Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در ادامه بازی‌های هفته سی و پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس بازی امشب (شنبه) ۴ دیدار برگزار خواهد شد. در مهمترین بازی‌ها منچسترسیتی برابر چلسی به میدان می‌رود و لیورپول میزبان تیم ساوتهمپتون خواهد بود.

منچسترسیتی - چلسی

از ساعت ۲۱ امشب منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان تیم چلسی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان پپ گواردیولا در منچسترسیتی از ۳۴ بازی صاحب ۸۰ امتیاز هستند و مقتدرانه صدر جدول لیگ جزیره را در اختیار دارند. چلسی نیز از همین تعداد بازی ۶۱ امتیاز کسب کرده و در رتبه چهارم جدول رده بندی قرار دارد.

این دیدار از چند جهت برای هر ۲ تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. منچستر سیتی که با اختلاف ۱۳ نسبت به منچستریونایتد رده دومی بر صدر جدول لیگ تکیه زده چنانچه در این بازی به پیروزی دست یابد برای پنجمین بار فاتح لیگ جزیره خواهد شد، حتی اگر شیاطین سرخ در هر ۵ بازی باقیمانده خود پیروز شود.

از سوی دیگر دیدار امشب برای چلسی هم بسیار مهم است. تیم توماس توخل در حالی در جایگاه چهارم قرار گرفته است که با تیم پنجم جدول یعنی وستهام فقط سه امتیاز اختلاف دارد و این مربی آلمانی خوب می‌داند که در صورت لغزش در این دیدار ممکن است در فاصله سه هفته مانده به پایان مسابقات، جایگاه چهارمی را که تضمین کننده حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا است، از دست بدهد. به همین دلیل آبی‌های لندن چاره‌ای ندارند جز این که با هدف کسب حداکثر امتیاز به منچستر سفر کنند.

خارج از جدول لیگ جزیره، اما آنچه که باعث جذابیت این دیدار شده این است که هر ۲ تیم میزبان و مهمان، هفته گذشته موفق شدند با کنار زدن حریفان قدرتمند خود (پاری سن ژرمن و رئال مادرید) راهی دیدار فینال رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا شوند. به عبارت دیگر این مسابقه پیش‌درآمدی برای دیدار فینال لیگ قهرمانان است که روز ۸ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

نکات آماری

۱۱ بازی گذشته این دو تیم هرگز به تساوی منجر نشده است. در این ۱۱ بازی منچسترسیتی ۷ بار و چلسی ۴ بار پیروز شده است. این در حالی است که منچستر سیتی در ۳۶ بازی اول خود برابر چلسی فقط هفت بار به پیروزی رسیده بود و ۲۲ بار شکست خورده بود و ۷ تساوی داشت. چلسی سه بازی آخر خارج از خانه برابر من سیتی را واگذار کرده است. این تیم در این بازی‌ها ۹ گل دریافت کرده و فقط یک گل به ثمر رسانده است. آخرین پیروزی چلسی در ورزشگاه اتحاد به دسامبر سال ۲۰۱۶ و با هدایت آنتونیو کونته برمی‌گردد. منچسترسیتی از ۲۴ بازی آخر خانگی برابر تیم‌های لندنی فقط در یک بازی شکست خورده، ۲۰ پیروزی و ۳ تساوی داشته است. این تیم در ۱۴ بازی برابر آخر برابر لندنی‌ها شکست نخورده است. آخرین شکست آن‌ها برابر یک تیم لندنی شکست ۲-۳ برابر کریستال پالاس در دسامبر سال ۲۰۱۸ بود. منچسترسیتی در ۳۴ بازی این فصل لیگ جزیره ۱۸ بار دروازه خود را بسته نگه داشته است و اگر بتواند در این بازی هم کلین شیت کند رکورد خود در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را تکرار خواهد کرد. طولانی‌ترین رکورد کلین شیت این تیم فصل ۱۹- ۲۰۱۸ بود که در ۲۰ بازی دروازه خود را بسته نگه داشت.

لیورپول –ساوتهمپتون

در آخرین بازی امشب از ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان تیم ساوتهمپتون خواهد بود. لیورپول از ۳۳ بازی ۵۴ امتیاز اندوخته و در رتبه هفتم جدول رده‌بندی قرار دارد و ساوتهمپتون هم از همین تعداد بازی ۳۷ امتیاز کسب کرده و در رتبه پانزدهم جای گرفته است.

شاگردان یورگن کلوپ که لقب مدافع عنوان قهرمانی را یدک می‌کشند در این فصل نتوانستند مانند فصل گذشته پرفروغ ظاهر شوند و از هفته بیستم به بعد بود که این مربی آلمانی پس از چند ناکامی پیاپی گفت اولویتش در ادامه فصل کسب جایگاه چهارم و حضور در لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده است، چیزی که تضمینی برای آن نیست.

به نظر می‌رسد با توجه به امتیازاتی که لیورپول کسب کرده و در فاصله تنها ۵ هفته به پایان مسابقات لیگ جزیره این تیم نتواند در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان جایی برای خود دست وپا کند. فاصله قرمز‌های مرسی ساید با تیم چهارم جدول یعنی چلسی ۷ امتیاز است و علاوه بر چلسی پیش روی خود تاتنهام و وستهام را نیز به عنوان رقیبانی سرسخت می‌بیند.

ساوتهمپتون در این بازی و بازی‌های پیش رو انگیزه‌ای به جز بهبود جایگاه خود در جدول رده بندی نخواهد داشت. کسب سه امتیاز در خانه لیورپول می‌تواند این تیم را به رتبه سیزدهم برساند.

لیورپول چند صباحی است که در دیدار‌های خانگی اقتدار سابق را ندارد. این تیم از ۳۰ امتیاز ممکن در آنفیلد فقط ۶ امتیاز کسب کرده است که حاصل سه تساوی و یک پیروزی بوده است.

لیورپول در ۱۰ بازی اخیر خانگی ۶ بار شکست خورده است. این در حالی است که در ۶۶ بازی پیش از آن در آنفیلد آن‌ها هیچ شکستی نداشتند و فقط ۲۲ امتیاز از دست داده بودند. (۵۵ پیروزی و ۱۱ تساوی) لیورپول در ۶ بازی خانگی آخر خود برابر ساوتهمپتون چهار پیروزی و ۲ تساوی داشته و شکست نخورده است. بازی رفت دو تیم را ساوتهمپتون برده است. ساوتهمپتون سال ۲۰۲۱ با دریافت ۴۰گل بیشترین گل خورده را داشته و در این سال تقویمی نسبت به تیم‌های دیگر کمترین امتیاز را به دست آورده است. (۱۱ امتیاز)

بیشتر بخوانید

توقف بازی در لیگ جزیره برای افطار بازیکن مسلمان + فیلم برترین تیم ماه لیگ برتر فوتبال انگلیس انتخاب شد + عکس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش لیگ جزیره چلسی منچسترسیتی لیگ قهرمانان لیگ جزیره کسب کرده بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط قطعی شدن قرارداد سردار با رم مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه رُم به طور فزاینده‌ای متقاعد شده که قرارداد سردار آزمون را قطعی کند. گفته می‌شود جالوروسی از مهاجم ایرانی خود نه تنها به خاطر عملکردش، بلکه به خاطر نگرش و تعهدی که به تیم دارد، فوق‌العاده راضی است. باشگاه رُم در ماه‌های اخیر تماس‌هایی با بایرلورکوزن برقرار کرده تا در مورد احتمال حفظ آزمون پس از پایان مدت قرضی‌اش، تبادل‌نظر کند.

به نقل از تسنیم روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپورت» گزارش داد؛ دانیله دِروسی اولین کسی است که از احتمال ماندن آزمون در این تیم خوشحال خواهد شد. با این حال، آینده این بازیکن همچنان بسته به کسب سهمیه لیگ قهرمانان توسط جالورسی دارد. طبق گزارش روزنامه ایتالیایی، رُم تنها در صورتی می‌تواند گزینه بند خرید 12.5 میلیون یورویی سردار آزمون 29 ساله را فعال کند که بتواند فصل آینده در رقابت‌های لیگ قهرمانان حضور داشته باشد که این آزادی مالی بیشتری را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

سردار آزمون که تابستان اخیر با قرارداد قرضی یک ساله از بایرلورکوزن به رُم پیوست، این فصل در 23 بازی برای این تیم به میدان رفته و در کنار به ثمر رساندن 3 گل، 2 پاس‌گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخته است.

با راهیابی تیم‌های فوتبال رُم و آتالانتا به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ اروپا و صعود فیورنتینا به مرحله نیمه‌نهایی لیگ کنفرانس اروپا، ایتالیا در رقابت‌های فصل 25-2024 لیگ قهرمانان اروپا پنج سهمیه خواهد داشت، رقابت‌هایی که به جای 32 تیم، با حضور 36 تیم برگزار خواهد داشت.

رُم در حال حاضر با 58 امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی سری A ایتالیا است و با بولونیای چهارم جدولی چهار امتیاز اختلاف دارد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900285

دیگر خبرها

  • ناتینگهام فارست ۰ - ۲ منچسترسیتی/ سیتیزن‌ها کم اشتباه در هفته‌های پایانی + فیلم
  • منچسترسیتی همچنان در تعقیب آرسنال
  • منچسترسیتی برد و به تعقیب آرسنال ادامه داد
  • آرزوی ستاره آرسنال: خدانکند سیتی امتیاز از دست بدهد!
  • زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید
  • صعود بارسای زنان به فینال چمپیونزلیگ
  • ده روسی: ترکیب ناپولی در سطح اینتر است؛ اندیکا از ابتدای بازی به میدان می‌رود
  • شرط قطعی شدن قرارداد سردار با رم مشخص شد
  • اوسمار به پرسپولیسی‌ها: رو پا بایستید، فراموش کنید!
  • الگری: یوونتوس چه چیزی برای رقابت با اینتر کم دارد؟ از مسئولان باشگاه بپرسید