Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@23:20:09 GMT

محصولات تولیدی صادرات محور برند قشم خواهند داشت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۱۳۹

علی درویش پور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: محصولات تولیدی منطقه آزاد قشم با ورود به چرخه صادرات به داخل و خارج کشور، در جریان سازی برندینگ برای این منطقه نقش اثرگذاری دارند.

وی در بازدید پروژه پرورش میگو به شیوه فوق متراکم شرکت کیان یزدان قشم، تاکید کرد: این شرکت به عنوان نخستین شرکت پرورش میگو به شیوه فوق متراکم در کشور، یکی از پروژه های اولویت دار جزیره است که نقش سازنده ای در ارزآوری کشور ایفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته درویش پور، این شرکت با ۴۸۰ حوضچه، به طور میانگین، ظرفیت تولید ۴۰ تن میگو در هر هکتار را دارد که در مقایسه با روش سنتی (با برداشت حدود ۷ تن در هر هکتار)، جهشی در زمینه تولید میگو در صنعت غذایی کشور رقم خواهد زد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با بازدید از دو شرکت تولیدی فعال در زمینه تولید مواد آرایشی و بهداشتی به نام های عطر اطلس قشم و کارن زیما قشم عنوان داشت:  شرکت های تولیدی مستقر در جزیره با بومی‌سازی فناوری و تکنولوژی در حوزه اشتغال و تولید محصولات صادرات محور موجبات دستیابی به خودکفایی در تولید را فراهم آورده اند.
این مقام عالی ادامه داد: این اقدام به اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار در کشور کمک شایانی می کند.


درویش پور در ادامه این بازدیدها ازاسکله نفتی حرا قشم نیز دیدن کرد و دستوراتی جهت تسریع در روند آغاز به کار این اسکله صادر کرد.
وی ضمن تاکید بر این مطلب که راه اندازی فاز نخست این اسکله نفتی با توان پهلوگیری کشتی ۳۵ هزار تنی می تواند نام قشم را در حوزه  تولیدات نفتی به یک برند شناخته شده تبدیل کند، افزود: این اسکله با تامین خوراک شرکت های فعال در حوزه تولید انرژی، ضمن پشتیبانی از روند رو به رشد تولید، موجب مانع زدایی در تامین نیازهای صنعت نفت، گاز و انرژی منطقه و گردش چرخ های صنایع تولیدی می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با اشاره به نوع فعالیت فاز دوم این مجموعه گفت: امید است با سرعت بخشی به فرآیند بهره برداری از اسکله مذکور در فاز دوم، قشم آماده پهلوگیری کشتی های نفتی ۸۰ هزار تنی نیز  شود.
گفتنی است،  علی درویش پور، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، به منظور بررسی وضعیت سرمایه گذاران، از چندین پروژه شیلاتی، صنعتی و نفتی جزیره بازدید کرد.

خبر آنلاین

برچسب ها: قشم ، منطقه آزاد ، درویش پور لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000ODi

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قشم منطقه آزاد درویش پور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درویش پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش

محمدمهدی برومندی در جشنواره روز میمند شهرستان فیروزآباد در استان فارس، گفت: در این راستا یک ابر پروژه تعریف کردیم که با استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیفیت اسانس تولیدی را برای صادرات و تولید ادکلن‌های مشهور دنیا ارتقا دهیم. 

این مقام مسئول، سطح کل باغات گل محمدی در دنیا را ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: کشور ایران دارای ۳۰ هزار هکتار باغ گل محمدی است که از این سطح، هشت هزار و ۵۰۰ هکتار متعلق به استان فارس و دو هزار هکتار آن در شهرستان میمند واقع است.

او با بیان اینکه امروزه گردش مالی حوزه گیاهان دارویی در دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار است، ابراز کرد: سهم کشور ما از این گردش مالی کمتر از یک میلیارد دلار است و این نشان می‌دهد که ما باید از یک کشاورزی معیشتی به یک کشاورزی مدرن عبور کنیم.

برومندی با بیان اینکه ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان میمند دارای ۳۶۰ گونه گیاه دارویی است که هر کدام می‌تواند پایه تولید دارو، غذا یا مواد بهداشتی باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چالش اصلی استان فارس، سرمایه گذاری است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به توسعه این منطقه کمک کنیم.

فارس رتبه اول تولید محصولات باغی در کشور 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید ۱۰ تا ۱۲ درصد محصولات کشاورزی کشور متعلق به استان فارس است، افزود: این استان با ۳۶۰ هزار هکتار سطح باغات و تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

برومندی به تولیدات حوزه باغبانی در سطح وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: میزان تولیدات باغی در کشور ۲۶ میلیون تن و درآمد حاصل از صادرات آنها سالیانه ۶ میلیارد دلار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از محصولات با ارزش در این حوزه، گیاهان دارویی با سطح زیرکشت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور است که سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی از این سطح برداشت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی