Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:41:03 GMT

ایران پرچمدار میدان مبارزه با ظلم و استکبار است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۷۵۲۰

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: همزمان با روز جهانی قدس، به رغم اینکه قرار بود برنامه راهپیمایی و تجمع به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا برگزار نشود، اما در جای جای کشو اسلامی ایران، مردم به صورت خودجوش، در قالب فعالیت‌های مجازی و حقیقی این روز را گرامی داشته و حمایت خود را از مردم رنج دیده فلسطین اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، ائمه جمعه استان‌های مختلف نیز در قالب پیام و بیانیه و حضور در مجالس و سخنرانی، بر حمایت همه جانبه از قدس شریف، نزدیکی نابودی رژیم اشغالگر قدس و ضرورت اتحاد مسلمانان تأکید کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

طرح معامله قرن شکست خورده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح معامله قرن شکست خورده است، گفت: تنها امید مردم فلسطین ملت‌های مسلمان جهان است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جمع مردم روزه دار تبریز که به صورت خودجوش و با رعایت اصول بهداشتی برای گرامیداشت روز جهانی قدس در مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در استان تجمع کرده بودند، با اشاره به اهمیت روز قدس گفت: روز جهانی قدس باعث شد رژیم صهیونیستی جرأت اجرای برنامه‌های اشغال گرانه خود را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه همکاری ارتجاع عرب باعث شده است این رژیم خونخوار اجازه جنایت به ملت فلسطین را به خود بدهد، ادامه داد: رژیم‌های مرتجع عربی برخلاف افکار و عقاید ملت جهان اسلام در حال عادی سازی رابطه خود با اسرائیل غاصب هستند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه روز قدس روز هشدار به ابرقدرت‌ها و مستکبران جهان است، گفت: مسلمانان با اتکا به اعتقادات اسلامی، نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان علیه رژیم صهیونیستی بسیج شده‌اند.

آل هاشم سپس با اشاره به جزئیات طرح معامله قرن گفت: قرار بود در این طرح دولت جدیدی تحت عنوان فلسطین جدید در اراضی کرانه باختری و نوار غزه بدون داشتن ارتش و سلاح جنگی و بدون حضور شهرک‌های یهودی تشکیل شود و حماس نیز سلاح‌های خود را تحویل دهد ولی این طرح شکست خورده است.

امام جمعه ارومیه:

جمهوری اسلامی ایران پرچمدار میدان مبارزه با ظلم و استکبار است

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در مراسم بزرگداشت روز قدس در ارومیه افزود: روز جهانی قدس، یادگار ارزشمند و سنت حسنه‌ای است که امام خمینی (ره) برجا گذاشت و تنها روز مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی نیست بلکه نماد مبارزه ابدی مستضعفین و مظلومان با مستکبرین و ظالمان جهان است.

وی با بیان اینکه امام راحل (ره) شخصیتی عظیم، عارفی دور اندیش و اسلام شناس بود افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب با هوشمندی و کیاستی که در انتخاب مناسبت‌ها و عناوین داشت در انتخاب روز قدس نیز از آموزه‌های والای دینی، آیات و روایات و سیره معصومین علهیم السلام الهام گرفته است.

امام جمعه ارومیه در ادامه با تشریح روایاتی از پیامبر اکرم (ص) و امیر المومنین علی (ع) در خصوص ضرورت اهتمام مسلمان جهان به دفاع از مظلوم و دفع ظلم و مبارزه با ظالم گفت: مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم وظیفه شرعی، ملی، عقلی، منطقی و فطری همه مسلمانان جهان ست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: انشاالله و با اراده الهی و بنابر پیش بینی رهبر معظم انقلاب به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی ملت مظلوم فلسطین و قبله نخست مسلمانان خواهیم بود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای کاستن از حضور مردم در این عرصه مهم و سرنوشت ساز گفت: جمهور ی اسلامی ایران پرچمدار میدان مبارزه با ظلم و استکبار است و باید تلاش کنیم با حضور پرشور و شکوه و انتخاب فردی اصلح برای ریاست جمهوری نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

امام جمعه شهرضا:

روز قدس مظهر مخالفت همه مسلمانان با موجودیت اسرائیل است

حجت السلام سید نعمت الله صالح در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک روز بزرگ قدس، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) بر اساس فکر بلند و اعتقادات عمیق که به اصول دینی داشتند روز قدس را برای همیشه به عنوان یک روز ماندگار در تاریخ مسلمانان به ویژه انقلاب اسلامی ایران ثبت کردند.

وی با اشاره به هدف رهبر کبیر انقلاب نسبت به نامگذاری روز جهانی قدس ابراز داشت: همه ما می‌دانیم که رژیم غاصب اسرائیل یک رژیم جنایتکار است که بعد از جنگ جهانی اول صهیونیست‌ها با حمایت مالی و دیپلماتیک اسرائیل و با تبلیغ عقاید بی اساس مانند رجعت به سرزمین موعود در کشورهای اسلامی نفوذ پیدا کردند و این نفوذ را مرحله به مرحله گسترش دادند تا آن جایی که شعار نیل تا فرات معیار اصلی در تشکیل حکومت رژیم اسرائیل شد.

وی با توجه به آثار روز جهانی قدس، گفت: روز قدس مظهر مخالفت همه مسلمانان با موجودیت کشور اسرائیل است که در تمامی کشورها مسلمانان این تنفر خود را اظهار می‌کنند، این روز همچنین یک اهرم فشاری است که باعث بیداری و خیزش مسلمانان در همه کشورها می‌شود.

امام جمعه شهرضا افزود: روز قدس باعث شده که مسئله فلسطین از بعد ملی و منطقه‌ای خارج شود و به عنوان یک مسئله جهانی و اسلامی تبدیل شود که حتی غیر مسلمانان هم به فکر مظلومیت مردم فلسطین هستند.

امام جمعه ورامین:

دفاع از قدس وظیفه دینی و انسانی است

در پی اعلام وضعیت قرمز در ورامین و عدم اقامه نماز جمعه، آیت الله سید مرتضی محمودی با انتشار مطالبی با عنوان «پیام جمعه» اظهار داشت: ماه رمضان ماه روزه و بندگی رو به پایان است. مهمترین هدف از روزه داری کسب تقواست که امید است همه موفق به آن شده باشند و این سرمایه را حفظ کنند.

امام جمعه ورامین بیان داشت: جامعه اسلامی زمانی سعادتمند است که از قرآن و اهل بیت پیروی کرده و به دستورات آنان عامل باشند

وی با بیان اینکه روز جمعه آخر ماه رمضان روز جهانی قدس است گفت: روز قدس را حضرت امام (ره) برای دفاع از مردم فلسطین اعلام کردند و بیش از ۴۰ سال است که در این روز ملت ایران و سایر بلاد حمایت خود را از فلسطین و قدس شریف اعلام می‌دارند.

امام جمعه ورامین عنوان داشت: دفاع از قدس این قبله اول مسلمین و مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه دینی و انسانی است و باید این حمایت تا آزادی قدس ادامه پیدا کند.

امام جمعه شهرکرد:

موشک‌های مقاومت لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته است

حجت الاسلام محمد علی نکونام در مراسم گرامیداشت روز قدس با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی و اسلامی باید با نمادهای باطل ستیزه کرد گفت: امام راحل نیز پرورش یافته مکتب اسلام بود و حق را برای مسلمانان جهان تبیین و مسیر درست را پیش پای آن‌ها قرار داد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: امام خمینی (ره) آخرین روز ماه مبارک رمضان را در پی منویات الهی و افکار نورانی خود به نام روز جهانی قدس نامید.

وی با بیان اینکه در فرهنگ امام و اسلام و قرآن هرچه نماد باطل است باید با او ستیزه کرد، گفت: امروز نماد حق قدس است و نماد باطل صهیونیست‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: مومنانی که می‌خواهند حق مدار باشند وظیفه دارند در صحنه باشند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند و با باطل بجنگند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: امروز صهیونیست‌ها با ۴۰ سال قبل متفاوت هستند و از آنها یک پیکر بی جان مانده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه پرچمداران حق مقتدر هستند، گفت: امروز شاهد این هستیم که حزب الله مقتدر است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه اضمحلال اسرائیل نزدیک است، افزود: موشک‌های مقاومت لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته است.

امام جمعه موقت بجنورد:

مظلومان عالم تا نابودی استکبار جهانی باید مقابل آن مقاومت کنند

حجت الاسلام موسوی جاجرمی در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که به صورت مجازی منتشر شد، اظهار کرد: الحمدالله امروز به برکت انقلاب اسلامی، گنبد آهنین رژیم صهیونیستی با جبهه مقاومت و بیداری ملّت ها دیگر وجود ندارد و حتی نوار باریکه غزه قدرت پیدا کرده و به سمت اسرائیل غاصب موشک شلیک کند.

امام جمعه موقت بجنورد با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین یک مسئله جهانی است، گفت: مسئله فلسطین حتی قبل از انقلاب توسط امام راحل مطرح شده که اگر کشورهای اسلامی در مقابل اسرائیل غاصب متحد شوند، رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت. لذا مستضعفان و مظلومان عالم در روز جهانی قدس باید علیه مستکبرین و ظالمان جهان مقاومت و مبارزه کنند تا استکبار جهانی را از بین ببرند.

وی با اشاره به انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه در هفته‌های گذشته، افزود: این فایل صوتی خطای در فکر و خطای در ابراز توسط یک مسئول مهم کشور بود؛ این یک امر مشخص است که دیپلماسی موفق به پشتوانه در اختیار داشتن میدان محقق خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی جاجرمی در بخش دوم پیام آدینه امروز، با استناد به توصیه‌های ارزشمند امام راحل و وصیت‌های بی شمار شهدای عزیز به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در خصوص شرکت در انتخابات، گفت: مقام معظم رهبری انتخابات را لیله‌القدر کشور دانستند؛ لذا مشارکت در انتخابات یک واجب شرعی است که سرنوشت ما در آن رقم خواهد خورد.

امام جمعه میامی:

فرهنگ ظلم ستیزی ریشه در مکتب تشیع دارد

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان سال جاری به میزبانی مسجد جامع میامی همزمان با روز قدس، با بیان اینکه روز قدس یکی از ابتکارات ویژه امام خمینی (ره) بود، تاکید کرد: این روز سبب شده تا اسرائیل روز به روز تضعیف شود.

وی با بیان اینکه روش قدس یک اجماع جهانی علیه اشغال فلسطین را ایجاد کرده است، افزود: فرهنگ ظلم ستیزی ریشه در مکتب تشیع دارد و لذا باید در برابر ظلم ایستاد.

امام جمعه میامی با بیان اینکه روز جهانی قدس، روز مبارزه با استکبار جهانی است، تاکید کرد: امروز این شعار در تمام دنیا طنین‌انداز شده و آزادی خواهان دنیا هم با آن همراه می‌شوند.

صفایی پور با بیان اینکه درایت و هدایت‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی سبب شد تا روز قدس به یک شعار جهانی علیه استکبار بدل شود، بیان کرد: باید از این میراث عظیم امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی حراست کنیم.

امام جمعه شیراز:

روز قدس تبدیل به مهمترین آرمان واحدامت اسلامی شده است

آیت الله لطف‌الله دژکام در پیام خود به مناسبت روز جهانی قدس آورده است: روز جهانی قدس یادگار همیشه جاوید ابراهیم زمان و احیا کننده اسلام ناب محمدی (ص) در قرن حاضر، امام خمینی (ره)، است که اینک با گذشت سالیان متمادی و نمایانگر شدن شدت جنایات، خباثت‌ها و دشمنی‌های این رژیم منحوس علیه بشریت، تبدیل به مهمترین آرمان واحد امت اسلامی شده و بی‌شک کلید رمزآلود درهای فرج حضرت ولیعصر (عج) را در اختیار مسلمین و آزادی‌خواهان جهان گذاشته است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: این روز بزرگ و اراده عظیمی که برای بازپس گیری قبله اول مسلمین از چنگال صهیونیسم غاصب، در ورای این یوم‌الله نهفته است، هیچگاه تعطیل، کمرنگ یا به فراموشی سپرده نخواهد شد و گرچه امسال نیز همانند سال گذشته، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی روز قدس به صورت مرسوم برگزار نمی‌شود اما ولی امر مسلمین جهان بار دیگر در این روز، نقشه راه آزادسازی فلسطین اشغالی را برای امت اسلامی تبیین خواهند کرد و اراده حتمی و تخلف ناپذیر الهی مبنی بر نابودی کفر و استکبار و پیروزی مستضعفان و صالحان را نوید خواهند داد.

امام جمعه کرمانشاه:

روز قدس روز فریاد مسلمانان بر سر اسرائیل است

آیت الله مصطفی علما در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز جهانی قدس روز فریاد مسلمین بر سر اسرائیل است و باید این روز تا نابودی اسرائیل زنده نگه داشته شود.

وی افزود: یکی از تدابیر حضرت امام خمینی (ره) در حمایت از مظلوم همین نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس است که همه ما وظیفه داریم در زنده نگه داشتن این روز بکوشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به جهانی شدن روز قدس و گرامی داشتن این روز در همه ملت‌های مسلمان جهان، تصریح کرد: اسرائیلی که روزی به دنبال تشکیل یک حکومت در منطقه بود امروز به یک رژیم منزوی تبدیل شده و دور خود را سیم خاردار کشیده است.

آیت الله علما بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در سال ۹۴ فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، به همت جریان مقاومت در منطقه زحمات حاج قاسم سلیمانی در سپاه قدس به ثمر خواهد نشست و اسرائیل به زودی نابود خواهد شد.

امام جمعه رشت:

ایستادگی تنها راه مقابله با استکبار است

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به روز جهانی قدس، اظهار کرد: قدس یک موضوع فرا ملی بوده و تنها مربوط به جامعه عربی نیست.

وی با بیان اینکه موضوع قدس و فلسطین انسانی و بشری بوده و این ملت به نمادی از مقاومت اسلامی تبدیل شده‌اند، افزود: ابتکار امام راحل برای مشخص کردن صف بندی میان حق و باطل بوده که امروز شاهد هستیم جبهه باطل با تمام قوا در مقابل جبهه حق ایستاده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری رژیم صهیونیستی رو به افول است، گفت: امروز این رژیم کودک کش با رفتن بزرگ‌ترین حامی خود یعنی ترامپ در موضع ضعیف قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه امت اسلامی و جبهه حق باید تدارک همه جانبه ای برای از بین بردن رژیم صهیونیستی آماده کند، بیان کرد: خروج نیروهای آمریکایی از غرب آسیا نتیجه افول قدرت استکبار در منطقه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به انتشار فایل صوتی در یکی از رسانه‌های آل صعود از یک فرد ایرانی اشاره و با بیان اینکه ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی با بصیرت در مقابل هر گونه انحرافی ایستادگی کرده است، تصریح کرد: تفکر مذاکره از دوران دفاع مقدس وجود داشت و عده‌ای معتقد بودند باید مذاکره کنیم و میدان نمی‌تواند همه منافع ما را تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ منطقی این موضوع را قبول نخواهد کرد که زمانی که دشمن در خانه است با او مذاکره کنیم، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هم مشاهده شد جوانان ایرانی این موضوع را قبول نکرده و تا پای جان در مقابل نیروهای رژیم بعث ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان:

مقاومت تنها راه موفقیت ملت فلسطین است

حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در پیام جمعه این هفته در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: داشت: انسان با امید به موفقیت به قله‌های پیشرفت نائل می‌شود، باید امید به آینده را در دل‌ها زنده نگه داریم، یکی از مصادیقی که توانسته مسیر را روشن کند و ما را صدها گام به جلو پیش ببرد تعیین روز جهانی قدس از سوی امام راحل است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید قدس بر اینکه قدس موضوعی انسانی و اسلامی است و آن را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کرده‌اند افزود: قدس موضوعی تنها عربی و فلسطینی نیست، آزادی قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است، امام راحل فرمود: روز قدس یک روز جهانی است، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، در حقیقت روز قدس روزی است که باید تمام مستضعفین را از چنگال مستکبرین عالم بیرون آورد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ هجری شمسی با توجه به محدودیت‌های در رابطه با ویروس کرونا، به شکل و شیوه‌های جدیدی این روز را گرامی می‌داریم ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس در درون با مشکلات سختی روبرو است، مخالفین حاکم این رژیم او را تحت فشار قرار داده‌اند، دولت گذشته آمریکا هم جای خودش را به دولت جدیدی داده و مجموعه این اتفاقات و اینکه مجاهدین فلسطینی، گروههای مقاومت و… به این نتیجه رسیده‌اند که مذاکره با شیطان بزرگ و رژیم اشغالگر قدس ره به جایی نمی‌برد، موفقیت خود را در مقاومت می‌بینند، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مذاکرات به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

وی گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری با تیزبینی و هوشمندی بر گرامیداشت روز جهانی قدس تاکید کرده‌اند، گروههای مقاومت به این درک رسیده‌اند که مذاکرات طولانی و فرسایشی آنها را به نتیجه نمی‌رساند، بلکه سبب کوچک‌تر شدن سرزمین آنها می‌شود، امروز مشاهده می‌کنیم چگونه با صلابت و محکم پاسخ تجاوزهای رژیم اشغالگر قدس را می‌دهند، روز جهانی قدس منحصر در ایران و کشورهای عربی و مسلمان نیست بلکه در همه کشورها بر آزاد سازی قدس تاکید می‌شود و این در سایه تدبیر و هوشمندی امام راحل و مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران:

دیپلماسی جهادگونه در خدمت جریان قدس و اسلام باشد

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های مجازی نمازجمعه با گرامیداشت سالروز شهادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) و روز جهانی قدس اظهار داشت: حضرت علی (ع) بر توجه و اکرام یتیمان، همسایگان، قرآن، نماز، خالی نگذاشتن مساجد، جهاد با اموال، مال و زبان تاکید کرده‌اند.

امام جمعه ساری با گرامیداشت روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طبق فرمایش حضرت امام راحل نباید با ابرقدرت‌ها سازش کرد و بدانیم که با مذاکرات سیاسی بیشتر به این رژیم غاصب میدان داد و نباید از سلاح گرم در مبارزه با آن غافل بود.

آیت الله محمدی لائینی در ادامه با اشاره به اینکه ۷۰ سال از شکل گیری رژیم غاصب اسرائیل می‌گذرد، افزود: طی این سال‌ها و شش دهه سعی می‌کنند از طریق مذاکره مسئله را حل کنند و بنابراین زبان مذاکره با گرگ درنده فاید ه ندارد و باید با او با زبان زور سخن گفت و امروز نیروی قدس در منطقه با زبانی که رژیم غاصب می فهمد، حرف می‌زند.

وی نقش میدان را در پیروزی و موفقیت پررنگ دانست و گفت: آمریکا و آمریکایی‌ها از نقش میدان، نیروی قدس و فرماندهی این نیرو احساس نگرانی می‌کند و دست به ترور و شهادت سردار سلیمانی می‌زند.

وی با انتقاد از سخنان برخی مسئولان گفت: امروز بحث میدان و دیپلماسی نیست و همه در خدمت نظام و انقلاب باشند و همه وظیفه داریم از میدان مقاومت که اقتدار اصلی از آن است، حمایت کنیم و با آن هماهنگ باشیم.

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه اگر میدان قوی نبود امروز باید در داخل کشور با داعش مبارزه می‌کردیم، ادامه داد: برخی‌ها سخنان غیرکارشناسی و نادرست و سطحی می‌زنند و دیپلماسی و کشور باید در خدمت میدان باشد تا امنیت حفظ شود.

امام جمعه اراک:

حمایت آزادگان جهان از ملت مظلوم فلسطین تا رهایی قدس ادامه دارد

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: روز قدس یک روز بین المللی است و تدبیر امام راحل در نامگذاری این روز، مسلمانان جهان را برای کمک به ستمدیدگان، آزادی خواهی، حق طلبی و مقابله با ستمکاران تاریخ، رژیم صهیونیستی و حامیان آنان بسیج کرد.

وی افزود: حمایت مسلمانان جهان و ملت‌های آزاده از مردم مظلوم فلسطین ادامه دارد و تا زمانی که قدس شریف از دست رژیم صهیونیستی و حامیان آنان رها نشوند، آرام نمی‌نشینند.

امام جمعه اراک بیان کرد: تاریخ نشان داده است که رژیم صهیونیستی حدود ۶۷ سال است که ملت فلسطین را به خاک سیاه نشانده و ۱۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور را در کشورهای دیگر آواره کرده است. منطقه غرب آسیا تا زمانی که این غده سرطانی در منطقه وجود داشته باشد، روی خوش به خود نخواهد دید.

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: تدبیر امام راحل با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، راه را برای مقابله با این غده سرطانی در منطقه هموار کرده و دفاع از قدس شریف و ملت مسلمان فلسطین از جمله مهمترین وظایف تمامی آزادی خواهان جهان، مسلمانان و ملت بزرگ ایران اسلامی است.

امام جمعه سیریک:

روز قدس روز تمام مسلمانان جهان است

حجت الاسلام محسن سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر، به تحلیل ابعاد مختلف از شگل گیری روز قدس در جهان اسلام به واسطه امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: روز قدس فراتر از روز فلسطین است، بلکه روز تمام مسلمین جهان است، که برای ملت ایران نقشه راه بنیادی دارد.

حجت الاسلام سالاری، با بیان اینکه هر چند که به دستور امام راحل آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نامگذاری شده است، ولی قدس از گذشته از مسائل مطرح مسلمانان جهان بود که امام راحل آن را به مسئله روز تبدیل کرد، گفت: از آن زمان به بعد بیش از چهل سال است که هر سال در این روز ملت مسلمان و به ویژه پیروان حضرت امام (ره) این سنتی را که برجا گذاشتند احترام می‌گذارند و در این روز انزجار و تنفر خودشان را از رژیم کودک کش و اشغالگر اسرائیل ابراز می‌کنند.

وی بابیان این مطلب که سرزمین فلسطین به میدان همدلی و اتحاد ما مسلمانان تبدیل شده است تصریح کرد: روز قدس روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم و ما مسلمانان جهان با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

روز قدس گنبد آهنین صهیونیست را به حبابی بی ارزش تبدیل کرد

حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در پیام جمعه این هفته با اشاره به اینکه روز قدس به نماد مقاومت در طول تاریخ بشریت به ویژه برای آزادسازی قدس شریف تبدیل شده است، اظهار داشت: امام راحل با ابتکار خود جریان قدس را از حالت عربی به جریانی اسلامی تبدیل کردند زیرا اگر جریان قدس جریانی عربی می‌ماند، دولت‌های عربی می‌توانستند بر سر آن سازش کنند اما در شرایط فعلی و با آن ابتکار عمل، دیگر قدرت سازش بر سر آن وجود ندارد.

وی عنوان کرد: جریان قدس امروز مربوط به جهان اسلام است و اگر جریان قدس عربی می‌بود با شکست چند کشور عربی در درگیری با رژیم اشغالگر قدس، به قطور قطع قدس هم به فراموشی سپرده می‌شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: اگر جریان، جریانی عربی می‌بود، دیگر ملت‌های اسلامی احساس مسئولیت نمی‌کردند و امام می‌خواست این احساس مسئولیت را در ملت‌ها ایجاد کند و همین امر سبب شد که دولت‌های عربی نتوانند بر سر قدس سازش کنند و بر اثر بیداری ملت‌ها، دولت‌ها مقداری عقب نشینی کردند.

وی ادامه داد: جریانی که امام خمینی (ره) به راه انداخت، توانست اسرائیل غاصب را در لاک خود فرو ببرد و دست از شعار «از نیل تا فرات» بردارد و امروز گنبد آهنین او به منزله حباب ترکیده‌ای که هیچ ارزشی ندارد برای ملت دنیا معرفی شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: همین جریان دفاع از مردم فلسطین بود که توانست رژیم صهیونیستی را در درون خودش متلاشی کند تا جایی که امروز با چهار انتخابات هنوز دولت غاضب نتوانسته است برای خودش کابینه‌ای تشکیل دهند.

کد خبر 5206433

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری روز قدس اسرائیل روحانیون و ائمه جمعه ویروس کرونا روز قدس شب قدر روز جهانی قدس کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا بوشهر ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ شیوع کرونا شب احیا فلسطین اردبیل نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد جمعه ماه مبارک رمضان رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر قدس مقام معظم رهبری مسلمانان جهان گرامیداشت روز انقلاب اسلامی روز جهانی قدس اسرائیل غاصب مظلوم فلسطین اسلامی ایران حجت الاسلام مردم فلسطین صهیونیست ها روز قدس روز امام خمینی حضرت امام تبدیل شده جریان قدس نماز جمعه رژیم غاصب امام راحل آیت الله قدس شریف یک روز قدس یک ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق برخی مناطق یاسوج روز جمعه به مدت دو ساعت قطع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعیه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه، برق از ساعت هشت صبح به مدت دو ساعت در راستای بهینه‌سازی شبکه برق در برخی از مناطق قطع می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، برق در میدان استانداری و مجموع ادارات، بیمارستان‌های شهید رجایی و شهید بهشتی، شصت متری (خیابان امام خمینی) و گلستان‌ها، شاهدها، عدل‌ها، قسمتی از بلوار قرنی، بلوار انقلاب و شهرک امام حسین و قسمتی از امامت‌ها و بلوار تل زالی قطع خواهد شد.

در زمان بروز هرگونه «خاموشی» طبق دستورالعمل در مراکز حساس و حیاتی، تأمین برق اضطراری انجام می‌شود.

کد خبر 6100898

دیگر خبرها

  • برق برخی مناطق یاسوج روز جمعه به مدت دو ساعت قطع می شود
  • مقام بلندپایه ارتش: اینکه بگوییم مسئولین ما خلافکار و دزدند باعث می‌شود جوان ما در ایران نماند /استاد به دانشجوی نخبه می‌گوید تو بی عقلی که مانده‌ای
  • ایران به طور قطع برنده جنگ اقتصادی است
  • جشن بزرگ «دختران ایران» در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس