Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:28:08 GMT

حماسه خودجوش بانوان پایتخت در روز جهانی قدس

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۵۴۹۹

حماسه خودجوش بانوان پایتخت در روز جهانی قدس

به گزارش ایرنا، در شرایطی که کرونا در تمام کوچه و پس کوچه های شهر جولان می دهد و رسانه ها مدام به نقل از مسئولان حوزه سلامت و درمان تذکر می دهند که کرونا در کمین است و خطر همه را تهدید می کند، روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فرا رسید و مسئولان برای تامین سلامت مردم، با وجود برگزاری ۴۰ ساله مستمر راهپیمایی دفاع از حقوق فلسطینیان در چنین روزی، این بار نیز مانند سال گذشته، از برگزاری این مراسم خودداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودداری مسئولان از برگزاری راهپیمایی روز قدس در حالی است که ملت شهید پرور که خود را در تمامی عرصه ها و صحنه ها مسئول می دانند و چنین روزی را زمانی برای دفاع از حقوق مسلم هم نوعان و هم کیشان خود می دانند، به صورت خود جوش در میادین پایتخت جمع شدند و با آتش زدن پرچم اسرائیل غاصب و دولت آمریکا، به حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین پرداختند.

این تجمع های خود جوش در تعدادی از نقاط شهر تهران از جمله میدان آزادی، میدان انقلاب و میدان فلسطین با حضور ۱۰۰ ها نفر از مردان و زنان روزه دار برای آتش زدن پرچم برگزار شد.

زهرا مولایی یکی از بانوان حاضر در میدان انقلاب در حالی که دست دختر کوچکش را گرفته است و مردانی را که وسط میدان در حال مهیا کردن بساط آتش زدن پرچم رژیم غاصب صهیونیستی هستند تماشا می کند، می گوید: یکی از آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی، دفاع از مظلومان و مقابله با ظالمانی مانند اسرائیل غاصب است، رژیمی که ۱۰ ها سال حق مسلم برخورداری از سرزمین مستقل و آباد را از فلسطینیان سلب کرده است.

مولایی معتقد است، حمایت هر کدام از مردم و ملت ها حتی در این شرایط کرونایی، مانند سنگی بر پیکر نیمه جان رژیمی است که از خون ملت ها برای زنده ماندن تغذیه می کند و باید زمینه نابودی چنین غده سرطانی را فراهم کرد.

تهمینه اشرفی بانوی دیگری که کمی آنسوتر ایستاده است و کاغذ نوشته ای با محتوای مرگ بر اسرائیل در دست دارد، به خبرنگار ایرنا اعلام می کند: بخشی از وظیفه مسلمانی ما، دفاع از حقوق مظلومان در هر نقطه از جهان است و این روزها چه کسی مظلوم تر از مردم فلسطین.

اشرفی سخن خود را اینگونه ادامه می دهد که امسال راهپیمایی روز قدس به خاطر شرایط کرونایی برگزار نشد اما اینکه ما با رعایت پروتکل های بهداشتی، در صحنه حاضر باشیم و به نحوی خشم خود را از رفتار رژیم صهیونیستی نشان دهیم، بخشی از وظیفه ماست و برای اجرای آن هم نیازی به اعلام عمومی و حضور و هماهنگی مسئولان نداریم.

وی تاکید کرد: تاریخ ثابت کرده است که در هر زمان مردم به صورت خود جوش علیه ظلمی به پا خواسته اند و پای آرمان و هدف خود بوده اند، بساط ظلم برچیده شده است و این موضوع در مورد حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با اسرائیل غاصب نیز صدق می کند.

در میان خیابان می توان مردانی را دید که عده ای چند پرچم اسرائیل و آمریکا را به دست گرفته اند و عده ای ظرف بنزین به دست به سمت آنان می روند و باقی افراد نیز به تماشای این پرچم سوزی ایستاده اند.

مردی روی یکی از پرچم هایی که تا چند دقیقه پیش زیر پای روزه داران خاک می خورد، بنزین می ریزد و دیگری کبریت روشنی به روی آن می اندازد و آتشی به پا می شود و شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر آل سعود آسمان میدان انقلاب را تغییر می دهد.

در این مراسم، پرچم فلسطین به اهتزاز درآمد و پرچم رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا به آتش کشیده شد و روز شمار نابودی اسرائیل به نمایش گذاشته شد که ۷ هزار و ۲ روز تا نابودی اسرائیل باقی مانده است.

همچنین در مراسم خودجوش روز جهانی قدس در میدان فلسطین، سرودهایی در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها پخش و گروه سرود «حرا» قطعاتی را اجرا کردند. 

این بساط را می توان در میدان آزادی و میدان فلسطین دید، در آنجا نیز بانوانی از هر قشر و با هر پوششی ایستاده اند، مریم صدیقی که کنار همسر خود ایستاده و بساط پرچم سوزی میدان آزادی را تماشا می کند، همزمان با بالا رفتن صدای شعار دادن جمعیت، مشتش را گره می کند و فریاد می زند: مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل.

صدیقی معتقد است در هر جا که باشد، وظیفه مسلمان بودن او را مکلف به مخالفت و دشمنی با ظالمان و حمایت از مظلومان می کند.

وی می گوید: مرگ بر اسرائیل، یک نماد است از ظلم ستیزی ما، مرگ بر آمریکا یک شعار است از انزجار ما از ابرقدرتانی که برای رسیدن به منافع خود، حق ملت ها را زیر پا له می کنند و فلسطینیان از همین قربانیان سیاست کثیف استثمار و استکبار هستند.

کبری دشتی نیز در همین میدان آزادی زیر سایه بانی ایستاده که گرمای ظهر تهران تشنه اش نکند، پرچم حزب الله لبنان را به دست دارد و سر بند یا زهرایی نیز بر سر بسته است.

دشتی معتقد است، مسلمانان یک امت واحده هستند، مانند یک پیکر، چگونه بخشی از این امت می تواند زیر سایه ظلم و استکبار زندگی کند و دیگر مسلمانان سکوت کنند و دم نزنند؟

دشتی تاکید می کند: مسلمانان هیچ خصومتی با هیچ کدام از ادیان الهی ندارند، اما اینکه گروهی به نام دین، حق انسانی ملتی را تضعیف و پایمال می کنند قابل تحمل نیست و نباید در برابر آن سکوت کرد و به تماشا نشست.

این بانوی روزه دار ادامه می دهد: اینکه امروز با وجود کرونا به خیابان آمده ایم، فقط با این هدف است که بگوییم حتی چنین شرایطی ما را از مخالفت با ظلم رژیم غاصب صهیونیستی منحرف نمی کند، این کار بخشی از آرمان انقلاب اسلامی ماست.

امسال به دلیل شرایط شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های اجتماعی، راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران برگزار نمی‌شود اما تجمع‌هایی نمادین و خودجوش در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در تعدادی از میدان‌های تهران از جمله فلسطین، انقلاب، فردوسی،  آزادی،  امام حسین(ع) و هفت تیر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و حزب‌الله لبنان، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند و در برخی از این میدان‌ها پرچم‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا به آتش کشیده شد.

همچنین راهپیمایی موتورسیکلتی و خودرویی در میدان فردوسی، از میدان انقلاب تا آزادی و تعدادی از مسیرهای اصلی و خیابان‌های تهران برگزار شد.  

روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸شمسی (رمضان ۱۳۹۹قمری) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری این روز، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران ایرنا اسرائیل دولت آمریکا میدان فردوسی ایالات متحده آمریکا میدان آزادی قدس رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران ایرنا اسرائیل انقلاب اسلامی ایران ایرنا اسرائیل دولت آمریکا میدان فردوسی ایالات متحده آمریکا میدان آزادی قدس رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور رژیم صهیونیستی مرگ بر اسرائیل روز جهانی قدس مرگ بر آمریکا میدان انقلاب میدان آزادی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی/ ساره جوانمردی برنز گرفت

در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نسرین شاهی و ساره جوانمردی در تپانچه بادی بانوان به مصاف حریفان خود رفتند و به مدال طلا و برنز دست یافتند.

به گزارش ایسنا، جام جهانی پاراتیراندازی به میزبانی کره جنوبی در حال برگزاری است و نمایندگان ایران امروز شنبه ۸ اردیبهشت در تپانچه بادی بانوان به مصاف حریفان خود رفتند.

نسرین شاهی، ساره جوانمردی و فائزه احمدی بانوان ملی پوش تیراندازی کشورمان در ماده تپانچه بادی بانوان P۲، کلاس SH۱، در مرحله مقدماتی با قرار گرفتن در جمع ۸ نفر نهایی راهی مرحله فینال شدند.

در مرحله فینالی که با حضور ستارگان تیراندازی برگزار شد، نسرین شاهی با ۲۳۹.۷ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. ساره جوانمردی در امتیاز شوت آف با کسب ۲۱۴.۸ امتیاز در رده سوم ایستاد و موفق به کسب مدال برنز شد. فائزه احمدی دیگر نماینده کشورمان با ۱۴۸ امتیاز در رده ششم قرار گرفت.

پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت و تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسیدند.

همچنین محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی مردان موفق به کسب مدال نقره شد.

این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکار ( ۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • جام جهانی پاارتیراندازی| مدال طلای تپانچه بادی به نسرین شاهی رسید/ جوانمردی سوم شد
  • طلای نسرین شاهی در جام جهانی کره جنوبی/ ساره جوانمردی برنز گرفت
  • حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند