Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:52:54 GMT

اجماع جهانی مسلمانان برای آزاد سازی قدس ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۰۸۷۴

اجماع جهانی مسلمانان برای آزاد سازی قدس ضروری است

روز جهانی قدس به عنوان میراث رهبر فقید انقلاب اسلامی، همچنان اصلی‌ ترین عنصر وحدت بخش در جهان اسلام است. در حالی که رژیم جعلی صهیونیستی برای ادامه جنایت‌ های خود در سرزمین اسلامی فلسطسن به دنبال ارتباط با برخی کشور های عرب منطقه و سرپوش گذاشتن بر اقدام های خود در سطح افکار عمومی بین‌المللی است، ملت‌ های مسلمان در سالگرد روز جهانی قدس دوباره عزم خود را برای مبارزه با این رژیم  جزم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول چهار دهه گذشته، رژیم جعلی اسراییل از پیروزی‌ های مطلق در نبرد های نظامی با کشور های اسلامی به خفت شکست مقابل گروه‌ های کوچک مبارزی رسیده که با دست خالی و بدون هیچ حمایت بین‌المللی و مالی توانستند ابهت خیالی و تبلیغاتی این رژیم را درهم بشکند. در نتیجه این پیروزی‌ ها در حالی ملت‌ های مسلمان امسال هم قدس را به نماد همبستگی خود تبدیل کرده اند که دیگر خبری از ابهت دروغین رژیم غاصب نیست.
 تجربه نبردهای ۲۲ روزه و ۳۳ روزه که با پیروزی محور مقاومت به پایان رسید نشان داد که اگر ملت‌ های اسلامی به میراث امام خمینی (ره) در زمینه آزاد سازی قدش شریف تمسک جویند و وحدت را به جای اختلافات داخلی انتخاب کنند، شکست رژیم جعلی و نابودی آن هدفی دور از دسترس نیست. همین امر باعث وحشت رژیم صهیونیستی و تلاش این رژیم برای منزوی کردن ایران به عنوان اصلی ترین مخالف این رژیم شده است. تلاشی که تا به امروز بی نتیجه بوده است.
در گفتگو با «علی پالیز» کارشناس مسایل غرب آسیا، تحولات پیرامون روز قدس و ضرورت آزاد سازی سرزمین‌های اشغالی را مورد بحث و گفتگو قرار دادیم. پالیز معتقد است برای رسیدن به هدف آزاد سازی قدس راهی جز وحدت ملت‌ های اسلامی وجود ندارد و اگر این وحدت حاصل شود، رژیم صهیونستی تاب مقابله نخواهد داشت.

تشکیل رژیم صهیونیستی بزرگترین دخالت در سرنوشت مردم غرب آسیا 

پالیز در پاسخ به این سوال که چه عواملی منجر به تشکیل رژیم جعلی اسرایل در منطقه غرب آسیا شد، به ایرنا گفت: اشغال سرزمین فلسطین و تشکیل دولت یهود در سرزمین فلسطینیان که با تشکیل اولین کنگره صهیونیسم در سال ۱۸۹۷ توسط "تئودور هرتزل" مطرح شد و به تدریج حمایت همه جانبه انگلیس که قدرت برتر آن زمان بود را به دست آورد و در آخر در سال ۱۹۴۷ با آواره کردن فلسطینیان از سرزمین‌ شان با حمایت‌ های همه جانبه ایالات متحده آمریکا محقق شد را می‌توان به عنوان جدی ‌ترین نماد دخالت قدرت‌ های خارجی در حق تعیین سرنوشت مردم غرب‌آسیا نام برد.

وی افزود: در حالی که غرب همواره مساله تعیین حق سرنوشت را تبلیغ می‌کند اما خود با دخالت و با اجبار برای ملت فلسطین تعیین تکلیف کرده و اجازه نمی دهد ملت فلسطین در سرزمین خود ساکن شوند. در واقع اهداف سیاسی عامل تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه عرب آسیا برای تاثیر گذاری بر معادلات این منطقه و مهار قدرت‌های منطقه ای است.

پالیز ادامه داد: قدرت‌های فرامنطقه‌ای از شروع استعمار کهن تا استعمار نوین، همواره برای خود منافعی را در منطقه غرب‌آسیا که قلب تپنده زمین شمرده می‌شود مشخص کرده‌اند و همواره برای تحقق آن از هیچ اقدامی مضایقه نکرده‌اند. درحال حاضر ایالات متحده آمریکا که خود را بزرگترین قدرت نظامی کلاسیک می‌داند، در راس قدرت‌ های فرا منطقه‌ای در منطقه غرب آسیا حضور دارد و ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و سنتکام برای دفاع از منافع آن در منطقه حضور دارند.

وحدت مسلمانان جهان برای آزاد سازی قدس شریف ضروری است

این کارشناس مسایل منطقه  غرب آسیا در مورد الزامات آزاد سازی قدس شریف هم گفت: باتوجه به محدود بودن منابع، احقاق منافع قدرت‌ های بزرگ در منطقه غرب‌آسیا برابر است با از بین رفتن منافع مردم منطقه و بیرون رفتن قدرت‌ های فرا منطقه‌ای از منطقه تنها با وحدت همه‌ ملت‌ های منطقه حاصل می‌شود. عنایت به اینکه اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ ها و با حمایت‌ های همه‌جانبه حال حاضر ایالات متحده آمریکا جریان دارد، بنابراین بیرون راندن صهیونیست‌ ها از فلسطین اشغالی می‌تواند نقطه اشتراک منافع ملت‌ های غرب‌آسیا باشد که تحقق آن می‌تواند به مثابه دومینویی برای اخراج قدرت‌ های فرامنطقه‌ای از منطقه و قطع کردن دست آمریکا از سرنوشت آینده منطقه باشد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری‌ اسلامی ایران به عنوان دولتی که با خواست و رای اکثریت قاطبه مردم در منطقه تشکیل شده است، می‌تواند با ایجاد و بازتعریف منافع دولت‌ های منطقه غرب ‌آسیا در اخراج صهیونیست‌ ها از سرزمین فلسطین و به دنبال آن اخراج قدرت‌ های بزرگ از منطقه، نقش خود را به عنوان قدرت کلیدی منطقه بازی کند. در واقع نظام جمهوری اسلامی به عنوان نظام مردم سالار و برآمده از رای مردم دارای حمایت مردمی برای پیگیری آرمان فلسطین است.

وی ادامه داد: این مشروعیت مردمی عامل مهمی برای ایجاد اجماع منطقه ای و حتی بین‌المللی برای نابودی رژیم جعلی اسراییل است. متاسفانه در طول چهار دهه گذشته به صورت کامل از این ظرفیت نظام جمهوری اسلامی استفاده نشده است. اگر این ظرفیت مورد استفاده قرار گیرد محور مقاومت در سطح جهانی برای مقابله با اسراییل قابل گسترش است. چرا که موضوع فلسطین با قواعد حقوق بین الملل و حقوق انسانی در ارتباط است و محصور در یک دین و یا یک باور خاص نیست و همین امر به نظام جمهوری اسلامی و مبارزان فلسطینی این امکان را می دهد که اجماع جهانی علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کنند.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران اسرائیل امام خمینی فلسطین روز جهانی قدس پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران اسرائیل امام خمینی جمهوری اسلامی ایران اسرائیل امام خمینی فلسطین روز جهانی قدس اخبار کنکور ایالات متحده آمریکا منطقه غرب آسیا جمهوری اسلامی سرزمین فلسطین روز جهانی قدس آزاد سازی قدس نظام جمهوری رژیم جعلی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش

عزیزاله فرضی پور معاون ورزش و تفریحات دریایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: «منصوریان» که قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد و هم اکنون رییس هیات ووشو منطقه آزاد کیش نیز است، با کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو در کشور چین موفق به دریافت سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی ووشو استرالیا شد.

وی افزود: این ورزشکار نامی کشور در وزن ۶۰ کیلوگرم با شکست دادن حریفی از ترکیه و باخت در برابر حریف چینی به مدال نقره بسنده کرد.

معاون ورزش و تفریحات دریایی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به قضاوت پایان «مجید خوبیاری» داور هیئت ووشو منطقه آزاد کیش در مسابقات انتخاباتی جام جهانی کیش اشاره کرد و گفت: خوبیاری که مسوولیت نایب رییس هیات ووشو منطقه آزاد کیش را نیز بر عهده دارد، مستقیما توسط فدراسیون جهانی جهت قضاوت به این دوره مسابقات دعوت و با عملکردی عالی موجب درخشش نام کشور عزیزمان در حوزه داوری شد.

وی افزود: «خوبیاری» پیش از این سابقه داوری در مجامع بین المللی از جمله مسابقات جهانی اندونزی را در کارنامه خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افغانستان به‌طور رسمی شگفتی‌سازی کرد و به جام‌جهانی رسید
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • شاگردان شمسایی به دنبال اثبات قدرت/ نبرد ۴ تیم برای جام جهانی