Web Analytics Made Easy - Statcounter

 قاسم کیومرثی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مشهد با اعلام این خبر که سال گذشته ۱۲۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی احیا شدند، اظهار کرد: حدود ۱۰۵ واحد از این تعداد در شهرک‌های صنعتی و مابقی خارج از شهرک‌های صنعتی استان بودند.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان این نکته که برنامه ما برای سال جاری هم احیای حدود ۱۲۰ واحد صنعتی در سطح استان است، خاطرنشان کرد: به طور کلی در سطح خراسان رضوی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد تعطیل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ایجاد بازار برای محصولات واحدهای احیا شده تاکید کرد و ادامه داد: چنانچه نیاز این واحدها در بازار تعریف نشود پس از مدتی چنانچه محصولات بازار نداشته باشند، دچار مشکل می‌شوند، بنابراین ایجاد نوآوری و ارتقای محصولات به منظور رفع نیاز بازار یکی از مسائلی است که واحدها باید مورد توجه خود قرار دهند.

کیومرثی نقدینگی را دیگر مشکل واحدهای صنعتی دانست و تصریح کرد: همچنین به دلیل کاهش بحث قاچاق، تولید در بسیاری از واحدها توجیه پیدا کرده و سازمان صمت استان هم این واحدها را به ستاد تسهیل ارجاع داده و با کمک مسؤولان واحدها راه اندازی شده است.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان این نکته که همچنین در برخی موارد واحدها به صورت مشارکتی وارد چرخه تولید شدند، بیان کرد: نوسانات در نرخ ارز، سختی تامین مواد اولیه و نبود ثبات مشکلاتی را برای تولید ایجاد می‌کند که صنعتگر نمی‌تواند اقدام به عقد قرارداد و تامین مواد اولیه کند، به طور کلی همین شفاف نبود فضا باعث ایجاد مشکلات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر واحدی که تقاضای احیا داشته باشد در شرایط فعلی و به دلیل بحث اشتغال کمک می‌کنیم؛ اما تلاش ما این است که پس از مدتی در صورت اختصاص تسهیلات، در بحث بازسازی و نوسازی تجهیزات هم بتوانیم یاری‌گر واحدها باشیم تا امکان رقابت در بازار را داشته باشند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: معدن و تجارت خراسان رضوی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی واحدهای صنعتی راکد در خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی

استاندار خراسان رضوی گفت: چاه‌های کشاورزی این استان برای رفع چالش کم آبی در ایام تابستان به پنل‌های خورشیدی مجهز می شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در مراسم سالروز تاسیس شورای اسلامی و روز شوراها اظهارداشت: در خراسان رضوی  نیاز به احیای 3هزار قنات داریم و اگر منتظر کمک دولت باشیم، برای احیای قنات ها سالها طول می‌کشد؛ لذا شوراها ظرفیت روستاها را پای کار بیاورند تا از ظرفیت مردمی برای لایروبی قنات ها و رفع چالش آب بهره مند شویم.

وی افزود: برای تثبیت جمعیت در روستاها، باید موضوع تامین معیشت و مسکن روستایی فراهم شود و یکی از نکات تاثیر گذار نیز تامین آب شرب و کشاورزی است.

نظری تصریح کرد: چاههای کشاورزی این استان برای رفع چالش کم آبی در ایام تابستان به پنلهای خورشیدی مجهز می شوند که این اقدام برای چاههای کشاورزی که شرایط تامین مالی دارند، در مدت یک ماه نصب خواهد شد؛ پس از گذر از اوج مصرف برق، تولیدات پنل نیز خریداری می‌شود و این موضوع در بلند مدت به نفع کشاورزان است.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای تامین نیاز انرژی برقیف ایجاد و فعال سازی چهار نیروگاه تولید برق در استان برنامه ریزی شده و مجوز ایجاد 300 مگاوات برق خورشیدی نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: شوراهای روستایی، ظرفیت ها، مسایل و راهکار برون رفت از مشکلات منطقه خود را به خوبی می‌دانند و مسئولان نیز با اتکا به این ظرفیت‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند؛ در هیمن راستا مسکن و اشتغال روستایی با کمک اعضای شوراها و دهیاران در دستور کار قرار دارد تا امکان تثبیت جمعیت در روستاها فراهم شود.

نظری تصریح کرد:شوراها نماد حضور مردم در مدیریت کشور است و مصداق حضور مردم در امور مختلف تصمیم سازی به شمار می‌رود؛ قانون اساسی برای استفاده از حداکثر مشارکت مردم در انجام امور، نهاد شوراها را در نظر گرفته است و باید از نظر حقوقی و تشکیلاتی، با نگاهی بلند و مردمی، شرایطی ایجاد شود تا محصول آن رفع مشکلات مردمی باشد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود