه خواهد داشت افزود: در همین مدت همچنین پنج حادثه کوهستان و جاده‌ای نیز در استان به وقوع پیوست که بلافاصله به افراد نیازمند کمک امدادرسانی شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شناسایی حدودسه هزار و ۸۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج
  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • فوت یک نفر در پی وقوع سیلاب در روستای مرزی لانو
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • امدادگران هلال احمر خواف به سرنشینان ۳۰ خودرو گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین