Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:42:13 GMT

عکرمه صبری: قدس متعلق به فلسطینیان است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۹۷۲۸

عکرمه صبری: قدس متعلق به فلسطینیان است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «شیخ عکرمه صبری» در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه العالم که به مناسبت روز جهانی قدس انجام شد، گفت: روز جهانی قدس روزی برای یادآوری اهمیت این شهر برای جهانیان است و اینکه قطب‌نمای مسلمانان و آزادگان جهان باید به سمت قدس تثبیت شود.

او درباره مجبور کردن رژیم اشغالگر برای برداشتن گیت‌های الکترونیکی و آهنین از «باب العامود» که البته در نتیجه مقاومت جوانان ساکن قدس مجبور به این کار شده، تصریح کرد: اهالی قدس می‌خواهند حضورشان را تثبیت و تأکید کنند که آن‌ها صاحبان واقعی این شهر و سرزمین هستند و در این خاک ریشه دارند و می‌توانند هرگونه تلاش برای یهودی کردن هویت این شهر را به چالش بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ عکرمه با اشاره به لزوم توجه به جایگاه روز جهانی قدس، گفت: ما مشتاق هستیم ساکنان قدس در شهرشان تثبیت شوند و این هدف در سایه حمایت از برنامه‌های بهداشتی، آموزشی و تامین مسکن و نیز حمایت گروه‌های خیریه ممکن می‌شود تا بدین ترتیب فلسطینیان ساکن قدس بتوانند ثابت‌قدم با رژیم اشغالگر مقابله کنند.

او تصریح کرد: نیاز است بودجه ویژه‌ای برای ساکنان قدس اختصاص یابد تا بتوانند به مقاومت با قدرت بیشتر ادامه دهند.

خطیب مسجدالاقصی افزود: رقابت برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر در راستای منافع شهر قدس نیست بلکه این اقدام، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات و یورش به مسجدالاقصی و ادامه سیاست زمین سوخته، یعنی آواره کردن اهالی محله «الشیخ جراح» تشویق کرد.

او در ادامه گفت: شکی نیست که راهپیمایی‌های میلیونیِ، که دیروز به مناسبت روز جهانی قدس در کشور‌های عربی و اسلامی برگزار شد، نوعی فشار به رژیم اسرائیل بوده تا آن را مجبور به عقب‌نشینی از سیاست‌هایش کند. 

شیخ عکرمه صبری با بیان اینکه قدس در معرض خطر سیاست زمین سوخته قرار دارد، افزود: سیاست تبعیض نژادی و سیاست زمین سوخته محله‌های این شهر اشغالی را تهدید می‌کند و لازم است از این شهر حمایت کرد و در کنار ساکنان آن ایستاد.

او گفت: راهپیمایی‌های اعتراضی در محله الشیخ جراح ادامه داشت ولی متاسفانه نیرو‌های اسرائیلی این راهپیمایی‌ها را سرکوب کردند.

خطیب مسجدالاقصی تصریح کرد: گروه‌های تندروی یهودی که ساکنان قدس را در محله شیخ جراح تحت تعقیب قرار می‌دهند اسناد موثقی مبنی بر مالکیت‌شان بر این محله ندارند و رژیم اشغالگر نیز نمی‌تواند مالکیت آن‌ها را ثابت کند؛ زیر این سرزمین متعلق به فلسطینیان است و یهودیان هیچ زمینی در این منطقه ندارند بلکه آن‌ها خانه‌ها یا زمین‌هایی را برای مدتی طولانی اجاره کرده بودند.

او تأکید کرد: بدیهی است که جنگ و منازعه رژیم اسرائیل با فلسطینیان چندوجهی است از جمله اینکه این رژیم با به راه انداختن جنگ بافت جمعیتی، سعی دارد از شمار جمعیت عرب ساکن قدس بکاهد. ۴۰ درصد از ساکنان قدس را فلسطینیان تشکیل می‌دهند.

شیخ عکرمه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی گام‌های تدریجی برای تثبیت سیطره خود بر شهر قدس و نفوذش در مسجدالاقصی برمی‌دارد نسبت به پیامد‌های این سیاست هشدار داد و گفت: دولت راست‌گرای اسرائیل از یهودیان تندرو حمایت می‌کند چرا که ائتلافی شیطانی میان حزب لائیک لیکود و گروه‌های تندروی یهودی وجود دارد تا این گروه‌ها از لیکود برای رسیدن به قدرت حمایت کنند و در مقابل، دولت تل‌آویو نیز از این گروه‌ها در یورش‌شان به مسجدالاقصی و جلوگیری از اقامه نماز فلسطینیان در این مکان مقدس، حمایت نماید.

او تصریح کرد: رژیم اسرائیل تلاش می‌کند خود را به عنوان نیروی بزرگ برای ایجاد وحشت در میان فلسطینیان ساکن قدس و عرب‌ها و مسلمانان تحمیل کند ولی این رژیم شکننده است و موید این واقعیت، شکست‌های متوالی در تشکیل کابینه باثبات است که در نتیجه اختلافات داخلی، هیچ حزبی نمی‌تواند موقعیت خود را در تشکیل کابینه تقویت کند.

شیخ عکرمه صبری با ابراز تاسف از رقابت برخی حکومت‌های عربی برای عادی‌سازی با اسرائیل، تأکید کرد که سازشکاران درباره قدرت صهیونیست‌ها در توهم هستند.

خطیب مسجدالاقصی در پایان اعلام کرد که جایگاه شهر قدس در حد جایگاه مکه مکرمه و شهر مدینه منوره است و خداوند کسانی را که در حق قدس و مسجدالاقصی کوتاهی کرده‌اند، بازخواست خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسجد الاقصی قدس اشغالی تحولات فلسطین رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس رژیم اشغالگر ساکنان قدس عکرمه صبری شیخ عکرمه ساکن قدس گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد بیش از ۲۰۰ شهرک‌نشین بامداد امروز به میدان الاقصی هجوم بردند و به گشت‌های تحریک‌آمیز و اجرای آیین‌های تلمودی پرداختند.

پیش بینی می‌شود که با سازماندهی یورش جمعی افراط‌گرایان توسط پلیس اشغالگر، تعداد متجاوزان به هنگام عصر نسبت به روز‌های گذشته افزایش یابد.

از سوی دیگر، پلیس اشغالگر تدابیر نظامی خود را در دروازه‌های شهرک قدیم و مسجدالاقصی تشدید کرده است و محدودیت‌هایی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی اعمال کرده است.

بیش از ۱۲۰۰ شهرک‌نشین افراطی دیروز یکشنبه هم به مسجدالاقصی هجوم بردند. روز پنجشنبه گذشته هم هجوم ۱۶۰۰ شهرک نشین گزارش شده بود که بالاترین آمار از هفتم اکتبر گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

سازمان‌های معبد ادعایی سلیمان برای هجوم گسترده به مسجد مبارک الاقصی برای تقدیم قربانی در عید «پسح» فراخوان داده بودند، در مقابل گروه‌های فلسطینی و جنبش‌های جوانان از مردم خواستند به مسجدالاقصی بروند و این مسجد را برای صهیونیست‌ها خالی نکنند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ فیلم
  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم