Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی انگلیس با صدور بیانیه‌ای توصیه کرد که افراد زیر ۴۰ سال در اقدامی پیش‌گیرانه از واکسن‌های جایگزین (غیر از آسترازنکا) استفاده کنند. این درحالیست که به گفته این کمیته پزشکی، این مساله نباید در روند واکسیناسیون کشور خللی ایجاد کند و افراد زیر ۴۰ سال که دوز اول واکسن آسترازنکا را زده‌ و دچار عارضه‌ نشده اند می‌توانند دوز دوم را هم دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته خاطر نشان کرده که مزایای آسترازنکا همچنان نسبت به خطرات آن می‌چربد.

کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی انگلیس پیشتر به دلیل نگرانی از عارضه ترومبوز توصیه کرده بود که افراد زیر ۳۰ سال واکسن آسترازنکا مصرف نکنند. آمارها در انگلیس نشان می‌دهد که تاکنون ۲۴۲ نفر از بین ۲۸ میلیون نفری که واکسن آسترازنکا زده‌اند دچار عارضه «ترومبوز» یا لختگی خون شده‌اند. بررسی دقیق‌تر آمارها حاکیست که از هر یک میلیون فرد بالای ۴۰ سال که واکسن آسترازنکا زده‌اند ۱۰.۱ نفر دچار ترومبوز شده اما این میزان در بین افراد ۳۰ تا ۳۹ سال ۱۷.۴ نفر بوده است.

ترومبوز یا لختگی خون به موقعیتی گفته می‌شود که یک لخته در داخل عروق سالم تحت شرایطی خاص ایجاد شود که می‌تواند مانع جریان خون در عروق شود. ترومبوسیتوپنی یا کمبود پلاکت خون وضعیتی است که در آن تعداد پلاکت های خون کاهش می یابد و فرد مستعد خونریزی شود.

نگرانی ها از ترومبوز و واکسن آسترازنکا در ماه‌های اخیر سر خط خبرها قرار گرفته و باعث شد که بیش از دوازده کشور اروپایی دو ماه پیش به طور موقت استفاده از این واکسن را به حالت تعلیق درآورند.

وزارت بهداشت انگلیس امروز با صدور بیانیه‌ای واکسن آسترازنکا را همچنان ایمن توصیف، اما اعلام کرد که طبق توصیه کمیته واکسیناسیون، این ماده را به افراد زیر ۴۰ سال تزریق نخواهد کرد.

بر اساس این بیانیه تاکنون بالای ۵۰ میلیون نفر در انگلیس واکسن کرونا زده‌اند و آمار پایین مبتلایان به این ویروس اجازه می‌دهد که بدون خروج از برنامه دولت برای واکسیناسیون تمام جمعیت بزرگسال کشور تا پایان ۳۱ ژوئیه، این اقدام پیش‌گیرانه را مد نظر قرار دهند.

این درحالیست که سازمان بهداشت عمومی انگلیس امروز نسبت به شیوع نوع هندی ویروس کرونا هشدار داد و اعلام کرد که آمار مبتلایان به این گونه طی یک هفته گذشته دو برابر شده است.

بر اساس این گزارش، شمار افراد مبتلا به نوع هندی در این مدت از ۲۰۲ نفر به ۵۲۰ نفر رسیده و مقامات بهداشتی رد آن در مناطق شمالی انگلیس هم شناسایی کرده‌اند.  دولت انگلیس از هفته گذشته هند را در فهرست کشورهای پر خطر به لحاظ کرونایی قرار داده و محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای را در زمینه تردد به این کشور وضع کرده است.

در انگلیس تاکنون ۴ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۵۵۳ نفر به کرونا مبتلا شده که از این میزان ۱۲۷ هزار و ۵۸۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.​

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۱۶) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۱۷) علامتی که نشان دهنده سیروز کبدی است ادامه پیک کرونا در تهران تا یک ماه دیگر علت سردر‌دهای میگرنی چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن آسترازنکا واکسن آسترازنکا افراد زیر ۴۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه عواملی در محیط کار استرس‌زا است؟

دکترای روانشناسی و عضو سازمان روان‌شناسی کشور گفت: یکی از عوامل استرس‌، کار بیش از حد است و انجام اعمال تکراری، یکنواخت و طولانی نیز موجب ضعف در سلامت افراد می‌شود.

حسین روزبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استرس در محیط کار و تأثیر آن بر افراد، با بیان اینکه یکی از نتایج استرس می‌تواند فرسایش فیزیکی بدن باشد، اظهار کرد: در بسیاری از افرادی که در معرض قسمتی از این مخاطرات هستند، می‌توان بسیاری از پیامدها و نتایج مضر استرس را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه حتی اگر استرس، عامل به وجود آورنده آسیب‌ها نباشد، می‌تواند عامل تسریع یا تشدید کننده آسیب‌ها به شمار رود، افزود: میزان رضایت شغلی و اجتماعی افراد و حتی طول عمر آنها رابطه بسیار نزدیکی با میزان استرس دریافتی از محیط دارد.

دکترای روانشناسی و عضو سازمان روان‌شناسی کشور تصریح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، درجه بالایی از استرس در محیط کار، می‌تواند افزایش هزینه‌های ناشی از افزایش سوانح کار، زمان‌های تلف شده، افزایش مراقبت‌های بهداشتی و کاهش بازدهی را به همراه داشته باشد.

روزبهانی ادامه داد: کاهش بازدهی می‌تواند به علت ناتوانی‌های جسمانی و به دلیل پیامدهای روانی استرس حاصل شود و شواهد موجود نشان می‌دهد که ضعف در کارایی می‌تواند ناشی از استرس کاری و شرایط نامناسب محیط کار باشد.

وی با بیان اینکه خواسته‌های شغلی افراد به طور معنی‌داری به سلامت و نشانه‌های آسیب‌شناسی افراد ارتباط دارد، گفت: یکی از عوامل استرس‌، کار بیش از حد است؛ کار زیاد میزان بالایی از استرس را به وجود می‌آورد و افرادی که مجبور باشند فعالیت‌های سخت، طولانی و با حجم زیاد را انجام دهند، به شدت تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

دکترای روانشناسی و عضو سازمان روان‌شناسی کشور با بیان اینکه اعمال تکراری، یکنواخت و طولانی موجب ضعف در سلامت افراد می‌شود، اضافه کرد: فشار کار نیز می‌تواند استرس‌آور باشد؛ به عنوان مثال مشخص شده است افرادی که برای پیشرفت شغلی باید به شدت کار کنند، اسید اوریک خون بالایی دارند که به عنوان یک شاخص از استرس محسوب می‌شود.

کد خبر 751289

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری واکسن معروف از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • افزایش فشارها برای استعفای سوناک
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • چه عواملی در محیط کار استرس‌زا است؟
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس