Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از 414 هزار نفر در کشور هند به ویروس کرونا مبتلا شده همچنین 3 هزار و 982 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 156 میلیون و 719 هزار و 262 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 3 میلیون و 270 هزار و 225 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 134 میلیون و 111 هزار و 219 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 47 هزار و 819 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 33 میلیون و 369 هزار و 192 نفر رسیده است؛ تاکنون 594 هزار و 6 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 414 هزار و 434 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 21 میلیون و 491 هزار و 598 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون 234 هزار و 83 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به‌‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 72 هزار و 559 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 15 میلیون و 9 هزار و 23 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 417 هزار و 176 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.
کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به‌ ترتیب با 5 میلیون و 728 هزار و 90، 4 میلیون و 977 هزار و 982، 4 میلیون و 855 هزار و 128، 4 میلیون و 428 هزار و 553 و 4 میلیون و 82 هزار و 198 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای اسپانیا با 3 میلیون و 559 هزار و 222 مبتلا و آلمان نیز با 3 میلیون و 486 هزار و 462 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

4 میلیون و 480 هزار فرد مبتلا به کرونا در روسیه درمان شده‌اند
با شناسایی حدود 8 هزار مورد جدید آلودگی، تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه به بیش از 4 میلیون و 863 هزار نفر رسیده، در حال حاضر 270 هزار نفر تحت درمان بوده و حدود 112 هزار بیمار جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش  خبرگزاری «تاس»،ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه،  گزارش داد که تعداد موارد تأیید شده ازعفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 8 هزار و 386  مورد افزایش یافت. بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت در روسیه در مجموع به 4 میلیون و 863 هزار و 514 نفر رسیده است.
طبق این اطلاعات، بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19 طی 24 ساعت اخیر، دو هزار و 846 مورد در شهر مسکو، 722 مورد در شهر سن‌پترزبورگ و 608 مورد در منطقه مسکو شناسایی شده است. ضمن اینکه، در حال حاضر 270 هزار و 532 نفر در سراسر روسیه بیمار فعال کرونایی بوده و همچنان در حال درمان هستند.
این ستاد یادآور شد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 376 مورد افزایش یافته است. بدین ترتیب در مجموع، 112 هزار و 622  بیمار در اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند. طی روز گذشته، 31 مورد مرگ ناشی از کووید-19 در شهر سن‌پترزبورگ، 25 مورد در منطقه سامارسکی، 15 مورد در منطقه نیژنی نوگوراد و 12 مورد در مناطق لنینگراد و راستوف ثبت گردید.
علاوه بر این، تعداد شهروندان روس معالجه شده از این عفونت طی روز گذشته 8 هزار و 22 نفر افزایش یافت تا در مجموع به 4 میلیون و 480 هزار و 360 نفر برسد. سهم بهبود بیماران نیز طی روزهای اخیر در سطح 92.1 درصد کل افراد مبتلا باقی مانده است.  بطور خاص، 871 بیمار در شهر سن‌پترزبورگ، 428 بیمار در منطقه مسکو، 215 بیمار در منطقه ساراتوفکسی و 203 نفر هم در منطقه راستوف، پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان‌ها مرخص شدند.
این ستاد بطور جداگانه در خصوص وضعیت شیوع کرونا در پایتخت روسیه نیز اعلام کرد، تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو با شناسایی دو هزار و 846 مورد جدید طی یک روز گذشته، به یک میلیون و 110 هزار و 795 نفر افزایش یافته است.
طی 24 ساعت اخیر در مسکو، 60 مورد مرگ ناشی از عوارض ویروس کرونا ثبت شد تا شمار تلفات این عفونت در پایتخت روسیه به 18 هزار و 722 نفر افزایش یابد. در این مدت، دو هزار و 262 بیمار هم در شهر مسکو درمان شدند. بدین ترتیب در کل دوره شیوع آلودگی، یک میلیون و 4 هزار و 60 نفر بهبود یافته‌اند. در حال حاضر 88 هزار و 13 نفر از ساکنین مسکو همچنان تحت درمان قرار دارند.

برنامه ژاپن برای تمدید وضعیت اضطراری تا 31 مه برای مهار موج جدید کرونا
وزیر اقتصاد ژاپن اعلام کرد که دولت این کشور به منظور مهار افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا قصد دارد وضعیت اضطراری فعلی را در توکیو و سه منطقه دیگر تا پایان ماه مه تمدید کند.
به گزارش رویترز، یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد ژاپن اعلام کرد که دولت این کشور به منظور مهار افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا قصد دارد وضعیت اضطراری فعلی را در توکیو و سه منطقه دیگر تا پایان ماه مه تمدید کند.
وی گفت: تمدید وضعیت اضطراری در توکیو، اوزاکا، کیوتو و هیوگو تا 31 ماه مه ادامه خواهد داشت. وزیر اقتصاد ژاپن افزود که استان های فوکوکا و آیچی به این مناطق اضافه خواهند شد.
وی این اظهارات را در ابتدای جلسه ای با هیأتی از متخصصان برای بحث در مورد اقدامات پیشنهادی بیان کرد. انتظار می رود این اقدامات امروز به تصویب برسد.
این تمدید کمتر از دو ماه قبل از آغاز بازی های المپیک توکیو به پایان می رسد و سوالات بیشتری را در مورد توانایی پایتخت ژاپن برای میزبانی بازی ها ایجاد می کند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به موج جدید کرونا در آفریقا
سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به موج جدید کروناویروس در آفریقا هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری موج، سازمان جهانی بهداشت  نسبت به موج جدید کرونا ویروس در آفریقا به دلیل تاخیر در تامین واکسن، توزیع آن و پیدایش سویه های جدید کرونا هشدار داد.
در گزارش این سازمان آمده است: تاخیر در ارسال دُزهای واکسن کرونا از موسسه سرم هند، تاخیر در توزیع و تزریق واکسن در آفریقا و بروز گونه های جدید به این معنی است که خطر موج جدید ابتلا در این منطقه بسیار بالاست.
این گزارش تاکید کرده است که انواع جدیدی از ویروس مانند مواردی که در هند و آفریقای جنوبی پدید آمده اند می تواند "موج سوم" شیوع بیماری را در این قاره به همراه داشته باشد.
به نقل از مدیکال اکسپرس، این سازمان اعلام کرد: اکنون آفریقا تنها یک درصد از دُزهای تزریق شده واکسن را در سطح جهان تشکیل می دهد. اولین تحویل محموله های واکسن به 41 کشور آفریقایی تحت سازوکار کوواکس در ماه مارس آغاز شد اما تاکنون 9 کشور تنها یک چهارم دُزهای دریافتی را تزریق کرده اند در حالیکه 15 کشور کمتر از نیمی از واکسنهای تخصیص یافته را استفاده کرده اند.

هشدار وزیر بهداشت آلمان درباره بی احتیاطی افراد واکسینه شده
جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان با توجه به تصمیمات دولت برای کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده این افراد را به رعایت جوانب احتیاط فراخوانده و گفت: آلمان همچنان در موج سوم کرونا قرار دارد. وی در عین حال از طرح دولت برای کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده که از روز یکشنبه اجرایی می شود حمایت کرد.
وزیر دادگستری دولت فدرال آلمان از تصویب آئین‌نامه کاهش محدودیت‌های کرونایی برای واکسینه‌شده‌ها و مبتلایان بهبود‌یافته خبر داد و آن را گام مهمی در مسیر بازگشت به شرایط طبیعی عنوان کرد.
کریستینه لامبرشت، روز گذشته تاکید کرد در یک حکومت قانون‌مدار باید این موضوع روشن باشد که اعمال محدودیت‌ها با "دلیل‌های موجه" برای حفاظت از زندگی و سلامت دیگران امکان‌پذیر است.
این سیاست‌مدار حزب سوسیال دموکرات افزود در عین حال این مسئله هم باید روشن باشد که به محض این که این دلیل‌ها وجود نداشته باشند، ادامه اعمال محدودیت‌ها هم باید متوقف شود.
وزیر دادگستری آلمان تاکید کرد که اصول بنیادی حاکمیت قانون فقط در شرایط مناسب معتبر نیستند، بلکه در شرایط بحرانی نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
به گفته او وقتی خطر انتقال ویروس کرونا به وسیله واکسینه‌شده‌ها و مبتلایان بهبود‌یافته به شدت کاهش پیدا می‌کند، این مسئله باید در تدبیرهای پیشگیرانه نیز مدنظر قرار گیرد.
یکی از این امتیازها این خواهد بود که این افراد بر خلاف دیگر شهروندان برای خرید از فروشگاه‌های غیر مواد غذایی و مراجعه به آرایشگاه دیگر نیازی به ارائه آزمایش منفی ابتلا به کرونا ندارند.
این افراد همچنین اجازه خواهند داشت با دیگر شهروندان واکسینه‌شده گردهم آیند و در دیدارهای خانوادگی و دوستانه که شامل محدودیت تعداد حاضران هستند، به حساب نمی‌آیند. همچنین محدودیت رفت و آمد شبانه نیز شامل این افراد نمی‌شود
امتیاز دیگر شهروندان واکسینه‌شده و مبتلایان بهبود‌یافته این خواهد بود که در بازگشت از سفرهای خارجی نیازی به قرنطینه شدن ندارند، مگر این که از منطقه‌ای بازگردند که در آن ویروس جهش‌یافته خطرناک کرونا شیوع پیدا کرده باشد
در عین حال این گروه از شهروندان باید همچنان در مکان‌هایی که استفاده از ماسک در آنها اجباری است، ماسک بزنند و فاصله‌گذاری فیزیکی اجتماعی را مانند دیگران رعایت کنند
در حال حاضر برخی ایالت‌های آلمان بخشی از نکات مطرح شده در مصوبه دولت ائتلافی را به اجرا گذاشته‌اند و به عنوان مثال در آنها افراد واکسینه‌شده از "حقوق" افرادی برخوردارند که یک آزمایش منفی تشخیص کرونا در اختیار دارند.

حدود 30 درصد شهروندان آلمانی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند
بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در آلمان حدود 29.5 درصد شهروندان در آلمان حداقل اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان روز گذشته اعلام کرد. 8.3 درصد شهروندان آلمانی هم هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

285 مرگ روزانه کرونایی در آلمان
انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 18034 مورد جدید به کرونا در عرض 24ساعت خبر داد و به این ترتیب نرخ مبتلایان در این کشور به ازای هر 100 هار نفر به 132.8 رسیده است.
در این کشور در 24ساعت گذشته 285 نفر هم جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

آغاز بررسی واکسن چینی در آژانس دارویی اروپا
آژانس دارویی اروپا هم بررسی ها برای تایید یک واکسن چینی را آغاز کرده است. تا به حال تنها واکسن های تولید کننده شرکت های غربی فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون در اروپا تایید شده است.

یک چهارم شهروندان اروپایی علیه کرونا واکسینه شده اند
بر اساس اطلاعات کمیسیون اروپایی حدود 150 میلیون دوز واکسن کرونا تا به حال در این اتحادیه تزریق شده است. "فون در لاین"، رئیس این نهاد اروپایی روز گذشته در پیامی توئیتری نوشت: یک چهارم شهروندان اروپایی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. در 27 عضو اتحادیه اروپا حدود 450 میلیون نفر زندگی می کنند.

اتریش: برای اجرای طرح گذرنامه سبز منتظر اروپا نمی مانیم
سباستین کورتس، صدراعظم اتریش  در سخنانی خواستار تسریع روند اجرای این طرح کمیسیون اروپایی شده آن را ضروری دانست.
وی اعلام کرد که در اجرای این طرح نمی‌خواهد منتظر تصمیم اتحادیه اروپا بماند.
از دهم تا 21 ماه جاری میلادی اولین طرح آزمایشی گذرنامه سبز بین برخی کشورهای اروپایی برگزار می‌شود که اتریش هم در آن شرکت خواهد کرد. در صورت موفقیت این طرح کشورهایی که در این طرح شرکت کرده‌اند می‌توانند وارد فاز عملیات واقعی شوند.
کورتس در سخنان امروز خود تصریح کرد که تمایل دارد یک گذرنامه سبز یکنواخت و واحد در سراسر اروپا شکل گیرد
اتحادیه اروپا می‌خواهد طرح گذرنامه سبز را تازه در تابستان اجرایی کند و این برای اتریش خیلی دیر است. کورتس تأکید کرد که در این برهه زمانی توریسم اتریش باید از مدتها پیش به جریان افتاده باشد.
صدراعظم اتریش اعلام کرد که در نشست اتحادیه اروپا که در روزهای جمعه و شنبه برگزار می‌شود برای اجرای سریع این طرح اروپایی تلاش خواهد کرد.
صدراعظم اتریش ضمن ابراز امیدواری برای یافتن قواعد یکنواخت برای این منظور در اتحادیه اروپا در عین حال گفت: اما ما نمی‌توانیم منتظر اتحادیه اروپا بمانیم، این به‌مفهوم خسارت گسترده به بخش‌های فرهنگی و گردشگری است.
وی افزود: انسان‌ها خواسته بجایی دارند و می‌خواهند به‌زودی دوباره نرمال زندگی کنند، این مسئله نیاز به قواعدی دارد و ما این کار را در اتریش با کارت ورود سبز انجام می‌دهیم.

طرح اعطای گواهینامه به واکسینه شده ها در دستور کار دولت نروژ
نروژ از هم از اوایل ماه ژوئن طرح اعطای گواهینامه به افراد واکسینه شده را اجرای می کند و به این ترتیب به گفته نخست وزیر این کشور این گواهینامه به مالکان آن امکان آزادی های بیشتری را می دهد. حدود یک چهارم شهروندان بلژیک اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کاهش چشمگیر رضایتمندی از مدیریت بحران دولت آلمان
نتایج یک نظر سنجی بین المللی هم نشان می دهد که میزان رضایتمندی از مدیریت بحران دولتی در دوران کرونا در آلمان و بسیاری کشورهای دیگر کاهش چشمگیری داشته است.
بر این اساس در حالی که در بهار 2020 71 درصد شهروندان بر این عقیده بودند که کشورشان به خوبی به بحران کرونا واکنش نشان داده در حال حاضر تنها 48 درصد شهروندان چنین دیدگاهی دارند. حدود نیمی از شهروندان هم بر این عقیده بودند که دولت آلمان آزادی های شهروندان در دوران پاندمی را به شدت محدود کرده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا
بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 24,371نف به کرونا مبتلا شده‌اند و 247 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 1,946نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 4 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 9,116نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 305 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.
جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 4,515 نفر به کرونا مبتلا شده و 106 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند..
به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,680,378 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 105,387ا نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در انگلیس هم تاکنون 4,423,796نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,543نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,059,821نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 121,738نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,544,945 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 78,399نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.
در آلمان هم تا به حال 3,448,182 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 84,285نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین نفر به کرونا مبتلا شده اند نسبت به موج جدید کرونا سازمان جهانی بهداشت افراد واکسینه شده یک چهارم شهروندان جدیدترین آمارها ابتلا به کرونا ویروس کرونا وضعیت اضطراری نفر جان خود اتحادیه اروپا درصد شهروندان عرض 24 ساعت گذرنامه سبز بهبود یافته حال حاضر ساعت گذشته محدودیت ها عین حال میلیون و 4 روز گذشته تا به حال بر اساس کووید 19 طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها

در اطلاعیه روز دوشنبه اداره کل هواشناسی کرمان آمده است، از بعد از ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد این استان خواهیم بود.

طبق این اطلاعیه، بیشینه بارش‌ها روز پنجشنبه و در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان کرمان خواهد بود که با توجه به نوع بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از مناطق محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، همچنین طی این مدت بر سرعت وزش باد در شمال غرب و شرق افزوده خواهد شد لذا خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد