Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@10:36:44 GMT

نیمی از کرونایی‌ها علامتی ندارند

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۷۰۱۹

نیمی از کرونایی‌ها علامتی ندارند

آخرین آمارهای منتشر شده از کشور بریتانیا نشان داد نیمی از افراد کرونا مثبت هیچ علامتی به غیر از کمی خستگی ندارند.

به گزارش هلث، به گفته سازمان بهداشت بریتانیا علائم ابتلا به کرونا شامل از دست دادن حس بویایی و چشایی در کنار خستگی ، تب، سردرد و سرفه در بیماران دیده می شود با این وجود بنا بر اداره آمار بیش از 53 درصد افرادی دارای تست مثبت کرونا هیچ علامتی در بدنشان دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار بر اساس نظر سنجی های انجام شده در ماه های دسامبر و مارس که از سراسر بریتانیا جمع آوری شده بدست آمده است از این رو این روند نشان میدهد که انتقال بدون علامت بیش از آنچه که تصور می شد در میان مردم رایج است.

دانشمندان تاکنون اعلام کرده بودند که افراد بدون علامت یک سوم عفونت را به دیگران اننتقال می دهند اما اکنون روشن شده است که این آمار بسیار بالاتر بوده است و ناقلان بدون علامت با درصد بالایی در حال انتقال بیماری هستند.

اما آنچه که مورد توجه است حتی ناقلان بدون علامت نیز کمی احساس خستگی در بدنشان دارند. با وجودیکه پزشکان بارها هشدار داده اند که ویروس کرونا می تواند دامنه وسیعی از عوارض جانبی را به همراه داشته باشد اما هستند افراد زیادی که این ویروس را در بدن داشته و به عنوان ناقل در جامعه در حال حرکت هستند اما تنها کمی احساس خستگی می‌کنند.

"سارا کرافتس " از تیم تحقیقاتی در این باره گفت: افراد زیادی می توانند نادانسته ویروس را به طور بالقوه به دیگران منتقل کنند.بسیار مهم است که ما سطح عفونت در جامعه را بدانیم و اطلاعاتی در این راستا برای مقابله با بیماری بدست آوریم  در این روند می توانیم تغییرانی را که ممکن است غیر قابل شناسایی باشد را هر چه سریعتر بشناسیم.

وی افزود: افرادی که با طیف بالایی از ویروس دربدنشان مواجه هستند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند ، در این مطالعه کم ترین علائم شکم درد، اسهال و حالت تهوع بود اما باید بدانیم که متداول ترین علائم از مارس 2021 میلادی شامل سرفه ، سردرد، دردهای عضلانی ، ضعف و خستگی ، تب ، گلو درد، از دست دادن حس بویای و چشایی بوده اند که در این مسیر با گذشت زمان از دست دادن حس بویایی وچشایی روندی افزایش یافته داشته است.

این آمارها از بیمارستان ها ، خانه های مراقبت و مراکز نهادینه بهداتشی دولت  تهیه شده و جمع آوری شده است.

پروفسور "کوین مک کانوی" ، استاد مقدماتی آمار کاربردی در دانشگاه در این ارتباط گفت: این مطالعه نشان داد که کمتر از نیمی از افراد در اوج آلودگی علائمی از خود نشان نداده اند با وجودی که نتیجه تست کرونایشان مثبت بوده است بنا براین ناقلان بدون علامت به راحتی ویروس را با سرعت بالایی در جامعه به دیگران منتقل می کنند./ ایران آنلاین

ناقلان بدون علامت کرونا را بشناسید ۴۰ درصد کرونایی‌ها بدون علامت هستند ۸۰ درصد جوانان مبتلا به کرونا علامتی ندارند ۲۰ درصد از مبتلایان کرونا بدون علامت هستند جوانان بدون علامت ژاپن، عامل انتقال خوشه‌ای کرونا احتمال انتقال بسیار بالای کرونا از طریق افراد بدون علامت بیماری مبتلایان بدون علامت کرونا ۵ روز بیشتر طول می‌کشد ناقلان بدون علامت به اندازه مبتلایان ویروس را منتقل می‌کنند  

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ناقلان بدون علامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: خیران مدرسه ساز در این مدت ۹۸۰ میلیارد تومان از تعهدات خود ررا تحقق کردند که بیش از ۵۰ درصد از تعهدات این سنگرسازان علم و دانش است.

ناصر فتحی افزود: نوسازی مدارس استان با حدود ۱۰۰ نفر پرسنل در کنار بیش از ۱۷۰۰ خیر مدرسه ساز در حال ساخت و تجهیز ۴۵۰ طرح آموزشی پرورشی و ورزشی است.

وی گفت: همواره خیران نیکوکار در کنار دولت به ساخت و ساز فضای آموزشی کمک می‌کنند و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد فضاهای آموزشی استان به صورت صد درصدی و یا کمتر با مشارکت خیران نیک اندیش در حال اجرا است.

ناصرفتحی ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان و فرهنگیان استان شود.

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد