Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:02:25 GMT

۳۰ هزار تن جو برای تعلیف دام های عشایر ایلام نیاز است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۹۵۵۲

۳۰ هزار تن جو برای تعلیف دام های عشایر ایلام نیاز است

فرشاد یاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقدار جو سفارش داده شده از نوع وارداتی بوده و نیاز دامداران به این نهاده دامی را مرتفع می سازد.

وی افزود: همچنین پس از برداشت محصول، کاه، کلش و پس چرای مزارع نیز از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی می شود و به تدریج بین گله داران متقاضی توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسمی یادآور شد: به دستور دادستانی امسال آتش زدن پس چرای مزارع توسط کشاورزان بعد از برداشت محصول ممنوع بوده و با فرد خاطی نیز برابر قانون برخورد می شود.

وی اضافه کرد: خروج هرگونه کاه، کلش و علوفه مزارع از استان نیز ممنوع است و باید پس چرای مزارع برای مصرف احشام داخل استان مورد استفاده قرار گیرد بر این اساس روند خرید کاه و کلش از کشاورزان در حال انجام است.

وی علت اصلی کمبود نهاده های دامی در استان را خشکسالی و کاهش بارش نزولات جوی دانست و توضیح داد: در سال آبی جاری استان ایلام دچار خشکسالی شد و مراتع و حتی اراضی زراعی از رشد مطلوبی برخودار نشد.

مدیرکل امورعشایر استان ایلام افزود: خشکسالی اخیر باعث شد تامین نهاده های دامی بامشکل مواجه شود و در این راستا برنامه ریزی هایی صورت گرفته است تا نهاده های دامی دامداران با سهولت در اختیار آنها قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر دامداران استان ایلام با مشکل تامین نهادهای دامی برای احشام خود مواجه شده اند و همچنین به دستور دادستانی خودروهای متعددی حامل کاه و علوفه قبل از خروج از استان توسط نیروهای پلیس راه توقیف شده اند.

عشایر استان ایلام دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین هستند که از این رقم ۷۰۰ هزار راس آن را گوسفندان تشکیل می دهند.

جامعه عشایر استان ایلام با ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار و ۶۰ هزار نفر جمعیت حدود ۱۱ درصد جمعیت استان و پنج درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می‌دهند. 

عشایر ایلام همچنین با پرورش یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام ۶.۵ درصد جمعیت دامی عشایر کشور را در اختیار دارند.

استان ایلام رتبه چهاردهم جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها زندگی عشایری وزارت جهاد کشاورزی ایلام دام و طيور سازمان امور عشایر ایران خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری وزارت جهاد کشاورزی ایلام زندگی عشایری وزارت جهاد کشاورزی ایلام دام و طيور سازمان امور عشایر ایران خشکسالی اخبار کنکور استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور

نجم الدین شریعتی مجری کارشناس رسانه ملی درباره رویداد ملی جوانی جمعیت با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت شناختی کشور گفت: ما این روزها بیش از هر چیزی نیاز به فراهم آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان گفت: در کنار همه مسائل اقتصادی ما نیاز داریم که ابعاد فرهنگی و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد.

البته من خیلی قائل به این نیستم که بگویم تهاجم فرهنگی و نگاه‌های ضدفرهنگی عامل کم شدن فرزندآوری در کشور شده، اما بی تاثیر هم نیست. شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعارهای مناسب در عرصه فرزندآوری گفت: جوانان ما علاقه‌مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند در صورتی که امنیت خاطر داشته باشند، این امنیت خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم. وی در پایان یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

منبع: آنا

دیگر خبرها

  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران
  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد