Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تغییرات پدیده‌های آسمانی گاهی منجر به اتفاقاتی در آسمان شب می‌شود که می‌تواند برای افرادی که به دنبال یافتن آرامش در آسمان هستند جذاب و متحیرکننده باشد. گذر شهاب سنگ‌ها از درون جو زمین و تماشای ستارگان یکی از جذاب‌ترین کار‌ها برای گذراندن زمان در شب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی مواقع افرادی که به تماشای آسمان شب نشسته اند پدیده‌های خارق العاده‌ای را مشاهده می‌کنند که منشأشان برای انسان ناشناخته است. طی چندماه گذشته بار‌ها رسانه‌های مختلف خارجی گزارش کرده اند که در مناطق متفاوت دنیا اجسام نورانی در آسمان شب دیده شده و منبع اصلی‌شان ناشناخته است. برخی این یوفو‌های درخشان را به آدم فضایی‌ها یا سفینه‌های فضایی ربط داده اند.

طی شب‌های گذشته بار دیگر خبری تمام رسانه‌های خارجی را متوجه خود کرد و آن دیده شدن اجسام نورانی در آسمان کشور‌ها و شهر‌های مختلف جهان بود. سایت‌های خبری با انتشار این موضوع عنوان کردند که بالاخره منشأ اجسام نورانی که رویت شده است را فهمیده اند.

اینترنت استارلینک از سال ۲۰۱۵ توسط ایلان ماسک و شرکتش یعنی SpaceX راه اندازی شد و برای دسترسی به این فناوری ماهواره‌هایی به فضا پرتاب شد. پس از موفقیت آمیز بودن تلاش‌های تیم ماسک، حالا در برهه‌های مختلف تعداد زیادی ماهواره برای پوشش دهی هرچه بیشتر کره زمین به فضا پرتاب می‌شود.

درست سه روز پیش بود که شرکت مذکور اعلام کرد دوباره قصد پرتاب ماهواره به فضا را دارد. در این پروژه شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک ۶۰ راکت را برای پرتاب ماهواره‌های جدید خود به فضا فرستاد. در پی آن، شب گذشته اجسام نورانی در آسمان کشور‌های مختلف دیده شد که آرایش قرار گرفتنشان مشخص می‌کرد آن‌ها ماهواره‌های استارلینک هستند که به تازگی درون مدار زمین قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید

تست سرعت جدید استارلینک در نقاط مختلف اعلام شد/ پیش ثبت نام نیم میلیون نفر برای دریافت اینترنت ماهواره‌ای

یوفو‌های درخشانی که مدتی مردم احتمال می‌دادند آدم فضایی‌ها باشند حالا مشخص شده است که منشأشان نه به موجودات فرازمینی برمی‌گردد و نه ناشی از اتفاقات ماوراءالطبیعه است بلکه فناوری جدیدی است که بشر امروز برای بهبود وضع زندگی‌اش آن را وارد فضا کرده است. البته اسپیس ایکس تمام تلاش خود را می‌کند که سطح ماهواره‌هایش را طوری بسازد که منعکس کننده نور ماه یا خورشید نباشند و آلودگی نوری برای اهالی زمین ایجاد نکنند اما تاکنون نتوانسته است آنقدر در این زمینه مطلوب عمل کند که ماهواره‌ها از سطح زمین به هیچ وجه دیده نشوند.

کاربرانی که در کشور‌های مختلف شاهد استارلینک‌ها در آسمان شب بودند با انتشار توئیت‌هایی در فضای مجازی این موضوع را روایت کرده و درباره آن اظهار نظر کردند که در ادامه تعدادی از توئیت‌های آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

"امشب ماهواره‌های استارلینک بر فراز شهر کنساس نمایان شدند. آن‌ها را دیدید؟ آن‌ها فردا هم دوباره از فاصله دور قابل رویت خواهند بود."

"این عکس توسط کری رینولد توئیت شده است. استارلینک یک ماهواره اینترنتی است که صورت فلکی آن توسط اسپیس ایکس ساخته شده است و این شبیه چیزی است که امشب ما دیدیم "

" یوفوها شب گذشته برفراز دالاس بودند و به نظر می‌رسید بسیار شبیه ماهواره‌های استارلینک هستند. "

" استارلینک درحال ساخت چرخه ماهواره‌ای خود در جنوب غرب است. بسیاری از مردم اطراف اینجا شب گذشته آن را مشاهده کردند. "

" می‌توانم قسم بخورم که دیشب یوفو دیدم و آن‌ها را فقط ایلان ماسک و ماهواره‌های استارلینکش تولید کرده اند. "

" من در یک منطقه روستایی در هند 60 ماهواره استارلینک اسپیس ایکس را دیدم که بسیار درخشان و قابل دیده شدن بودند. کاملا دیدنی!"

" یکی از دوستانم در میشیگان شب گذشته اتفاقی به بیرون رفت دقیقا زمانی که اسپیس ایکس جدیدترین گروه از 60 ماهواره استارلینک خود را به فضا می‌فرستاد. من اصلا نمی‌توانم تصور کنم که چشم انداز این پدیده می‌تواند شبیه به این باشد."

" برای اولین بار شب گذشته ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس را دیدیم. یک جورهایی دیدنش جالب بود!"

" ماهواره‌های استارلینک. واقعا از تابستان سال پیش وقتی که آن‌ها را بالای خانه خودمان دیدیم بسیار ما را ترساندند!"

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یوفوی درخشان اینترنت پرسرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک اسپیس ایکس ماهواره های استارلینک آسمان شب ماهواره ها اسپیس ایکس شب گذشته دیده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...

به گزارش همشهری آنلاین، این بازیگر زهره حمیدی اظهار کرد که حالش خوب است و این روزها همچنان تحت درمان است.

حمیدی درباره بیماری‌اش توضیح داد: مدتی است به بیماری سرطان پانکراس مبتلا شده‌ام که یکی از سخت‌ترین بیماری‌های سرطانی است و تحت درمان هستم. به تازگی شیمی درمانی‌هایم به پایان رسیده و منتظرم تا اندازه پانکراس کوچکتر شود تا بتوانند پزشکان مرا جراحی کنند چون فعلاً انجام عمل خطرناک است. با دعای مردم مطمئنم که حالم خوب می‌شود. راستش فکر نمی‌کردم مردم عزیز انقدر مرا دوست داشته باشند. خدا را شکر می‌کنم که نسبت به گذشته حالم بهتر است. خیالتان راحت.

این بازیگر در پایان یادآور شد: ویدیویی که به تازگی شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت از من روی تخت بیمارستان بازنشر شده مربوط به سه ماه گذشته بود که کمی حالم خوب نبود اما خدا را شکر الان خیلی بهترم و حتی برای ضبط یک برنامه تلویزیونی در شبکه نسیم دیروز در استودیو حاضر شدم.

برای خانم بازیگر دعا کنید | فیلمی که از روی تخت بیمارستان منتشر شد کد خبر 848762 منبع: ایسنا برچسب‌ها سرطان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران

دیگر خبرها

  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • قهوه یا چای؟ همون همیشگی!
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • تصاویر نجومی یازدهم اردیبهشت (۳۰ آوریل)
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید