Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: بیشترین معاینات پزشکی قانونی مرتبط با وقوع زد و خورد و نزاع بین شهروندان در این استان ظرف تابستان صورت گرفته و پرونده آنها در این فصل سال ثبت می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر آریا حجازی  افزود: بر این اساس بررسیهای آماری و مقایسه‌ای صورت گرفته نشان می‌دهد که بیشترین موارد وقوع زد و خورد بین شهروندان در خراسان رضوی مربوط به گرمترین روزهای سال و زمان تشکیل و ثبت پرونده آنها فصل تابستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
وی در مجموع یک سوم از کل معاینات پزشکی قانونی را در خراسان رضوی مربوط به زد و خورد ذکر و بیان کرد: ۵۰ هزار و ۶۸۶ نفر ظرف یک سال اخیر در ارتباط با وقوع نزاع در این استان توسط پزشکی قانونی معاینه شده‌اند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: شمار معاینات پزشکی قانونی مرتبط با زد و خورد میان شهروندان خراسانی ظرف یک سال اخیر نسبت به سال ماقبل دو هزار نفر بیشتر شده است. 
وی گفت: همچنین ۱۸ هزار و ۴۶۵ نفر از معاینات پزشکی قانونی خراسان رضوی ظرف یک سال مربوط به نزاعهایی است که زنان در آن دخیل بوده‌اند.  
دکتر حجازی افزود: بر این اساس حدود یک سوم معاینات مرتبط با زد و خورد میان شهروندان در خراسان رضوی بر روی زنان و دو سوم آن بر روی مردان صورت می‌گیرد. 
وی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا به دیگر عناوین رخدادهای اجتماعی منجر به معاینه شهروندان در پزشکی قانونی اشاره و بیان کرد: این موارد مرتبط با خفه شدن ناشی از گازگرفتگی یا غرق شدن در آب، سوختگی و برق گرفتگی شهروندان در خراسان رضوی است. 
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: ۶۹ شهروند خراسانی ظرف یک سال اخیر بخاطر گازگرفتگی با مونواکسیدکربن، توسط اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی مورد معاینه قرار گرفتند. وی گفت: ۱۸ نفر از شهروندان گازگرفته در این استان جان سالم به در بردند اما ۵۱ نفر آنها بخاطر گازگرفتگی با مونواکسیدکربن جان باختند.  دکتر حجازی افزود: ۳۶ نفر از جانباختگان گازگرفتگی در خراسان رضوی ظرف آخرین ماه فصل پاییز یعنی آذر و همچنین دی و بهمن زمستان پارسال دچار این حادثه شدند. 
وی در ادامه به دیگر موارد فوت منجر به لزوم معاینه پزشکی قانونی ظرف یک سال اخیر در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ۴۵ نفر از این موارد مربوط به شهروندانی بود که ظرف این مدت بخاطر غرق شدن در آب جان خود را از دست داده بودند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: شهروندان جانباخته ناشی از سوختگی ۱۵۶ نفر و متوفیان برق گرفتگی نیز ۳۶ نفر بودند که پیکر سرد آنها ظرف یک سال اخیر توسط اداره‌کل پزشکی قانونی خراسان رضوی مورد معاینه قرار گرفت. وی بدون ذکر آمار تفکیکی گفت: شمار مردان جانباخته ناشی از خفگی در آب، گازگرفتگی منواکسید کربن، سوختگی و برق گرفتگی در این استان ظرف یک سال اخیر بسیار بیشتر از شمار زنان فوت شده ناشی از همین اتفاقات بوده است.  دکتر حجازی افزود: سالانه ۱۵۰ هزار شهروند برای اقدامات قانونی مرتبط با پرونده‌های قضایی، به پزشکی قانونی خراسان رضوی مراجعه می‌کنند. انتهای پیام/ منبع:ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نزاع پزشکی قانونی خراسان رضوی معاینات پزشکی قانونی ظرف یک سال اخیر خراسان رضوی زد و خورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره کشف پیکر قاضی سابق دادگاه ویژه زمین‌خواری در دادگاه ولنجک تهران و مرگ مشکوک وی توضیح داد.

به گزارش ایران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به عنوان مرگ مشکوک کالبدشکافی شده است. بررسی‌های لازم در این زمینه در حال انجام است که در صورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله، اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله