Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@23:27:00 GMT

همبستگی راه خروج از بحران در جوامع اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۸۲۲۸

همبستگی راه خروج از بحران در جوامع اسلامی است

«مرتضی دامن پاک جامی‌» سفیر ایران در پرتغال در جمع سفرای اسلامی و شخصیت های مسلمان مقیم پرتغال گفت :تحکیم همبستگی اسلامی و تکیه بر مشترکات و قدرت درونی جوامع اسلامی تنها راه خروج از مشکلات و بحرانهای دامنگیر جوامع مسلمان است.

به گزارش برنا، در مراسم افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون که با حضور تعدادی از سفرای کشورهای اسلامی، روسای مراکز اسلامی و شخصیت های مذهبی و فرهنگی مسلمان مقیم در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی برگزار شد، دامن پاک جامی طی سخنان کوتاهی با اشاره به مشکلات و محدودیت های ناشی از انتشار ویروس کرونا که باعث شد این مراسم با حداقل افراد و با رعایت اقدامات احتیاطی برگزار شود، ابراز امیدواری کرد با تکمیل روند واکسیناسیون و مهار همه گیری کرونا، این ویروس هر چه زودتر مهار گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که به گفته وی ویروس کرونا درس ها و عبرت هایی نیز برای بشریت داشته است که باید مورد توجه قرار داد.

سفیر کشورمان در بخش دیگری از صحبت خود افزود:  متاسفانه در جهان امروز با ویروس های دیگری همچون ترامپ مواجه شدیم که پرونده اعمالش پر از خیانت و جنایت علیه سایر کشورها از جمله مسلمانان بود. او بود که ورود اتباع مسلمان از برخی کشورهای اسلامی را منع کرد و نهایتا با از بین رفتن این ویروس، دنیا جای بهتری برای زندگی شده است.

وی افزود :صهیونیسم نیز ویروس دیگری است که دهه ها است مردم فلسطین و جهان اسلام گرفتار آن شده است. امیدواریم با زایل شدن این نوع ویروس ها جوامع اسلامی و انسانی در آرامش و امنیت بیشتری به سر ببرند. در حال حاضر در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا شاهد ناامنی و آشوب در برخی کشورهای اسلامی همچون عراق، سوریه، یمن، فلسطین، افغانستان و لیبی هستیم که با ریشه کن شدن تجاوزگری و دشمنی، امیدواریم آرامش و ثبات در این کشورها حاکم گردد. 

دامن پاک جامی همچنین بر ضرورت تحکیم همبستگی اسلامی، کنار گذاشتن اختلافات و تکیه بر مشترکات و قدرت درونی جوامع اسلامی برای خروج از مشکلات و بحرانهای دامنگیر جوامع مسلمان بویژه آزادسازی قدس شریف از اشغال صهیونیسم تاکید کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران لیسبون مسلمان جمهوری اسلامی مشکلات واکسیناسیون ویروس جهان مسلمانان کشورهای اسلامی فلسطین جهان اسلام خاورمیانه آسیا افغانستان لیبی روز قدس جوامع اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۸۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه

 امروز استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با پیگیری خبر‌های سرکوب دانشجویان و استادان معترض به رژیم اشغالگر قدس در دانشگاه‌های آمریکا این سرکوب را نماد دورویی استکبار جهانی در ادعای پایبندی به حقوق بشر دانستند.

سیما رهگشای و الیاس پرورش دو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفتند سرکوب دانشگاهیان آمریکایی با یورش پلیس از موضوعات پر بحث دانشجویان سر کلاس درس است.

حمید باقری دهبارز استادیار گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هم به همراه شماری از دانشجویان این دانشگاه از اعتراض دانشگاهیان آمریکایی به رژیم اشغالگر قدس حمایت و حمله پلیس به آنان را محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه
  • مرد آمریکایی شرکت کننده در تظاهرات همبستگی با غزه مسلمان شد+ فیلم
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم