Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خیاط زاده مدیر گروه مقابله با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان آذربایجان شرقی تاکنون واکسینه شدند و این واکسیناسیون ادامه خواهد داشت.

او افزود: کادر بهداشتی در مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی با تماس تلفنی درباره واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال استان اطلاع‌رسانی می‌کنند ولی حتی اگر این افراد بدون هماهنگی نیز در مراکز تزریق واکسن کرونا با در دست داشتن کارت ملی حضور یابند به واکسیناسیون آن‌ها اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیاط زاده گفت: ۹ هزار نفر از بیماران خاص از جمله ام اس، بیماران هموفیلی، تالاسمی، کبدی و ... تحت پوشش واکسیناسیون در آذربایجان شرقی قرار گرفتند و تاکنون هیچ نوع عوارضی در آن‌ها مشاهده نشده است.

او افزود: البته بنا به گفته کارشناسان احتمال سه یا چهار در میلیون وجود دارد که عوارض جدی حاصل از واکسیناسیون شامل تشنج، فلج، فلج صورت و علائم گرفتگی عروق دیده شود که خوشبختانه تاکنون در آذربایجان‌شرقی مشاهده نشده است.

مدیر گروه مقابله با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت گفت: تب، درد‌های عضلانی، سردرد، حالت تهوع و بی خوابی می‌تواند جزو حساسیت‌های بدن به علت واکسیناسیون تا ۴۸ ساعت بعد تزریق باشد که در این موارد نیز تاکنون مورد جدی مشاهده نشده است.

مدیر گروه مقابله با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که واکسیناسیون معلولین ذهنی و جسمی تحت پوشش بهزیستی نیز در استان به زودی آغاز می‌شود افزود: واکسیناسیون در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌های کشور از وضعیت بهتری برخوردار است و در واقع واکسیناسیون اولویت‌های اعلام شده و سالمندان بالای ۸۰ سال در این استان به خوبی انجام شده به طوری که افراد ۷۵ سال به بالا نیز زودتر از سایر مناطق کشور در آذربایجان شرقی واکسینه می‌شوند.

 خیاط زاده با بیان اینکه اکنون حدود یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بستری هستند، گفت: وضعیت این استان از نظر کرونا هم خوب است هم بد، بدین معنا که به حالت نسبی ثبات رسیدیم، اما این حالت نسبی در رقم بالا است در صورتی که در فروردین ماه ثبات نسبی مبتلایان به کرونا پایین‌تر بود.

او گفت: گرچه شیب تند ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی کاهش پیدا کرده است، اما این ثبات نسبی بسیار شکننده بوده طوری که ۱۰ درصد نتایج تست‌های کرونا در فروردین‌ماه آذربایجان شرقی امسال مثبت بود که اکنون حدود ۳۸ درصد آن مثبت نشان می‌دهد.

او همچنین با ابراز نگرانی از مهمانی‌های خانوادگی و خانگی، دورهمی ها، دید و بازدید‌ها و سفر در ایام عید فطر گفت: دید و بازدید‌ها و سفر‌ها به شدت در ابتلا و شیوع کرونا خطرناک است و اگرچه کرونای هندی و آفریقایی در آذربایجان شرقی وجود ندارد، ولی به هر حال مثل سایر استان‌ها این نوع کرونای خطرناک آذربایجان شرقی را نیز تهدید می‌کند بر این اساس مردم باید بیشتر رعایت کنند.

 خیاط زاده با بیان اینکه کرونای هندی و آفریقایی تاکنون در استان مشاهده نشده است گفت: همه تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از ورود کرونای هندی و آفریقایی آذربایجان شرقی انجام شده و رصد لازم هم در مبادی ورودی استان و مرز‌ها به خوبی صورت می‌گیرد، اما به هر حال ورود این نوع کرونا استان را تهدید می‌کند.

او با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی و رنگبندی کرونا در آذربایجان‌شرقی گفت: چهار شهرستان قرمز شامل آذرشهر، مراغه، مرند و بناب و سه شهرستان اسکو، چاراویماق و خداآفرین زرد هستند و بقیه شهرستان‌ها نارنجی است که بسیار وضعیت شکننده‌ای است و می‌تواند بلافاصله به حالت قرمز بازگردد.

نام و آدرس مراکز واکسیناسیون کرونا در تبریز:
مرکز سلامت یاغچیان: فلکه یاغچیان، نرسیده به مسجد امام خمینی، خیابان نجم، طبقه دوم درمانگاه ولایت.
مرکز سلامت شهید صبوری: خیابان عباسی، توانیر، نرسیده به شهرک، ولی امر، جنب بسیج، کوچه ۱۰ متری میلاد
پایگاه سلامت شهید مطهری: راسته کوچه، جنب آتش نشانی، مرکز سلامت الهیه: بلوار باغمیشه، خیابان سبلان
مرکز سلامت منظریه: چهار راه ابوریحان، روبروی آبادانی مسکن، کوی اعتصامی
مرکز سلامت جمشیدآباد: خیابان استاد جعفری، تقاطع خیابان فیضیه، خیابان جمشید

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا آذربایجان شرقی مشاهده نشده مرکز سلامت خیاط زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم در مراغه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود