Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی - کوبایی در کرمان آغاز شد.

"دکترحمیدرضا رشیدی نژاد" صبح امروز 18 اردیبهشت ماه در این مراسم گفت: امروز کارآزمایی بالینی در کرمان همراه با برخی از دانشگاه های علوم پزشکی انجام می شود.

وی با بیان اینکه 40 نفر در این سایت کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی – کوبایی به داوطلبان خدمت رسانی می کنند، اظهار کرد: این واکسن فاز حیوانی و اول و دوم کارآزمایی بالینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن روی 40 هزار نفر در کوبا و 24 هزار نفر در ایران انجام می شود که در ایران 8 دانشگاه علوم پزشکی این کار را انجام می دهند و کرمان پنجمین دانشگاهی است که این اقدام را آغاز کرده است.

وی با بیان این مطلب که تکنولوژی این واکسن از کوبا آمده، تصریح کرد: معتقدیم تا زمانی که تولید انبوه در کشور صورت نگیرد امکان واکسناسیون عمومی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، "علی اکبر حقدوست" معاون آموزشی وزیر بهداشت نیز در این آئین گفت: در دل سختی هاست که توفیقات به وجود می آید. اتفاقی که در زمینه واکسن در داخل کشور رخ می دهد یک جهش خوب است اما برای رسیدن به حد اعلی راه درازی در پیش داریم.

وی با اشاره به اقدامات کشور از زمان شیوع کرونا برای تولید واکسن اظهار کرد: فعالیت های قابل تقدیری در کشور برای تولید واکسن در سال های اخیر انجام شده به طوری که راهی که باید طی 10 سال می پیمودیم با تلاش های فراوان در این مدت انجام داده ایم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مقرر است که به حدی مستندات این مطالعه انجام شده قوی باشد که بهداشت جهانی آن را تایید کند باید مدنظرداشت وقتی که تجربه لازم نداشتیم، این کار آسانی نیست.

 وی بیان کرد: در استان های دیگر کارآزمایی بالینی این واکسن به خوبی پیش رفته است و امیدواریم که شهر کرمان یکی از بهترین سایت ها شود.

حقدوست تاکید کرد: باید به واکسن بومی قابل قبول برای مقابله با این بیماری جهان شمول دست پیدا کنیم تا سلامت مردم کشور را حفظ کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در استان کرمان به سطح 10 هزار داوطلب دست پیدا کند و این کار با اطلاع رسانی درست به مردم دست یافتنی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی کارآزمایی بالینی واکسن کرونا کارآزمایی بالینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده مرکز پزشکی حج در خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   دکتر محمد رضا واحدی جو افزود:  واکسیناسیون از  امروز پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد و در ابتدا زائران مشهدی و مدینه اول واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   وی گفت: شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، خواف، تایباد سرخس، فریمان، نیشابور، بجستان نمایندگان گروه پزشکی حج واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی