Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مهندس مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت:

مترو مسافران دائمی خود را دارد و این نکته قابل انکار نیست که تعداد واگن‌ها پاسخگوی نیاز تهران نیست. ۸ خط مترو از چند سال پیش با سرعتی مطلوب طراحی و راه‌اندازی شد ولی این توسعه باید ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نقصی که وجود داشته و دارد تعداد واگن‌هاست که با شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت کاهش جمعیت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، این نقص و کمبود پر‌رنگ‌تر شد. برخی خطوط مترو افتتاح شد اما بدون اینکه تعداد قطارها در حد مطلوب و مناسبی باشد؛ به همین دلیل در برخی ایستگاه‌های تازه‌تأسیس هر نیم ساعت قطار مترو وارد ایستگاه می‌شود که همین امر ازدحام جمعیت را به همراه خواهد داشت. 

در تهران حدود هزار واگن کمبود داریم که اگر این تعداد واگن تأمین می‌شد، فاصله‌های زمانی کوتاه‌تر و تعداد مسافران در هر ایستگاه و واگن کمتر می‌شد.  

دولت و شهرداری با تأمین بودجه باید ۶۰ درصد قطعات اولیه قطارها را به کشور وارد می‌کردند و در واگن‌سازی تهران مونتاژ و تکمیل می‌شد. حدود یک سال زمان می‌برد تا یک واگن کامل و وارد مسیر خطوط شود اما در چند سال اخیر هیچ واگن جدیدی به خطوط مترو اضافه نشده است، اگر خطوطی هم افتتاح شد، واگنی برای رفع نیازها تأمین نشد. 

کمبود قطار، شلوغی ایستگاه‌ها، فاصله زمانی طولانی هر قطار و به تبع آن در خطر قرار گرفتن جان مردم در دوران پاندمی کرونا به دلیل عدم هماهنگی دولت و شهرداری است. طبق قانونی که دولت سال‌ها قبل تصویب کرد، برای رفع کمبود واگن‌ها یا افتتاح خطوط مترو، باید نیمی از بودجه توسط شهرداری و نیم دیگر از سوی دولت تأمین شود.

شهرداری تأمین این بودجه را بر عهده بخش خصوصی می‌گذارد که به همین دلیل قیمت بلیت مترو افزایش می‌یابد و این امر با این فلسفه که باید قیمت اتوبوس و مترو ارزان بماند تا برای همگان قابل استفاده باشد، سازگار نیست؛ بنابراین دولت باید سرمایه‌گذاری مناسبی در این بخش داشته باشد و شورای شهر نیز بودجه مناسبی برای آن پیش‌بینی کند تا این کمبودها و نواقص برطرف شود.

لغو طرح ترافیک برای خلوت شدن مترو در شرایط فعلی چندان تصمیم مناسبی نیست چون افزایش خودرو در سطح شهر و مشکلات حاصل از آن را به همراه دارد، بهتر است مسؤولان با تصمیم‌گیری‌های درست و بجا، نواقصی را که در خطوط مترو وجود دارد و مواردی را که به آن اشاره کردم برطرف کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر تهران مترو مهدی چمران کمبود واگن مترو لغو طرح ترافیک رئیس سابق شورای شهر تهران خطوط مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم

شهردار رباط کریم گفت: ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است که در فضایی به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباط کریم، حمیدرضا اللهیاری ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه مترو رباط کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مکان‌یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران و توسط شهرداری تهران تعیین شده و شهرداری رباط کریم بر اساس توافقات صورت گرفته آن را اجرا خواهد کرد.

 وی افزود: در شروع به کار به عنوان شهردار رباط کریم به مردم قول هایی دادم که بخشی از آنها عملی شده و امروز با افتخار شاهد تحقق وعده ساخت ایستگاه مترو هستیم. 

شهردار رباط کریم در ادامه به مصوبات سفر ریاست جمهوری به رباط کریم اشاره کرد و گفت: مصوب شده بود که این ایستگاه توسط شهرداری تهران ساخته شود اما به دلایلی امکان پذیر نبود و ما تصمیم گرفتیم این کار را برای مردم رباط کریم به سرانجام برسانیم.

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

اللهیاری در پایان با بیان اینکه ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه در فضایی به مساحت 2700 متر مربع ساخته می‌شود که طول سکوی ایستگاه 145 متر در دو طرف خواهد بود و هر طرف 7 متر عرض خواهد داشت. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توضیحات «زاکانی» درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود