Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@12:25:49 GMT

روسیه دلار و یوروهایش را میفروشد!

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۶۱۹۷

سهم یورو و دلار و پوند از ذخایر ارزی روسیه باز هم کمتر شد. ناطقان: به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه در گزارش جدید خود اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ نیز روند کاهش وابستگی به دلار در این کشور ادامه یافته و این بار یورو نیز به سرنوشت دلار دچار شده در حالی که سهم یوان و طلا از ذخایر ارزی بیش از پیش افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یورو تا پایان سال ۲۰۲۰ چیزی حدود ۲۹.۲ درصد ذخایر ارزی را تشکل می داده که این رقم نسبت به سال قبل ۱.۶ درصد کمتر شده است. از طرف دیگر سهم دلار نیز از ذخایر ارزی روسیه طی همین مدت با کاهش ۳.۳ درصدی به ۲۱.۲ درصد رسیده است.

به گفته بانک مرکزی روسیه تا پایان سال گذشته پوند انگلیس ۶.۳ درصد از کل ذخایر ارزی روسیه را تشکیل می داده که نسبت به سال قبل آن ۰.۲ درصد کمتر شده است. در طرف دیگر اما طلا سه خود را از ۱۹.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۳.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ رسانده است. اتاق مشابهی هم برای یوان چین افتاده که سهم آن از ذخایر از ۱۱.۴ درصد به ۱۲.۸ درصد رسیده است.  

ین ژاپن با سهم ۳.۹ درصدی، دلار کانادا با ۲.۵ درصد و دلار استرالیا با ۰.۸ درصد، دیگر ارزهایی بوده اند که بیشترین سهم از ذخایر ارزی را داشته اند. تا پایان سال ۲۰۲۰ مجموع ارزش ذخایر طلا و ارز روسیه معادل ۵۸۸ میلیارد دلار بوده است.  

ا سال ۲۰۱۴ و شدت یافتن اختلافات روسیه با آمریکا و اروپا بر سر مساله اوکراین که به اعمال تحریم های گسترده ای ضد روسیه منجر شد، روسیه با هدف کاهش وابستگی خود به غربی ها اقدام به متنوع سازی ذخایر ارزی کرد.

پیش از این نیز معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از تحریم های آمریکا گفته بود که روسیه نیاز دارد در آینده فاصله خود را با دلار بیشتر کند و وابستگی کمتری به نظام مالی آمریکا داشته باشد. منبع: ایسنا برچسب ها: روسیه ، دلار ، یورو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روسیه دلار یورو ذخایر ارزی سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند

کارگر پاکدست خدماتی شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک شناسایی معتبررا به صاحبش بازگرداند.

به گزارش ایلنا، در روزهای گذشته یکی از کارگران خدماتی شهرداری منطقه ۲ شهرداری زنجان به نام «بهروز اسکندری» در حالی که مشغول جمع‌آوری زباله بود، با یک کیف دستی مواجه شد. این کارگر بلافاصله کیف را از کنار خیابان برداشته و محتویات داخلش را برای پیدا کردن صاحب اصلی‌اش کنترل کرد.

محتویات کیف حاوی مقادیری دلار، یورو و مدارک شناسایی معتبر بوده است.

بر اساس این گزارش، کارگر مذکور بعد از تماس با صاحب کیف گمشده که یکی از اهالی شهر زنجان بود کیف و محتویات آن را به صاحبش بازگرداند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
  • قیمت دلار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟