Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:55:24 GMT

آمریکا یک شهروند ایرانی را به نقض قوانین تحریم ها متهم کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۱۴۳

آمریکا یک شهروند ایرانی را به نقض قوانین تحریم ها متهم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای از محاکمه یک شهروند ایرانی به اتهام نقض تحریم های ایران خبر داد.

گفته می شود که هیأت منصفه یک دادگاه فدرال، «مهرداد انصاری» ۳۹ ساله را به همراه دو نفر دیگر، به تلاش برای ارسال قطعات دارای کاربری‌های دوگانه به ایران متهم کرده است.

ادعا می شود که انصاری در همکاری با یک شهروند ایرانی دیگر به نام «مهرداد فومنی» و یک شهروند تایوانی به نام «سوزان ییپ» در فاصله سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ با انجام بیش از یک هزار و ۲۵۰ معامله برای اکتساب بیش از یکصد و پنج هزار قطعه به ارزش بیش از دو میلیارد و ۶۳۰ هزار دلار تلاش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعا می شود که متهمان بدون کسب مجوز از وزارت خزانه داری آمریکا، ۵۹۹ معامله با ۶۳ شرکت آمریکایی انجام داده‌اند.

طبق قوانین آمریکا، صادرات، بازصادرات، فروش یا عرضه مستقیم یا غیرمستقیم فناوری‌ها یا کالاهای آمریکایی به ایران ممنوع است.

حکم مهرداد انصاری قرار است روز اول سپتامبر صادر شود که در این صورت ۲۰ سال زندان در انتظار وی خواهد بود. دیگر متهم این پرونده که شهروند تایوان است سال ۲۰۱۲ به تحمل دو سال حبس محکوم شده است.

مهرداد فومنی، دیگر متهم این پرونده، بازداشت نشده است.

کد خبر 5206639 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران ایالات متحده امریکا تحریم ایران ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی عراق ایران روسیه عربستان سعودی آنتونی بلینکن روز قدس ترکیه روز جهانی قدس افغانستان سوریه اسرائیل یک شهروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • تصویری تاریخی از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه «نود»
  • عکس کمتر دیده شده از علی انصاریان و مهرداد میناوند در پشت صحنه برنامه ۹۰
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی