Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر " سید محمد جمالیان" شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر بود از فردا شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ ساله ها علیه کرونا آغاز شود اما با توجه به اینکه برخی از سالمندان بالای ۸۰ ساله نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نکردند و یا با این جامعه هدف تماس گرفته نشده است،  در ۲ روز آتی علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ درصد از این جامعه هدف واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: برخی از سالمندان نگرانی دارند که واکسن کرونا تقلبی است که این گفته به هیچ عنوان صحت ندارد چرا که تمام نمونه‌هایی که در استان برای سالمندان بالای ۸۰ سال انجام شده از نوع " سینوفارم چین" و مورد تایید وزارت بهداشت است و تاکنون هیچ نوع عارضه ای نداشته است.
دکتر جمالیان استان مرکزی را از استان های پیشرو در انجام واکسیناسیون علیه کرونا عنوان کرد و گفت: از روز دوشنبه هفته جاری بیستم اردیبهشت ماه افراد بالای ۷۵ سال می توانند علیه ویروس کرونا واکسینه شوند و باید اذعان داشت که سومین مرکز تزریق واکسن نیز برای این هفته آماده سازی شده است.
وی ادامه داد: اکنون این آمادگی در دانشگاه علوم پزشکی اراک وجود دارد که روزانه دو تا سه هزار نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شوند چرا که این مراکز واکسیناسیون ظرفیت پذیرش بسیار بالایی دارد و نگرانی به لحاظ ازدحام جمعیت وجود ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در دومین مرکز نیز ۱۲ کانتر واکسیناسیون وجود دارد و انتظار می رود برای سرعت دهی بیشتر برای انجام واکسیناسیون، ارگان های دیگر نیر یاریگر دانشگاه باشند و کامپیوتر، اینترنت و نیروی حراست در اختیار دانشگاه قرار دهند.
دکتر جمالیان بیان داشت: تاکنون ویروس هندی کرونا در استان مشاهده نشده است اما با توجه به اینکه در استان های همجوار این ویروس وجود دارد، بسیار ریسک خطر وجود دارد که انتظار می‌رود مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را مدنظر ویژه قرار دهند.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک سالمندان واکسیناسیون سراسری مرگ و میر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک سالمندان ویروس کرونا اراک سالمندان واکسیناسیون سراسری مرگ و میر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست