Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مراغه گفت: باید برای اشتغال جوانان مراغه تلاش کنیم و این اتفاق از طریق صنعتی شدن این شهر صورت می‌گیرد. همت خود را بر این گمارده‌ایم که شهرک صنعتی شماره ۲ و شهرک صنایع غذایی راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی علیزاده، نماینده مردم مراغه در نشستی که از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه برگزار شد با اشاره به اجرای طرح شهرک صنعتی دوم و شهرک صنعتی غذایی گفت: شهر مراغه حدود ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی دارد و با مدیریت درست علاوه بر ایجاد اشتغال و استفاده مطلوب از محصول، ارزش افزوده محصولات کشاورزی نیز بالاتر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیزاده در مورد موضوعات مطرح شده در عرصه بین المللی تصریح کرد: هر کنشی واکنشی خواهد داشت واگر اقدامی بدون جواب بماند طرف مقابل می‌تواند ضربه بعدی را بزند بنابراین باید جواب قانع کننده داده شود. اگر دقت کنید بعد از جواب‌های قاطع عربستان کرنش‌های خود را شروع کرده و ولیعهد عربستان دنبال ارتباط حسنه با ایران شد و حمله به پایگاه‌های ایران قطع شده و موضع‌های ایران در وین ومذاکرات تقویت شد.


نماینده مردم مراغه ادامه داد: امروز کشور شدیدترین تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی را تحمل کرده و به لحاظ توانمندی و اتکا به خود و هم از لحاظ اقتصادی دقیقا در مرحله واکسینه شدن در مقابل فشارهاهستیم و آن هارا می‌توانیم بلااثر و خنثی کنیم.


کشور درحال رسیدن به استقلال واقعی و توانمندی داخلی است

وی افزود: کشور درحال رسیدن به استقلال واقعی و توانمندی داخلی است که نباید در این مقطع فریب دشمنان را بخوریم که در اینصورت به اول خط برگشته و تمام مشکلات از نو شروع می‌شود. باتوجه به موقعیت ژئوپلیتیک ایران مجبور به رسیدن به توانمندی کامل داخلی است که در غیراینصورت اولین مرحله بدون توجه به نظام حاکمیت تقسیم ایران به پنج کشور خواهد بود و مثال ما مثل فردی است در بیابان که بعد از طی ۸۰ کیلومتر، ۱۰ متر با آب فاصله دارد.

علیزاده در مورد شفافیت آرا نمایندگان مجلس بیان کرد: از ابتدا موافق شفافیت آرا بودم و هستم ونماینده‌ای که نتواند آرا خودرا شفاف کند ضعیف‌ترین مجلس را خواهند داشت و نه تنها شفافیت در مجلس، بلکه باید در بقیه نهاد‌ها نیز شفافیت باشد، چون در اینصورت هیچ اختلاسی صورت نمی‌پذیرد و از معدود نماینده‌هایی هستم که مدافع شفافیت بودم و همچنان پیگیر بحث شفافیت هستم. به عنوان مثال اگر در دانشگاه شفافیت باشد و اقدامات رئیس و هیئت رئیسه و رئیس دانشکده و ... شفاف باشند تا چه اندازه به روند بهبودی دانشگاه کمک خواهد کرد.


نماینده مردم مراغه اظهار داشت: در زمان شروع نمایندگی، مشکلات در سطح شهر روی هم انباشته شده و بودجه دولت به شدت پایین بوده، با این حال با تمام توان و تلاش خود در این راستا به سراغ تمام مشکلات رفته و در بعضی موارد به نتیجه رسیده و برخی از موارد به نتیجه‌ی مطلوب نرسیده است. آزادراه مراغه-هشترود یکی از مهمترین و بااهمیت‌ترین پروژه‌های است که اشاره شد، همانطور که ۳ سال آزادراه هشترود-مراغه بدون بودجه مانده بود با پیگیری‌های که انجام شد و دستور تخصیص بودجه را گرفته ام ودر مرحله‌ی ابلاغ از سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است.

 


وی در با اشاره به حوزه صنعت و اشتغال بیان کرد: باید برای اشتغال جوانان تلاش کنیم و این اتفاق از طریق صنعتی شدن مراغه است که باید برپا شود. چرا که مراغه به لحاظ امنیت تاریخی، سیاسی و تمدنی و هم به لحاظ گستره جغرافیایی و جمعیت دومین شهر استان بعد از تبریز بوده و تماما همت خود را بر این گمارده ایم که منطقه ویژه اقتصادی و هم شهرک صنعتی شماره دو وهم شهرک صنایع غذایی به راه افتد و تماما هرچه توان دارم پیش رفته و پیگیر خواهم شد چه در یک مورد نتیجه مطلوب بگیریم چه در هر سه مورد. با همکاری مردم بزرگ‌ترین تحول در حوزه صنعت مراغه خواهد بود.


علیزاده افزود: سابقه تاریخی، تمدنی، علمی و فرهنگی مراغه رصدخانه‌ی مراغه بوده و امروز، روز مراغه با کمک یکدیگر تلاش کنیم مراغه روند پیشرفت خود را طی کند. نماد معرف موقعیت مراغه و نشانگر گذشته و عقبه‌ی مراغه دانشگاه است فلذا دانشگاه باید تقویت شود. روز مهندس در کشور به عنوان روز فیلسوف و دانشمند خواجه نصیرالدین طوسی است. خواجه نصیرالدین طوسی مراغه را مرکز علم نجوم، اختر و فیزیک ومهندسی قرار نداده بود؟ پس چگونه می‌توان دانشکده فنی مهندسی وعلوم پایه را ازاین دانشگاه حذف کرد که بااین اتفاق تخته شدن دانشگاه اتفاق می‌افتد. باعنایت خدا با پیگیری‌های ما درمورد دانشگاه نتیجه داد و دانشگاه روند توسعه و فعالیت خودش را ادامه دهد.

 

وی یادآور شد: مراغه بهشت فسیل شناسان دنیا است و موافقت ایجاد دانشکده‌ی هنر و مرکز فسیل شناسی را گرفته شده است. رئیس دانشگاه نیز با آماده کردن سریع طرح توجیهی دانشکده‌ی هنر و مرکز فسیل شناسی، با طی روند و مصوب و ابلاغ شود. این مسیر بازشده و بنده هم پیگیر هستم و به همت دانشگاه بستگی دارد و تنها تضمین این اتفاقات تلاش‌های مسئولین خواهد بود و با هم افزایی و همکاری می‌توانیم نتیجه بگیریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی جامعه اسلامی دانشجویان نماینده مردم مراغه شهرک صنعتی ی مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه

این طرح به همت قرار گاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت ۳۶هکتاراحداث و تحویل خواهد شد.

دستیارویژه وزیر راه و شهر سازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

روح الله اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی درآذربایجان شرقی، ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

وی در ادامه بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پور محمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن. بویژه برای جوانان جای قدر دانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نطقه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

در این مراسم اعلام شد ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز