Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:43:29 GMT

خرید تضمینی محصولات کشاورزی؛ خواسته اصلی مردم شمال کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۲۷۲

خرید تضمینی محصولات کشاورزی؛ خواسته اصلی مردم شمال کشور

به گزارش مرکز افکارسنجی خبرگزاری فارس، احصای مسائل استانهای مازندران و گیلان نشان می دهد که مسائل اقتصادی، کالبدی، زیست محیطی و اجتماعی اولویت‌های مردم این ۲ استان را تشکیل می‌دهند.

احصای مسائل استان مازندران نشان می‌دهد که مسائل اقتصادی با ۴۲ درصد بیشترین مسأله ذهنی مردم این استان است. مسائل کالبدی(۳۱ درصد)، زیست محیطی (۱۵ درصد) و اجتماعی (۱۲ درصد) اولویت‌های بعدی مردم مازندران را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین احصای مسائل استان گیلان نشان می‌دهد که مسائل اقتصادی، کالبدی، زیست محیطی و اجتماعی به ترتیب با ۳۸، ۳۵، ۱۴ و ۱۳ درصد اولویت‌های مردم استان را تشکیل می‌دهند.

 

مهم‌ترین مسائل اقتصادی مردم این استان‌ها مربوط به کشاورزی (برنج، مرکبات و چای)، آبزی‌پروری و دامپروری و صنایع وابسته، موارد مربوط به کارگاه‌های کوچک، گمرکات مرزی است. این ۲ استان فاقد صنایع بزرگ هستند. خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و مرکبات با قیمت مناسب از خواسته‌های اصلی مردم این ۲ استان است.

مهم‌ترین مسائل کالبدی مردم این ۲ استان شامل پروژه‌های جاده‌های مواصلاتی، نبود صنایع تبدیلی کشاورزی، ضعف در وجود زیرساخت‌های صنعتی (به علت تمرکز روی صنعت گردشگری و غفلت از صنایع دیگر)، فرهنگی و ورزشی (علی رغم قطب بودن در رشته‌هایی مانند کشتی و فوتبال) می‌شود.

همچنین مهم‌ترین مسائل زیست محیطی مردم این ۲ استان شامل تخریب منابع طبیعی ( جنگلی و دریایی) با برداشت‌های غیرقانونی، تغییرکاربری زمین های کشاورزی، ضعف در سیستم مدیریت فاضلاب شهری و روستایی و مدیریت زباله و پسماند می‌شود.

مهم‌ترین مسائل اجتماعی مردم این ۲ استان در مواردی چون ضعف در مدیریت و استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری استان، بروز مشکلات مربوط به ویلاسازی در اکثر شهرهای این استان‌ها و مسائل ایجاد شده از موضوع بیکاری جوانان مطرح شده است.

گفتنی است؛ در این احصای مسائل که توسط خبرگزاری فارس از جامعه نخبگانی استان‌ها به صورت شهرستانی انجام شد فعالان استانی به بیان مصداقی مسائل خود پرداختند.

این مسائل در قالب متغیرهای مرتبط با ابعاد پایداری زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی دسته‌بندی شده است. نتایج این پژوهش منتج به تعیین اولویت‌بندی مسائل مردم ۲ استان شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران گیلان مردم این ۲ استان مهم ترین مسائل مسائل اقتصادی احصای مسائل زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است. دلداده با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های کرمان، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: مدیران کل غله استان‌های مذکور برای راه‌اندازی و بارگذاری اطلاعات خرید در سامانه جامع فناوری، همکاری خوبی با این اداره کل و اداره کل خرید داخلی داشته‌اند.   وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سامانه مذکور در معاونت برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران، کار کارشناسی و تلاش‌های بسیاری انجام شده است تا مأموریت تحویل گندم از کشاورزان گندمکار به خوبی به پیش برود، اظهار کرد: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل کرده و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.   مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید