Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@07:54:29 GMT

چگونه بفهمیم به صرع مبتلا هستیم؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۹۰۴۴

متخصصان انگلیسی می‌گویند بیماری صرع را می‌توان از طریق علائم آن به راحتی تشخیص داد. ناطقان: به نقل از اکسپرس، بیماری صرع به مجموعه اختلالات عصبی مزمن اطلاق شده که با حمله صرعی شناخته می‌شود. این بیماری یکی از رایج‌ترین بیماری‌های عصبی است و نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. تقریبا ۸۰ درصد از این جمعیت در کشور‌های فقیر و کم درآمد زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بسیاری از افراد مبتلا به صرع (نزدیک به ۷۰ درصد) از تشنج رنج می‌برند که به دلیل فعالیت ناگهانی الکتریکی در مغز بروز می‌کند. این بیماری می‌تواند در تمام سنین خود را نشان دهد، اما علائم بیماری غالباً در دوره کودکی یا در افراد بالای ۶۰ سال بروز می‌کند.

سرویس سلامت همگانی انگلیس می‌گوید تشنج می‌تواند مبتلایان به صرع را به طور متفاوتی درگیر کند. این موضوع ارتباط مستقیمی با بخشی از مغز که درگیر بیماری شده است، دارد. برای مثال، برخی از بیماران نمی‌توانند آنچه پس از شروع تشنج اتفاق می‌افتد، به یاد بیاورند.

رایج‌ترین علائم تشنج شامل موارد ذیل است:

۱- تکان‌ها و لرزش‌های غیرقابل کنترل
۲- از دست دادن هوشیاری و خیره شدن به آسمان
۳- سفت شدن بدن
۴- احساسات عجیب شامل احساس مور مور شدن در دست‌ها یا پاها، استشمام رایحه غیرعادی یا مزه عجیب
۵- سقوط کردن

افراد باید در صورت مشاهده اولین تشنج سریعاً به پزشک عمومی مراجعه کرده و دلیل بروز آن را شناسایی کنند.

چگونه بفمیم به صرع مبتلا هستیم؟

گرچه بیماری صرع یکی از بیماری‌های مزمن و بلند مدت است، اما می‌توان با کنترل آن یک زندگی آرام و طبیعی داشت. امروزه از دارو‌های مختلف برای درمان این بیماری استفاده می‌شود. غالباً پزشکان از یک نوع داروی صرع برای بیمار استفاده می‌کنند، اما در برخی موارد دو نوع مختلف دارو برای اثرگذاری بیشتر تجویز می‌شود.

به طور عمومی افراد باید پس از مشاهده موارد ذیل به پزشک مراجعه کنند:

۱- مشاهده تشنج برای نخستین بار
۲- داشتن تشنج بیش از ۵ دقیقه
۳- داشتن تعداد زیادی تشنج به صورت پیاپی
۴- داشتن مشکلات تنفسی و یا وارد کردن آسیب‌های جدی به خود منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: صرع ، مبتلا ، تشنج

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صرع مبتلا تشنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانجام دختر فوت شده در مترو چه شد؟

به گزارش تسنیم، در روزهای گذشته فیلمی منتشر شد که نشان‌دهنده آن بود یک دختر در ورودی متروی تجریش به دلیل تذکر گشت ارشاد تشنج کرده و حالش بد شده و مردم در حال امدادرسانی به او هستند.

با پیگیری های خبرنگار ما در روزهای گذشته مشخص شد که این خانم به دلیل سرقت تلفن همراهش ترسیده و تشنج کرده و هیچ ارتباطی با تذکر گشت ارشاد و مسائل مربوط به طرح نور ندارد.

این دختر بعد از ثبت شکایت در کلانتری برای پیگیری تلفن همراه سرقتی خود، صفحه اینستاگرامی جدیدی ایجاد و توضیحاتی را در این حادثه بیان می‌کند. اکنون مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی فیلم کامل‌تری از این حادثه به همراه توضیحات این دختر خانم منتشر کرده است.

شما می‌توانید این فیلم را در زیر ببینید:

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • سرانجام دختر فوت شده در مترو چه شد؟