Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@22:57:10 GMT

واکسن کرونا موجب تقویت گردشگری کیش می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۸۰۴۱

واکسن کرونا موجب تقویت گردشگری کیش می‌شود

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از گستردگی واکسن کرونا به عنوان عامل مهمی برای بهبود گردشگری کشور به ویژه در جزیره کیش نام برد.

خسرو نشان در نشست شورای معاونان سازمان منطقه آزاد کیش که با حضور دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور که در مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، اظهار داشت: امید به واکسیناسیون کووید ۱۹ در سطح کشور می‌تواند فرصت گردشگری سال ۱۴۰۰ را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صورتی‌ که جزیره کیش بتواند در تامین واکسن کرونا برای ساکنان و گردشگران ورودی این منطقه اقدام کند و پیشگام باشد، سال درخشانی از نظر اقتصادی در حوزه گردشگری کیش ایجاد خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بر تثبیت جایگاه این منطقه به عنوان مقصد اول گردشگری سیاحتی و رویداد محور کشور و کسب سهم مناسب از بازار گردشگران داخلی برای رونق اقتصاد ملی تاکید کرد.

او با تشریح عملکرد مقایسه‌ای این معاونت در سال‌های ۹۸ و ۹۹ ادامه داد: مقایسه ضریب اشغال هتل‌ها با رقم ۶۵٫۱ درصد در سال ۹۸ به ۵۲٫۵ درصد در سال ۹۹ کاهش یافته که نشانگر کاهش میزان ورود گردشگر به دلیل اعمال محدودیت‌ها در شیوع ویروس کرونا است.

به گفته نشان، آمارها نشان از خسارات زیاد ناشی از شیوع بیماری کرونا به کسب و کارهای حوزه گردشگری در سطح بین‌المللی دارد و تقاضای گردشگری در سطح جهان بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با کاهش ۷۰ درصدی همراه بوده است.

وی اظهار داشت: جزیره کیش با کاهش حدود ۲۷ درصدی ورود مسافر و گردشگر شرایط خوبی را در این بازه زمانی سپری کرد و در مجموع چشم‌انداز اقتصادی گردشگری در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ چشم انداز بهتری خواهد بود.

معاون گردشگری کیش با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدیریت‌های زیر مجموعه این معاونت اعم از مدیریت توسعه گردشگری، مدیریت نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری، مدیریت بازاریابی و تبلیغات در خصوص تأسیسات گردشگری ایجاد شده سال ۱۳۹۹  از بهره برداری ۴ طرح تأسیسات مراکز اقامتی و تفریحی گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و دویست میلیارد ریال و اشتغال ۶۰۰ نفر و همچنین ۱۲ طرح مربوط به تأسیسات مراکز پذیرایی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۰۰ نفر خبر داد.

وی، ارتقا سطح خدمات و آموزش گردشگری و حرکت به سمت صدور دانش و متخصص گردشگری به سرزمین اصلی و کشورهای منطقه را از دیگر برنامه‌های این معاونت اعلام کرد.

نشان همچنین بر توسعه و ترویج انواع گردشگری با توجه به زیر ساخت‌ها و ویژگی‌های اختصاصی جزیره کیش به ویژه  گردشگری در حوزه ورزشی، سلامت، پزشکی، دریا پایه، نمایشگاهی، فرهنگی و هنری، تفریحی و اوقات فراغت، ارتقا جزیره کیش به عنوان شهری هوشمند، خلاق و گردشگر پذیر تاکید کرد.

جزیره کیش به عنوان یکی از جزایر مهم گردشگری استان هرمزگان در جنوب کشور قرار دارد./خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان

 حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم موحدی آزاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه نمونه کشفیات و دستاورد‌های انتظامی، سامانه کنترل و نظارت مرکز فرماندهی هرمزگان افزود: پیشرفت هر چه بیشتر نیروی پلیس در زمینه هوشمند سازی و نصب تجهیزاتِ رصدِ برخط محور‌های مواصلاتی و جایگاه‌های سوخت، برای کنترل و مهار جرایم، موجب کاهش تنش‌های احتمالی می‌شود.

وی از تلاش همه جانبه نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی قدردانی کرد.

دادستان کل کشور گفت: با توجه به قابلیت مشاهده موقعیت دقیق جغرافیایی محل جرم از طریق سامانه پایش تصویری، راه اندازی این سامانه موجب کاهش جرایم و تصادفات، انجام موفق ماموریت ها، برقراری امنیت مطلوب و کاهش مراجعات مردمی به پلیس می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال