Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:43:24 GMT

صلاحیت ۸۷ درصد داوطلبان شوراهای اسلامی در آبیک تایید شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۱۲۵۲

صلاحیت ۸۷ درصد داوطلبان شوراهای اسلامی در آبیک تایید شد

شهرام احمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داوطلبانی که صلاحیت آنها مورد پذیرش هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان قرار نگرفته بود از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه فرصت داشتند اعتراض خود را اعلام کنند.
این مسوول گفت: بررسی اعتراضات به نتایج احراز صلاحیت در هیات عالی نظارت استان تا ۲۴ اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدپور با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان در بخش های مختلف شهرستان، اظهار داشت: ۹۰ داوطلب در شهر آبیک، ۲۱۵ نفر در بخش مرکزی و ۱۹۲ داوطلب در بشاریات ثبت نام کرده که تاکنون سه نفر در شهر آبیک انصراف داده اند.
وی افزود: در این دوره از انتخابات ۴۴ زن در سطح شهرستان برای ورود به شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند که میزان مشارکت آنها در این دوره نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است.
این مسوول با اشاره به تعداد صندوق های اخذ رای در سطح شهرستان، تاکید کرد: ۸۷ صندوق برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در شهرستان آبیک پیش‌بینی شده که از این تعداد ۲۹ صندوق در شهر آبیک، ۳۳ صندوق در بخش مرکزی و ۲۵ صندوق در بخش بشاریات در نظر گرفته شده است.
احمدپور با اشاره به شرایط کرونا و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خاطر نشان کرد: افزایش تعداد شعب اخذ رأی‌گیری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد و همچنین حضور در فضای باز و تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز از جمله اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات در شرایط فعلی است.
وی تصریح کرد: تمام امکانات و تجهیزات برای انتخابات سالم، رقابتی و پرشور در شهرستان آبیک مهیا شده است و امیدواریم با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، شاهد شکست توطئه‌های دشمنان باشیم.
فرماندار شهرستان آبیک گفت: در انتخابات پیش‌رو، اخلاق‌مداری و رعایت اصل بی‌طرفی از وظایف اصلی همه دست‌اندرکاران امر انتخابات است و باید با رعایت مر قانون، بستر برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه را فراهم کنیم.
شهرستان آبیک به مرکزیت شهری به همین نام با ۲ بخش مرکزی و خاکعلی در شرق استان قزوین قرار دارد.
در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان قزوین، ۹۶۴ داوطلب در ۲۸ شهر به رقابت خواهند پرداخت که ۸۶ درصد داوطلبان مرد و ۱۴ درصد آنها زن هستند.
استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستایی است که در این دوره چهار هزار و ۶۳۳ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه امسال برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ آبیک استان قزوین استانداری قزوین مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ آبیک استان قزوین انتخابات ۱۴۰۰ آبیک استان قزوین استانداری قزوین مشارکت سیاسی اخبار کنکور برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان آبیک استان قزوین ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شرکت کنندگان نوبت‌های اول و دوم آزمون سراسری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org سوابق تحصیلی خود را مشاهده و تایید کنند. در این مرحله، دانش آموزان سال تحصیلی جاری صرفا می‌توانند مشخصات هویتی خود را بررسی و تایید کنند. ثبت‌نام آزمون‌های نهایی نوبت خرداد ۱۴۰۳ برای ایجاد و یا ترمیم سابقه تحصیلی پس از مشاهده و تایید سوابق تحصیلی فعال خواهد شد.
گفتنی است پیش از این محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفته بود: تاکنون بیش از ۱۰۰هزار داوطلب به سامانه مشاهده و تایید سوابق تحصیلی مراجعه کرده‌اند که حدود ۶۰۰ نفر اعلام مغایرت و مابقی سوابق خود را تایید کرده‌اند. زارعی با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ افزود: ۵۰ درصد آزمون سراسری از سابقه
تحصیلی در پایه دوازدهم محاسبه می‌شود که شامل تاثیر نمرات دروس عمومی و اختصاصی است که از طریق آزمون نهایی خرداد سال جاری تولید می‌شود. زارعی گفت: داوطلبانی که پیش‌تر از سال ۱۴۰۲ فارغ التحصیل شده‌اند نیز همه آزمون‌های نهایی آنها به عنوان سابقه تحصیلی لحاظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جانمایی ۵۹ صندوق الکترونیکی برای انتخابات در سوادکوه
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • واکنش طحان نظیف به ادعای حسن روحانی درباره رد صلاحیت خود | ظاهرا برخی وقتی تایید می شوند .... | ویدئو
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی